Την Παρασκευή 28 Απριλίου 2017 θα παρευρίσκονται στην Οικονομική Επιτροπή οι εργαζόμενοι της Περιφέρειας Αττικής στην «Συζήτηση και λήψη απόφασης επί των αντιρρήσεων του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής (Σ.Υ.Π.Α.) για την αγορά του Κεντρικού Κτιρίου». Απαιτούν:
• Την στέγαση των υπηρεσιών μας σε κτίρια σύγχρονα, οικονομικά, λειτουργικά, που θα έχουν την αναγκαία προσβασιμότητα για εμάς και τους πολίτες.
• Την αναζήτηση δημοσίων κτηρίων και την δωρεάν παραχώρησή τους στην Περιφέρεια.
• Την στέγαση των υπηρεσιών του Κεντρικού Τομέα στον Κεντρικό Τομέα και του κεντρικού κτιρίου της Περιφέρειας στην Αθήνα.
• Την άμεση επισκευή και συντήρηση όλων των κτιρίων, που στεγαζόμαστε.
• Την άμεση επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με την θέρμανση-ψύξη και την καθαριότητα των χώρων όλων των υπηρεσιών μας.
Ειδικότερα κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου την Τετάρτη 26 Απριλίου 2017 τονίστηκε:
Για την καταλληλότητα στέγασης του κεντρικού κτηρίου και των κεντρικών υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής.
Μέρος Α. προβλήματα για το συγκεκριμένο επιλεγμένο κτήριο.
Βασικά προβάλλονται δύο κύριοι λόγοι που καθιστούν ακατάλληλο το κτήριο:
1. εκτός Κέντρου Αθήνας, ενώ η Έδρα της Περιφέρειας οφείλει να είναι στην Αθήνα.
2. η απόσταση είναι μεγαλύτερη από εκείνη που ορίζει η διακήρυξη.
Παρατηρήσεις:
1. εκτός Κέντρου Αθήνας, ενώ η Εδρα της Περιφέρειας Αττικής οφείλει να είναι στην Αθήνα.
α. Αν και ο όρος «Αθήνα» δεν διευκρινίζεται αν αφορά την πόλη των Αθηνών (που περιλαμβάνει όλο το Λεκανοπέδιο), ή τον Δήμο Αθηναίων, νομίζω ότι μόνον με διασταλτική ερμηνεία μπορεί να θεωρηθεί η πόλη και όχι ο Δήμος. Παρ’ όλα αυτά, τώρα, η Έδρα της Περιφέρειας Αττικής είναι στην Λ. Συγγρού 19, εντός Δήμου Αθηναίων, όπως και επί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
β. στην περίπτωση αυτή (που εννοεί την πόλη, δηλαδή όλο το Λεκανοπέδιο, είναι λογικό να είναι «στο κέντρο του Λεκανοπεδίου» ως «Κεντρική Υπηρεσία». Από την άλλη, ένας ισχυρισμός της Περιφέρειας ότι είναι υπέρ της αποκέντρωσης κλπ θα προσέκρουε στον συμβολισμό, που φέρει το κεντρικό κτήριο της Περιφέρειας Αττικής, ως έδρα της μεγαλύτερης Περιφέρειας της χώρας, που δεν μπορεί παρά να είναι στη πρωτεύουσα και προϋποθέτει ένα κτήριο που θα είναι σε κεντρικό σημείο και κοντά σε σταθμό του μετρό, για να είναι με ευκολία προσβάσιμο από όλο το Λεκανοπέδιο.
2. η απόσταση είναι μεγαλύτερη από εκείνη που ορίζει η διακήρυξη.
Με βάση τις οδεύσεις που αποτυπώνονται στις σχετικές αποφάσεις, είναι εκτός της διακήρυξης (1450 μέτρα ενώ η διακήρυξη δέχεται μέγιστο 1200 μέτρα).
Η Οικονομική Επιτροπή «αγνόησε» κάποια μέτρα στην αρχή και στο τέλος της διαδρομής, πέρασε και μέσα από ακάλυπτους πολυκατοικιών και την έβγαλε 1120!!. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα σημείο που τυπικά τουλάχιστον θα μπορούσε να προσβληθεί διοικητικά (γι’ αυτό άλλωστε και άλλαξαν την σύνθεση της Επιτροπής!!). Νομικά, θα μπορούσαν επίσης να είναι ισχυρά και τα όσα αναφέρουν τα μέλη της Επιτροπής κ.κ. Πατσιαβός και Τριανταφύλλου (δυσχέρειες στην όδευση, ακατάλληλα για ΑΜΕΑ κλπ, και θα έπρεπε να τεθούν ως όροι στην πωλήτρια εταιρεία ώστε να κατασκευαστούν πριν την πώληση).
