Τα μη στελεχωμένα αεροσκάφη (drones) της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος, παρουσιάστηκαν την Πέμπτη 4 Μαΐου 2017, σε ειδική εκδήλωση στην αεροπορική βάση της Δεκέλειας.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης Δημήτρης Αναγνωστάκης και ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Καπάκης.
Παραβρέθηκαν επίσης ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου, ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας και ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγος Βασίλειος Καπέλιος.
Στην έναρξη της εκδήλωσης, ο Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Θεόδωρος Χρονόπουλος παρουσίασε πληροφοριακά στοιχεία σχετικά με το ιστορικό της απόκτησης των μη στελεχωμένων αεροσκαφών, το επίπεδο εκπαίδευσης των στελεχών -χειριστών τους, το θεσμικό – κανονιστικό πλαίσιο χρήσης τους και τα πεδία αξιοποίησης τους.
Ακολούθησε ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Νίκου Τόσκα, στην οποία ανέφερε: «Καλησπέρα και συγνώμη για την ολιγόλεπτη καθυστέρηση αλλά μόλις τελειώσαμε το Υπουργικό Συμβούλιο και ήρθα κατευθείαν.
Να ευχαριστήσω καταρχάς την Πολεμική Αεροπορία και για τη φιλοξενία και για όλη την υποστήριξη που μας παρείχε όλο αυτό το διάστημα και που πιστεύω ότι θα μας παρέχει στη συνέχεια.
Ευχαριστούμε κύριε Αρχηγέ, γιατί -κακά τα ψέματα- ούτε η Αστυνομία από μόνη της ούτε το Πυροσβεστικό Σώμα ούτε κανένας από εμάς μπορεί να γίνει λίγο αεροπόρος, έστω κι αν πετάμε με τηλεκατευθυνόμενο τρόπο αυτά τα αεροπλανάκια. Θέλει γνώσεις, θέλει χώρους, θέλει εξειδικεύσεις που δεν τις έχουμε όλοι, δεν μπορεί να κάνουμε τους παντογνώστες.
Να ευχαριστήσω και τον Πτέραρχο ε.α. τον κύριο Βυζάντιο, τον συνεργάτη μου, ο οποίος προσπάθησε με την τεράστια αεροπορική του εμπειρία, χρόνια πιλότος, να ενεργοποιήσει το σύστημα και φτάσαμε στο σημείο που είμαστε σήμερα.
Θυμάμαι το 1987, στο Γενικό Επιτελείο Στρατού, μου ανατέθηκε να μελετήσω τί είναι αυτά τα drones που τότε είχαν σχεδόν πρωτοεμφανιστεί και έκανα τα πρώτα βήματα ψάχνοντας τί είναι αυτά -ούτε ίντερνετ υπήρχε τότε ούτε τίποτα- και πώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσουμε τα επόμενα χρόνια στον Ελληνικό Στρατό.
Πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι να μπουν αυτά τα συστήματα στα Σώματα Ασφαλείας. Όμως έρχεται τώρα η στιγμή όπου αυτά τα συστήματα τα τόσο διαδεδομένα -σε άλλες χώρες μέχρι διανομή πίτσας κάνουνε τα drones- να μπορούν να εξελιχθούν και θα δείτε.
Να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αποστολές των σωμάτων ασφαλείας, αρχικά σε απλές αποστολές, αποστολές που κύρια επικεντρώνονται, όπως ακούσατε στην επιτήρηση δασών, στην επιτήρηση συνόρων και στην επιτήρηση οδικών αξόνων και οι οποίες αποστολές πιστεύω και τα οποία συστήματα πιστεύω ότι θα διευκολύνουν πάρα πολύ την αποστολή των Σωμάτων Ασφαλείας.
Θα μειώσουν το κόστος και θα μειώσουν και το κίνδυνο του προσωπικού. Αποφασίσαμε και επειδή εύκολα οι Αστυνομικοί και εύκολα οι Πυροσβέστες δεν γίνονται αεροπόροι και η εποχή όπου αγοράζονταν συστήματα και δημιουργούνταν «αεροπορίες» ξεχωριστές για τον καθένα για το πυροσβεστικό και την αστυνομία.
Αυτά είναι ξεπερασμένες δομές, πρέπει ότι έχουμε να χρησιμοποιείται για ότι σκοπό έχουμε, ότι αποστολή έχουμε. Φτιάξαμε λοιπόν αυτόν τον ενιαίο φορέα όπου, για να είμαι ειλικρινής, δεν με ενδιαφέρει τί χρώμα και τί σήμα έχει λόγω ιδιοκτησίας το κάθε αεροπλανάκι αλλά με ενδιαφέρει τι αποστολή θα υλοποιεί, θα εκτελεί.
