Τη χαρτογράφηση των υπηρεσιών και των προϊόντων που οι ταξιδιώτες αναζητούν από ξενοδοχεία και εστιατόρια στο μέλλον καταγράφει η έρευνα της HOTREC (Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ξενοδοχίας, Εστίασης και Αναψυχής), της οποία μέλος είναι το ΞΕΕ. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Συνομοσπονδίας από την TCI Research αποκαλύπτει παράλληλα τις τάσεις και τις ευκαιρίες που οι παράγοντες της φιλοξενίας πρέπει να λάβουν υπόψη για να βελτιστοποιήσουν την προσέλκυση και τη διατήρηση της πελατείας.
Ειδικότερα η έρευνα αναδεικνύει τους παρακάτω πέντε βασικούς πυλώνες:
1. Ο Δείκτης Παγκόσμιας Ικανοποίησης TRAVELSAT © αξιολογεί την Ευρώπη ως ισχυρό ανταγωνιστή στην ικανοποίηση των προσδοκιών των διεθνών πελατών, με ανταγωνιστικές επιδόσεις μεταξύ των καταναλωτών από την Κίνα και την Ινδία ειδικότερα.
2. Η αυθεντικότητα, η ευελιξία και ένα γνήσια φιλικό προσωπικό συνιστούν τα βασικά χαρακτηριστικά του DNA ενός ξενοδοχείου, μαζί με ένα ασφαλές περιβάλλον που σέβεται την ιδιωτικότητα.
3. Οι επισκέπτες εκτιμούν τις εμπειρίες φιλοξενίας χωρίς προβλήματα και την αίσθηση σαν στο σπίτι … μακριά από το σπίτι, όπου μπορούν να φροντίσουν τον εαυτό τους, μαζί με υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή.
4. Εντυπωσίασέ με ! Οι millenials αναζητούν μοναδικά ξενοδοχεία που ανταποκρίνονται στην έντονη επιθυμία τους για ανακάλυψη, με cool σχεδιασμό, ψηφιακές καινοτομίες και εξατομικευμένες εμπειρίες.
5. Ευρωπαϊκά εστιατόρια σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς αναδύονται στο προσκήνιο, ικανοποιώντας τους τουρίστες «foodie» και ξεπερνώντας τις προσδοκίες των επισκεπτών. Οι επισκέπτες περιμένουν από τα εστιατόρια να παρέχουν την απόλυτη αυθεντικότητα ενός προορισμού, αλλά και ασφαλείς τροφές.
«Τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία λαμβάνουν εξαιρετικές αξιολογήσεις από τους Κινέζους επισκέπτες, κάτι που είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ενόψει της χρονιάς Ευρωπαϊκής Ένωσης-Κίνας το 2018. Ενώ οι επισκέπτες αναζητούν ιδιωτικότητα και ασφάλεια, η έρευνα υπογραμμίζει την κρίσιμη σημασία ενός γνήσια φιλικού προσωπικού και ενός περιβάλλοντος που προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών διαθέσιμων ανά πάσα στιγμή. Η σημασία της τοπικής γευστικής εμπειρίας βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα μεταξύ των προσδοκιών των πελατών όσον αφορά στη γαστρονομία», εξηγεί ο Christian de Barrin, Διευθύνων Σύμβουλος της HOTREC.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της TCI Research Olivier Henry-Biabaud σχολιάζοντας την έρευνα σημειώνει: «Η διαμονή και η εστίαση αποτελούν δύο παράγοντες που θα επηρεάσουν όλο και περισσότερο τη συνολική εμπειρία επισκεπτών σε έναν προορισμό. Έχοντας περισσότερες επιλογές, οι ταξιδιώτες εκφράζουν πολλές θετικές προσδοκίες για τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια, γεγονός που τα υποχρεώνει να παρουσιάζουν στοιχεία που τα διακρίνουν από τους ανταγωνιστές τους. Η έρευνα δείχνει ότι ο τομέας της φιλοξενίας αντιμετωπίζει πολλές ευκαιρίες για να ανταποκριθεί σε μια αυξανόμενη απαίτηση για εμπειρίες των καταναλωτών με εκπλήξεις και χωρίς προβλήματα, διατηρώντας όμως άθικτη την αίσθηση μιας πραγματικά αυθεντικής φιλοξενίας ».
Ο Πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. κ. Γιώργος Τσακίρης καταλήγοντας επισημαίνει: «Η έρευνα περιέχει χρήσιμα στοιχεία για τον Έλληνα ξενοδόχο που αγωνιά για το μέλλον του κλάδου μας σε συνθήκες οξύτατου ανταγωνισμού εντός και εκτός Ευρώπης και παρέχει αισιόδοξα μηνύματα για το τουριστικό προϊόν της χώρα μας, που το χαρακτηρίζει αυθεντικότητα, ασφάλεια και φιλόξενη διάθεση, παίρνοντας μάλιστα πρώτες θέσεις στον τομέα της τοπικής γαστρονομίας. Υπογραμμίζεται ότι έρχεται να επιβεβαιώσει και τους βασικούς προσανατολισμούς του Ξ.Ε.Ε.: την ποιοτική θωράκιση όλων των ξενοδοχειακών καταλυμάτων μέσα από τη διαδικασία της πιστοποίησης, τη διαφοροποίηση της ξενοδοχειακής εμπειρίας με το σήμα boutique hotel και την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας με το Πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό στα ξενοδοχεία» ως σημαντικό μέσο προβολής και σύνδεσης του τουρισμού με την τοπική πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και την ίδια την κοινωνία».
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