Μέρος Β. υπάρχει άλλη προοπτική;
1. σχολάζουσα περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου.
Είναι γνωστό ότι το ελληνικό Δημόσιο και ακόμη συγκεκριμένες Τράπεζες ελεγχόμενες από αυτό, κατέχουν στην ιδιοκτησία τους κενά κτήρια τα οποία περιήλθαν στην δημόσια κτήση είτε λόγω χρεών προς το Δημόσιο των πρώην ιδιοκτητών, είτε λόγω μεταφοράς ή κατάργησης Υπηρεσιών είτε για άλλους ιδιοκτησιακούς λόγους (κληροδοτήματα, δωρεές προς το Δημόσιο κλπ).
Δυστυχώς είναι επίσης γνωστό ότι δεν γίνεται καμμία προσπάθεια αξιοποίησης της Δημόσιας περιουσίας με αποτέλεσμα το Δημόσιο να πληρώνει υπέρογκα ενοίκια ή να εκποιεί σε εξευτελιστικές τιμές την Δημόσια περιουσία μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.
Νομίζω ότι η σωστή λύση του στεγαστικού προβλήματος της Περιφέρειας Αττικής θα ήταν σ’ αυτή και μόνον σ’ αυτή την κατεύθυνση, ενώ κάθε άλλη προσπάθεια ενέχει καταστάσεις που είτε είναι καθ’ ολοκληρίαν είτε αγγίζουν ποινικά θέματα «απιστίας προς το Δημόσιο» θέμα το οποίο έχει καταγγελθεί πολλές φορές, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Θυμίζω ένα τελευταίο θέμα, την πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ 14 κτηρίων του Δημοσίου στην Eurobank Properties ΑΕΕΑΠ, στα οποία στεγάζονται δημόσιες υπηρεσίες – δεν πρόκειται καν περί «κενών κτηρίων»: στην περίπτωση αυτή, το Δημόσιο θα εισπράξει 140 εκατομμύρια ευρώ και από την πώληση και μετά θα πληρώνει ενοίκιο 14 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, με απλά λόγια σε δέκα χρόνια οι αγοραστές θα έχουν πάρει πίσω τα χρήματά τους και από κεί και πέρα θα εισπράτουν και το νοίκι. Αν αυτό δεν είναι «ετεροβαρής σύμβαση» τότε ποια είναι; Και αν μεν ήταν σύμβαση μεταξύ ιδιωτών, πρόβλημά τους. Όμως εδώ πρόκειται για σύμβαση που αφορά Δημόσια Περιουσία και οι υπάλληλοι του Δημοσίου που διαχειρίζονται με τον τρόπο αυτό την δημόσια Περιουσία, μάλλον έχουν κάποιες ευθύνες…
2. το κτήριο της Περιφέρειας Αττικής.
Ελέχθη ότι διερευνήθηκε το θέμα από την Περιφέρεια αλλά δεν υπήρχε στα διαθέσιμα κτήρια ένα που να καλύπτει τις απαιτήσεις της Υπηρεσίας σε τετραγωνικά μέτρα.
Εδώ υπάρχουν ορισμένα θέματα:
Πρώτον, δεν έχουμε πίνακα των κτηρίων που διερευνήθηκαν, και έχουμε έτσι το δικαίωμα να αμφισβητήσουμε αν έγινε, και αν έγινε σωστά μια τέτοια διερεύνηση, σε ποιες περιοχές, σε τι ιδιοκτησίες, διερευνήθηκε η ιδιοκτησία π.χ. της Εθνικής Τραπέζης, Κληροδοτήματα, κλπ;
Δεύτερον, θα μπορούσαμε με μια σωστή αρχιτεκτονική μελέτη-πρόγραμμα να αμφισβητήσουμε το αν απαιτούνται τόσα ή περισσότερα ή λιγότερα τετραγωνικά μέτρα.