Έτσι λοιπόν αυτά τα drones και της Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος, τα εννιά αεροπλανάκια, τα τρία σμήνη θα υλοποιούν σχεδόν τις ίδιες αποστολές και θα είναι αποστολές αυτές που σας είπα, επιτήρηση δασών, επιτήρηση συνόρων, επιτήρηση οδικών αξόνων ή επιτήρηση περιοχών που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, γιατί δεν θέλω να αποκλείσω και την επιτήρηση κατοικημένων περιοχών αλλά για ευνόητους λόγους που έχουν σχέση με ατυχήματα που έχουν σχέση και με άλλα ζητήματα.
Δεν θα είναι η κύρια προτεραιότητα εκτός αν έχουμε κάποια φυσική καταστροφή σε κάποια κατοικημένη περιοχή ή κάτι παρεμφερές για το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθούν αυτά τα συστήματα.
Πέρασε λοιπόν αρκετός χρόνος από το 2012. Βλέπετε ότι το σύστημα παιδεύεται για να αποκτήσει, να προμηθευτεί και να θέσει σε εφαρμογή, να θέσει σε χρήση αυτά τα συστήματα, όπου το να τα αγοράσεις είναι το μόνο εύκολο, το να φτιάξεις πλαίσιο λειτουργίας σε μια χώρα που δεν είναι συνηθισμένη και που δεν έχει το θεσμικό πλαίσιο, γιατί και παγκόσμια αν θέλετε αναζητείται αυτό το πλαίσιο και να βάλεις μέσα σε αυτό το πλαίσιο να λειτουργήσουν αυτά τα συστήματα, να λειτουργήσουν με ασφάλεια, γιατί όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν κίνδυνοι κατά την πτήση.
Πρέπει να συνδυαστούν εδώ, σήμερα την πτήση που θα δείτε έχει δεσμευτεί περιοχή σαν να ήταν κανονική αεροπορική επιχείρηση, θέλει πάρα πολλούς κανόνες, πολύ περισσότερους κανόνες όπως καταλαβαίνετε από τα επανδρωμένα αεροσκάφη. Κάποιοι χρησιμοποιούν τον όρο στελεχωμένα αλλά νομίζω συνεννοούμαστε, ο διεθνής όρος είναι unmanned, αλλά τελοσπάντων.
Θέλει λοιπόν περισσότερους κανόνες, περισσότερους όρους, περισσότερες δεσμεύσεις απ’ ότι τα αεροσκάφη με πιλότο, όμως το ποτάμι δεν μπορεί να γυρίσει πίσω.
Η τεχνολογία προχωράει παγκόσμια, το θέμα είναι πώς χρησιμοποιείς τη τεχνολογία και αν τη χρησιμοποιείς έτσι και με σεβασμό στους κανόνες και στους νόμους αλλά και με τέτοιο τρόπο που να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα. Και, για παράδειγμα, θυμάμαι όταν είχαμε τη περίπτωση της Ειδομένης, την έχουμε ξεχάσει αλλά ήταν μεγάλο ζήτημα αυτό, όπου ήταν ένα ελικόπτερο που γυρόφερνε και μετέδιδε την εικόνα της περιοχής πριν και κατά τη διάρκεια της εκκένωσης της περιοχής, όπου προβληματίστηκα και λέω μα αυτή την ακριβή πτήση δεν μπορεί να την αντικαταστήσει κάτι πιο φθηνό και ίσως πιο αποτελεσματικό; Στην επιτήρηση δασών, ο ίδιος προβληματισμός.
Δεν σημαίνει αυτό βέβαια, ότι από αύριο το πρωί θα μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι και να επιτηρούνται όλα τα δάση μας ή να κάνουμε συνδυασμένες αεροπορικές επιχειρήσεις μαζί με αυτά τα τηλεκατευθυνόμενα οχήματα και τα πραγματικά πυροσβεστικά αεροσκάφη ή ελικόπτερα.
Αυτό μπορεί να γίνει αλλά μετά από αρκετό καιρό, όταν θα έχει αποκτηθεί αρκετή εμπειρία και αρκετή εκπαίδευση. Ξεκινάμε λοιπόν σήμερα την πρώτη φάση, ουσιαστικά της επιχειρησιακής εκπαίδευσης και της επιχειρησιακής χρησιμοποίησης αυτών των μέσων.