Τρίτον, νομίζω ότι όλες οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής δεν είναι ενιαίες ή αλληλοπλεκόμενες, και θα μπορούσαν να ομαδοποιηθούν σε 2 ή 3 ομάδες που θα μπορούσαν να στεγαστούν σε 2 ή 3 διαφορετικά κτήρια, έτσι ώστε να μην προβάλλεται ως επιχείρημα το ότι δεν υπάρχει άλλο κτήριο στην Αττική που να πληροί τις απαιτήσεις. Και μια και μιλάμε για ιδιωτικό κτήριο είναι μάλλον απίθανο να συμβαίνει κάτι τέτοιο σε μια πόλη 5 εκατομμυρίων κατοίκων με εκατοντάδες κενά κτήρια (ακόμη περισσότερο και λόγω της Κρίσης !).
Πιστεύω ότι το όλο εγχείρημα θα ώφειλε να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο:
• επανέλεγχο της αρχιτεκτονικής μελέτης-προγράμματος
• δυνατότητες διαχωρισμού των υπηρεσιών της Περιφέρειας
• καταγραφή των δημοσίων κενών κτηρίων
• καταγραφή ιδιοκτησιών κληροδοτημάτων σε δημόσια Ιδρύματα ή ΝΠΔΔ
• καταγραφή ιδιοκτησιών Εθνικής Τραπέζης
μετά από μια τέτοια διαδικασία θα μπορούσε τότε να ληφθεί μια πραγματικά αδιάβλητη Απόφαση.
Έγγραφα και στοιχεία που έχουν ληφθεί υπ’ όψιν για την σύνταξη αυτού του κειμένου:
1. διακήρυξη της 23.11.2016
2. πρακτικό καταλληλότητας 23.12.2016
3. πρακτικό καταλληλότητας 12.1.2017
4. Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής 20.1.2017
5. Πρακτικό 21.3.2017
6. έγγραφο ΣΥΠΑ 24.1.2017
7. ανακοίνωση πώλησης από το ΤΑΙΠΕΔ στην Eurobank Properties ΑΕΕΑΠ της 12.5.2014
8. Χάρτης Λεκανοπεδίου ΓΥΣ 1:10.000 (1970)
ΑΓΟΡΑ ΚΤΙΡΙΟΥ 20 εκ. ευρώ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Η επιμονή της Περιφερειακής Αρχής των ΣΥΡΙΖΑ-ΛΑΕ να προχωρήσει στην αγορά ενός κτηρίου (και 2 παράπλευρων οικοπέδων) με τίμημα 20 εκ. ευρώ για την στέγαση των κεντρικών της υπηρεσιών και υπηρεσιών του Κεντρικού Τομέα Αθήνας, αναδεικνύει τις επιλογές της για χρηματοδότηση επιχειρηματικών ομίλων και μάλιστα με ιδιαίτερη ευκολία, αντί για την χρηματοδότηση έργων που υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.
Η ίδια η διαδικασία της σύνταξης των όρων της διακήρυξης, της αποδοχής της μία και μόνης προσφοράς και η συνέχεια της μεθόδευσης της επιλογής της, οδηγούν στο παραπάνω συμπέρασμα.
Το κτίριο για το οποίο η Οικονομική Επιτροπή με τρεις αποφάσεις – κατά πλειοψηφία βέβαια – προχωρά στην αγορά του, βρίσκεται στο Δήμο Περιστερίου, στη θέση ΡΟΣΙΝΙΟΛ, επί της Λεωφόρου Κηφισού 62-64.
Η Περιφερειακή Αρχή με μεγάλη ευκολία προχωρά τις διαδικασίες αγοράς ενός πανάκριβου κτηρίου με αρκετά προβλήματα και ως προς την θέση και ως προς την προσβασιμότητα.
Αξίζει να σημειώσουμε τα εξής:
1) Η αρχική Επιτροπή Καταλληλότητας εξέφρασε αντίθετη άποψη και γι’ αυτό αλλάχτηκε η σύνθεσή της, με πρόσωπα πιο «βολικά».
2) Τα εν λόγω ακίνητα βρίσκονται εκτός των περιγραμμάτων των από την διακήρυξη οριζόμενων περιοχών (άρθρ. 2, παρ. 2).
3) Βρίσκονται σε θέση διαφορετική από όσα ορίζει ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ (άρθρο 3, παρ. 3θ, ν.3852/2010), όπου ορίζεται ότι «Έδρα της Περιφέρειας Αττικής είναι η Αθήνα».
4) Η προσβασιμότητα του είναι προβληματική, αφού η απόστασή του, από τον μεν σταθμό του μετρό των Σεπολίων είναι οριακή, στα 1.140 μ., που όπως όμως σημείωσε η 1η Επιτροπή Καταλληλότητας περιλαμβάνει τμήμα αδιάνεικτου δρόμου, με πέρασμα από στενό γεφυράκι μη επιτρεπτού πλάτους για ΑΜΕΑ, ενώ επίσης, σε μεγάλα τμήματα της διαδρομής δεν υπάρχουν τα απαραίτητου πλάτους πεζοδρόμια για την κίνηση του κοινού, ούτε καν και έξω από το κτήριο, όπου το πεζοδρόμιο έχει πλάτος μόλις 50εκ, από τον δε σταθμό του μετρό του Αγίου Αντωνίου, που «επέλεξε» να υποδείξει Οικονομική Επιτροπή είναι 1.450 μ. σύμφωνα με την Έκθεση του Ομότιμου καθηγητή του ΕΜΠ κ. Γ. Σαρηγιάννη. Βέβαια η 2η Επιτροπή Καταλληλότητας βγάζει την απόσταση ίση με 1.120 μ. αφού την μετράει (για να είναι εντός των όρων της διακήρυξης) μέσα από παρτέρια και ακάλυπτους πολυκατοικιών!!!
Βασικό επιχείρημα, που προβάλει η Περιφερειακή Αρχή είναι ότι με την χρήση ιδιόκτητου κτηρίου θα έχει εξοικονόμηση πόρων.
Δεν θα σχολιάσουμε ότι το επιχείρημά της αυτό είναι έωλο, αφού δεν συνοδεύεται με οικονομοτεχνική μελέτη με σαφή στοιχεία, αλλά ρωτάμε γιατί πρέπει η Περιφέρεια Αττικής, ένας δημόσιος φορέας, ένας φορέας της Γενικής Κυβέρνησης να αγοράσει κτήριο και δεν μπορεί να στεγάσει τις υπηρεσίες της σε δημόσια κτήρια, που μάλιστα αυτή τη στιγμή ρημάζουν;
Η απάντηση, που δόθηκε είναι ότι το έψαξαν και δεν βρήκαν!!! και παρουσιάζουν μάλιστα και ένα έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, που τους απαντά αρνητικά.
Πως γίνεται στα site της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου ή της Υπ.Α.Α.Π.Ε.Δ δηλ. της Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων, να βρίσκονται ακίνητα χιλιάδων τετραγωνικών και να προωθείται η πώληση ή η εκμίσθωσή τους και η Περιφερειακή Αρχή να μην τα βλέπει;
Να σημειωθεί δε ότι το Φεβρουάριο 2017 η Περιφερειάρχης κα Δούρου υπόγραψε με τον αναπληρωτή υπουργό Υπουργείου Εθνικής Άμυνας κ. Βίτσα «Πλαίσιο Συνεργασίας μεταξύ Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και Περιφέρειας Αττικής, όπου η Περιφερειάρχης στις δηλώσεις της είπε «Υπογράφουμε μια προγραμματική συμφωνία που θέλω να πιστεύω ότι θα είναι μια πυξίδα συμπόρευσης για τα επόμενα χρόνια μεταξύ δύο κορυφαίων θεσμών της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Περιφέρειας Αττικής. Είναι δύο θεσμοί της Ελληνικής Δημοκρατίας που καθημερινά μπορούν να συμπορευτούν με όρους ισότιμης συμμετοχής σε πρωτοβουλίες για τις κτηριακές υποδομές, για την ψηφιακή πολιτική, για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα…»
Το σίγουρο είναι ότι όπως πριν κάποια χρόνια πωλούσαν δημόσια κτήρια υπουργείων κλπ για να «βουλώσουν τρύπες» και μετά τα νοίκιαζαν, σήμερα που είναι τελματωμένη η κτηματομεσιτική αγορά αγοράζουν κτήρια ιδιωτών, για να «σπρώξουν» χρήμα…
Εμείς βλέπουμε πως είναι η ίδια πολιτική, που άλλοτε πουλάει κι άλλοτε αγοράζει, αρκεί να υπηρετείται η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.
Αυτή είναι η νόμιμη διαπλοκή αστικού κράτους και επιχειρηματικών ομίλων, που είναι σύμφυτη με την λειτουργία του.
Δεν θέλουμε επίσης να υποβαθμίσουμε κανένα έργο που εκτελεί η Περιφέρεια Αττικής. Όταν όμως επιλέγεις να δώσεις εκατομμύρια σε μεγαλοεπιχειρηματίες, μεγαλοεργολάβους κλπ, αντί να φτιάξεις Παιδικούς Σταθμούς, κατασκηνώσεις, έργα αντισεισμικά κ.α. δείχνεις το στίγμα σου. Και μιας και αναφερόμαστε σε κατασκηνώσεις, ζητάμε και ξαναζητάμε να φτιάξει κατασκήνωση η Περιφέρεια Αττικής, η οποία να καλύπτει τις ανάγκες εκατοντάδων οικογενειών, που κάθε καλοκαίρι ψάχνονται τι να κάνουν τα παιδιά τους, ανάμεσα σε αυτές και οι συνάδελφοί μας και ακόμα περιμένουμε…
Όταν με απλές διαδικασίες μοιράζεις χιλιάδες ευρώ αλλά δεν βρίσκεις τις διαδικασίες για να καλύψεις το πρωϊνό στα παιδιά των σχολείων του Περάματος…, όπως είπαμε δείχνεις ποιο δρόμο, ποια πολιτική επιλογή έχεις κάνει.
Όταν δεν εξασφαλίζεις τον εξοπλισμό των υπηρεσιών σου, τις βενζίνες και τα οδοιπορικά των υπαλλήλων σου για να εκτελέσουν την υπηρεσία τους, δεν μπορείς να αναφέρεσαι «σε βελτίωση των εργασιακών συνθηκών και του επιπέδου των παρεχομένων υπηρεσιών στους πολίτες».
Θέλουμε επίσης να σταθούμε και στο εξής ζήτημα: Δεν αντιμετωπίζουμε ούτε τα προβλήματά μας, ούτε τη λειτουργία των υπηρεσιών μας με συντεχνιακά κριτήρια. Όλη μας η δράση, όλο το πλαίσιο των αιτημάτων μας δείχνει ότι αντιμετωπίζουμε ενιαία τα δικά μας ζητήματα με όσα αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, οι μικροί επαγγελματίες, οι φτωχοί της πόλης και του χωριού.
Γι αυτό σαν Σύλλογος προτάξαμε τα αιτήματα της φτωχής αγροτιάς και αναδείξαμε την αναγκαιότητα οι γεωτεχνικοί υπάλληλοι των Περιφερειών να θέτουν την επιστημονική τους συγκρότηση στην υπηρεσία τους, για την παραγωγή φτηνών και ασφαλών προϊόντων.
Γι αυτό ζητήσαμε οι υγειονομικές υπηρεσίες των Περιφερειών να παρέχουν δωρεάν εμβολιαστική κάλυψη όλου του πληθυσμού, παιδιών και ενηλίκων, Ελλήνων, προσφύγων και μεταναστών.
Γι αυτό ζητήσαμε τα Δημόσια ΚΤΕΟ να παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες σε ανέργους, χαμηλοσυνταξιούχους κλπ.
Γι αυτό ταχθήκαμε κατά της ανταποδοτικότητας και των χαρατσιών, που θέλουν να επιβάλουν οι υπηρεσίες μας, γι αυτό ενώνουμε τη φωνή μας με όλους τους εργαζόμενους που δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια απέναντι στην πολιτική κυβέρνησης, ΕΕ, ΔΝΤ και των κομμάτων, που μας αντιμετωπίζουν σαν «κόστος» και τις ανάγκες μας σαν «μαξιμαλιστικές»…
Αλλά ούτε βέβαια δεχόμαστε να ρίξουμε τον πήχυ των απαιτήσεών μας, γιατί έχουμε όπως λένε σταθερή δουλειά. Παλεύουμε για να έχουν σταθερή δουλειά όλοι οι εργαζόμενοι σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, και μάλιστα με μισθούς και δικαιώματα, που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες. Κι αυτό μέρες, που είναι, παραμονή Πρωτομαγιάς, μας βάζει μπροστά στις ευθύνες μας. Δεν συμβιβαζόμαστε με τα ψίχουλα, δεν αποδεχόμαστε τις αυταπάτες, ότι αυτή πολιτική μπορεί να μας φέρει καλύτερες μέρες
Τίθενται προς όλους μια σειρά ερωτηματικά:
– Γιατί δεν απαιτούν την δωρεάν παραχώρηση δημοσίων κτηρίων;
– Γιατί διαθέτουν δεκάδες εκατομμύρια με μία μόνο προσφορά;
– Γιατί συμπεριφέρονται λες και είναι το μοναδικό διαθέσιμο κτήριο στην Αθήνα;
– Γιατί δεν επιλέγουν και άλλη λύση, όπως την κατασκευή κτηρίου, που θα είναι και πιο οικονομική λύση και πιο σίγουρη ως προς το «ποιόν» του κτηρίου;
– Γιατί στη διακήρυξη δεν έβαλαν και άλλες εναλλακτικές λύσεις, όπως την αγορά 2 γειτονικών κτηρίων ή 2 γειτονικών οικοπέδων κλπ;
– Μπορεί να γίνεται αποδεκτός διαγωνισμός με μία μόνο προσφορά και μάλιστα εκτός των ορίων της διακήρυξης και να μην χαρακτηρίζεται ως «φωτογραφική» επιλογή;
– Μπορεί να εντάσσεται μια τέτοια επιλογή στο πλαίσιο της «χρηστής διοίκησης»;
– Μπορεί να πετιέται στο «καλάθι των αχρήστων» η γνώμη της Επιτροπής Καταλληλότητας ή να συστήνεται μία καινούρια γιατί απλά δε βολεύει η γνωμοδότηση της πρώτης τη βούληση της πολιτικής ηγεσίας της Περιφέρειας;
– Μπορεί το κεντρικό κτήριο της Περιφέρειας Αττικής, να βρίσκεται στο Δήμο Περιστερίου, ενώ σαφώς ορίζεται ότι η έδρα της Περιφέρειας Αττικής είναι η Αθήνα;
– Μπορεί οι υπηρεσίες του Κεντρικού Τομέα Αθήνας να βρίσκονται στον Δυτικό Τομέα Αθήνας;
– Μπορεί να μην υπολογίζεται η τεράστια δυσκολία στην προσβασιμότητα των πολιτών, που συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, αλλά και των εργαζομένων σε αυτή; Μπορεί να παραβλέπει με αυτόν τον τρόπο τον τεράστιο αριθμό πολιτών, που «επισκέπτονται» καθημερινά τις συγκεκριμένες υπηρεσίες;
– Μπορεί να μην υπολογίζεται η ταλαιπωρία που θα υφίστανται;
– Μπορεί κάποιος να δεσμεύει με μια τέτοια επιλογή για τα επόμενα χρόνια την Περιφέρεια Αττικής;
Και επειδή απ’ ότι φαίνεται έχουν βρει κάποιοι «την κότα που κάνει τα χρυσά αυγά» δεν μας παραξενεύει που δεν «ιδρώνει το αυτί κανενός» στις καταγγελίες και τις αναφορές, που κάνουμε εδώ και μήνες.
Σημειώνουμε ότι:
• Στις 3-2-2017 καταθέσαμε «ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ, ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΜΕΤΑ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΩΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ», προς την Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Ρένα Δούρου, τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Αττικής, κ. Θεόδωρο Σχινά, και τον Πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής, κ. Χρήστο Καραμάνο και την κοινοποιήσαμε και σε τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής.
• Στις 18-4-2017 καταθέσαμε κατεπείγουσα αναφορά προς ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ- ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
• Στις 18-4-2017 καταθέσαμε «ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ» ενώπιον ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.
• Ζητήσαμε 2 φορές συνάντηση με την Περιφερειάρχη για τα ζητήματα αυτά και ακόμα δεν δέχεται να μας μας συναντήσει. Το πρώτο αίτημα το καταθέσαμε στις 28-12-2016 και μας είπε ότι «το κτηριακό δεν είναι στις προτεραιότητές της» και το δεύτερο αίτημα το καταθέσαμε στις 15-3-2017 και από το γραφείο της μας ενημέρωσαν ότι οι προγραμματισμένες της απουσίες στο εξωτερικό δεν της επιτρέπουν να προγραμματήσει συνάντηση μαζί μας εως το τέλος Απρίλη.
• Πραγματοποιήσαμε 3 κινηματικές παρεμβάσεις, μία στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπου μετά από αίτημα της Παράταξης της Λαϊκής Συσπείρωσης έγινε συζήτηση – βέβαια ως ενημέρωση και όχι για λήψη απόφασης – και 2 στις Οικονομικές Επιτροπές.
• Συγκεντρώσαμε υπογραφές των εργαζομένων των κεντρικών υπηρεσιών κάτω από σχετικό κείμενο του Συλλόγου.
• Περπατήσαμε τις 2 προτεινόμενες διαδρομές από τους σταθμούς του μετρό Σεπόλια και Άγιο Αντώνιο και τραβήξαμε 2 video, που τα αναρτήσαμε στο yutube, όπου καταγράφεται η παραπάνω αρνητική κατάσταση, ως προς την προσβασιμότητα του κτηρίου.
• Βγάλαμε ενημερωτικές ανακοινώσεις και δελτία τύπου, που όμως από πολλά «μεγάλα» ΜΜΕ «φάγαμε πόρτα»…
• Απευθυνθήκαμε στον Ομότιμο καθηγητή του ΕΜΠ κ. Γ. Σαρηγιάννη για την σύνταξη Έκθεσης για το ζήτημα της προσβασιμότητας και γενικότερα για πού και πως, με ποια κριτήρια πρεπει να αναζητείται και να επιλέγεται ένα δημόσιο κτήριο.
• Με την βοήθεια του δικηγόρου κ Κ. Τσακίρη συντάχθηκαν τα προαναφερόμενα νομικά κείμενα (εξώδικο, αναφορές κλπ) και θα προχωρήσουμε και σε άλλες νομικές ενέργεις για τις οποίες θα σας ενημερώσει ο ίδιος στην συνέχεια.
Οι εργαζόμενοι στην Περιφέρεια Αττικής έχουμε εκφράσει επανειλημμένα τη διαμαρτυρία μας για τις επιλογές κτηρίων τόσο της σημερινής Περιφερειακής Αρχής, όσο και της προηγούμενης. Δεν είχαμε ποτέ, ούτε έχουμε συμφωνήσει με τα πανάκριβα ενοίκια κτηρίων, πολλά από τα οποία δεν πληρούν και τις αναγκαίες προϋποθέσεις, αλλά ούτε και με τα «ερείπια», που συνεχίζουν να στεγάζουν αρκετές υπηρεσίες μας.
Έτσι κι αλλιώς δεν μας έχουν ενημερώσει μέχρι τώρα για τι συμβόλαια έχουν κάνει, τι ενοίκια πληρώνουν και τι σχεδιασμό έχουν.
Σταθερή θέση μας ήταν και είναι ένα (εάν είναι δυνατόν) κτήριο ανά Περιφερειακή Ενότητα, ευκολοπροσβάσιμο για την καλλίτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, με όσο γίνεται μεγαλύτερη εξοικονόμηση πόρων.
Ο Σύλλογος είναι αποφασισμένος να συνεχίσει να στέκεται απέναντι σε αυτή την κατάσταση και να αγωνίζεται για τη στέγαση των υπηρεσιών σε κτήρια σύγχρονα, οικονομικά, λειτουργικά και με την αναγκαία προσβασιμότητα για εμάς και τους πολίτες, που απευθύνονται στις υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, για την δωρεάν παραχώρηση δημοσίων κτηρίων.
Σε αυτή την κατεύθυνη παρακολουθούμε τις εξελίξεις και προχωράμε σε όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις.
Επίσης στην παρέμβασή του ο δικηγόρος κ. Κωνσταντίνος Τσακίρης διευκρίνισε:
1. Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν. 3852/2010: Έδρα της περιφέρειας Αττικής είναι η Αθήνα [σαφώς εννοουμένου του Δήμου της Αθήνας].
Με τις αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής παραβιάζεται ευθέως η παραπάνω διάταξη του άρθρου 3 παρ. 3 περ. θ΄ του ως άνω Ν. 3852/2010, με την οποία ορίζεται, ότι έδρα της Περιφέρειας Αττικής είναι η Αθήνα, ήτοι ο Δήμος της Αθήνας, το προς αγορά κτήριο ανήκει στην περιφέρεια του Δήμου Περιστερίου και όχι στην περιφέρεια του Δήμου της Αθήνας.
Σημειώνεται, ότι η έδρα της Περιφέρειας Αττικής, που είναι ο Δήμος της Αθήνας, δεν σχετίζεται καθόλου με τη συγκρότησή της, στις Περιφερειακές Ενότητες, Κεντρικού Τομέα Αθηνών, Νοτίου Τομέα Αθηνών, Βορείου Τομέα Αθηνών, Δυτικού Τομέα Αθηνών, Πειραιώς, Νήσων, Δυτικής Αττικής και Ανατολικής Αττικής, δηλαδή άλλο η έδρα της Περιφέρειας και άλλο οι Περιφερειακές Ενότητες αυτής.
Με τη λογική δε της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής, θα μπορούσε το κεντρικό κτήριο της Περιφέρειας Αττικής να ευρίσκεται και στο Καματερό ή στην Πεντέλη ή στη Γλυφάδα Αττικής.
2. Θα δημιουργηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ. 2 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, πλήρης σύγχυση, στο ζήτημα της δωσιδικίας της Περιφέρειας Αττικής, ως νομικού προσώπου, δηλαδή στο ζήτημα σε τίνος Ειρηνοδικείου την αρμοδιότητα θα υπάγεται η Περιφέρεια Αττικής, του Ειρηνοδικείου Αθήνας ή του Ειρηνοδικείου Περιστερίου, αφού ο Νόμος ορίζει, ότι η έδρα της Περιφέρειας Αττικής είναι στο Δήμο της Αθήνας που υπάγεται στην αρμοδιότητα του Ειρηνοδικείου Αθήνας, ενώ η πραγματική έδρα της θα είναι στο Δήμο του Περιστερίου που υπάγεται στην αρμοδιότητα του Ειρηνοδικείου Περιστερίου.
3. Σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 2.1 και 2.2 της ως άνω με αριθμό 218048/23-11-2016 Διακήρυξης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής: «Το κτίριο πρέπει να ευρίσκεται: – Είτε εντός της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς: Πλατεία Μεταξουργείου … – Εθνική Οδός Αθηνών Λαμίας…».
Πλην, όμως, το ανωτέρω κτήριο, το οποίο έκρινε κατάλληλο η εν λόγω Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής, όσον αφορά τη θέση του, προς αγορά, προκειμένου να λειτουργήσει αυτό, ως κεντρικό κτήριο της Περιφέρειας Αττικής, κείται εκτός του αμέσως ανωτέρω περιγράμματος οδών της πιο πάνω Διακήρυξης, δοθέντος ότι αυτό ευρίσκεται πέραν της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, στην περιφέρεια του Δήμου Περιστερίου, δηλαδή το επιλεγέν, ως κατάλληλο, κτήριο δεν ευρίσκεται εντός της περιοχής, «που π ε ρ ι κ λ ε ί ε τ α ι από τις οδούς: Πλατεία Μεταξουργείου … Εθνική Οδός Αθηνών Λαμίας ..», με συνέπεια να παραβιάζεται, ευθέως, ο ως άνω βασικός όρος της προαναφερθείσας με αριθμό 218048/23-11-2016 Διακήρυξης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής.
4. Παράλληλα, παραβιάζεται και η αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού, με την παραπάνω απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής, αφού με τον τρόπο αυτό αποκλείσθηκαν από τον επίμαχο διαγωνισμό, υποψήφιοι που διέθεταν κτήρια που ευρίσκονται επί της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, στην περιφέρεια του Δήμου Περιστερίου, δεδομένου ότι γνώριζαν, ότι, σύμφωνα με τον ανωτέρω βασικό όρο της παραπάνω Διακήρυξης, δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό και να προσφέρουν κτήρια που βρίσκονται εκτός του αμέσως ανωτέρω περιγράμματος οδών της πιο πάνω Διακήρυξης, όπως επί της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, αλλά εκτός της περιφέρειας του Δήμου Αθήνας και εντός της περιφέρειας του Δήμου Περιστερίου.
5. Κατά παράβαση της αρχής της χρηστής διοίκησης, αγνοείται πλήρως, από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής, το γεγονός ότι η προσβασιμότητα του επίμαχου κτηρίου, είναι οριακή, κατά την ανωτέρω Διακήρυξη, ως προς την απόσταση του εν λόγω κτηρίου από σταθμό του «ΜΕΤΡΟ» Σεπολίων, Ούτε η προσβασιμότητα του επίμαχου κτηρίου, ως προς την απόστασή του από το Σταθμό του «ΜΕΤΡΟ» του Αγίου Αντωνίου, είναι σύμφωνη, με την ανωτέρω Διακήρυξη, αφού είναι μεγαλύτερη των 1.200 μέτρων, περίπου 1.450 μ.
6. Η έδρα των Υπηρεσιών του Κεντρικού Τομέα, δεν μπορεί, κατά τη κοινή λογική, να ευρίσκεται εκτός των ορίων των Δήμων του Κεντρικού Τομέα
7. Σημαντικό ζήτημα γεννάται με την ύπαρξη μιας μόνο προσφοράς και παρά ταύτα την αποδοχή της, όταν πρόκειται να δαπανηθούν εκατομμύρια ευρώ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