Δεν έχουμε λύσει όλα τα ζητήματα. Υπάρχουν και άλλα θέματα τα οποία πρέπει να επιλυθούν στην πορεία, όπως σας είπα το ευκολότερο ήταν να αποκτηθούν και το δυσκολότερο είναι να εκπαιδευτεί το προσωπικό και να γίνει επιχειρησιακή χρησιμοποίηση μέσα σε πραγματικό περιβάλλον επιχειρησιακό σε περίπτωση επιτήρησης δασών ή πυρκαγιών ή αστυνομικών επιχειρήσεων.
Θα δείτε λοιπόν στη συνέχεια τις δυνατότητες αυτών των συστημάτων, είναι τεράστιες οι δυνατότητες πολύ περισσότερες από την επιτήρηση από ένα άλλο ελικόπτερο ή ένα άλλο αεροπορικό μέσο και μένει σε εμάς όλους και κύρια στην Ελληνική Αστυνομία και στο Πυροσβεστικό Σώμα να αξιοποιήσουν αυτά τα συστήματα κατά τον καλύτερο δυνατό επιχειρησιακό τρόπο.
Σας ευχαριστώ που ήρθατε και ας ακούσουμε τις επόμενες ενημερώσεις. Σας ευχαριστώ πολύ.»
Ακολούθησε ομιλία του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγου Κωνσταντίνου Τσουβάλα, στην οποία ανέφερε:
«Αποτελεί, κοινή διαπίστωση, πως η σύγχρονη τεχνολογία αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς μας.
Ωστόσο, οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν επηρεάζουν μόνον θετικά τη ζωή μας αλλά σε πολλές περιπτώσεις και αρνητικά, ειδικά όταν οι τεχνολογίες αυτές χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο παράνομων δραστηριοτήτων.
Η Ελληνική Αστυνομία, ως κατεξοχήν κρατικός φορέας καταπολέμησης του εγκλήματος και της προστασίας των πολιτών, αλλά και το Πυροσβεστικό Σώμα ως βασικός καθ’ ύλην φορέας αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, είναι υποχρεωμένοι, να αξιοποιούν τη σύγχρονη τεχνολογία για την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής τους.
Και στην προκειμένη περίπτωση, τα μη στελεχωμένα αεροσκάφη, τα drone’s όπως είναι ευρέως πλέον γνωστά, αυτόν ακριβώς το σκοπό εξυπηρετούν.
Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, τα σύγχρονα αυτά μέσα αξιοποιούνται ήδη σ΄ ένα εκτεταμένο φάσμα δραστηριοτήτων, το οποίο καλύπτει από την προσωπική-ατομική διασκέδαση, μέχρι την εμπορική εκμετάλλευση και τη στρατιωτική χρήση.
Με την πρόσφατη συγκρότηση της ενιαίας δομής ιπτάμενων μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος και την ίδρυση, με άλλο νομοθέτημα, της Υπηρεσίας Μη Στελεχωμένων Αεροσκαφών της Ελληνικής Αστυνομίας δημιουργήθηκε η οργανωτική «πλατφόρμα» στο πλαίσιο της οποίας θα αξιοποιηθούν, προς εξυπηρέτηση της θεσμικής αποστολής και των δύο (2) Σωμάτων, τα drone’s.
Αυτονόητο, βεβαίως, είναι πως τα Μη Στελεχωμένα Αεροσκάφη θα αξιοποιηθούν εντός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και από εξειδικευμένους χειριστές.
Αναμφίβολα, τα Μη Στελεχωμένα Αεροσκάφη αποτελούν ένα νέο σύγχρονο και εξαιρετικά χρήσιμο «εργαλείο» για τα Σώματα Ασφαλείας, καθώς μπορούν να αξιοποιηθούν κατά τρόπο ουσιαστικό, και επ’ ωφελεία του υπηρεσιακού και κατ΄επέκταση του ευρύτερου δημοσίου συμφέροντος σε πολλές περιπτώσεις όπως λ.χ. στην παρακολούθηση-διευθέτηση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες, στην παρατήρηση της υπαίθρου για έγκαιρο εντοπισμό πυρκαγιών, στην επιτήρηση συνόρων, στον εντοπισμό αγνοουμένων σε δύσβατες περιοχές καθώς και στην αποτύπωση του γεωγραφικού ανάγλυφου περιοχών στο πλαίσιο αναζήτησης καλλιεργειών ναρκωτικών.
Εν κατακλείδι, η χρήση και η αξιοποίηση προηγμένης τεχνολογίας μέσων και συστημάτων, των drone’ s στην προκειμένη περίπτωση, από τα Σώματα Ασφαλείας, προκύπτει ως φυσιολογική και επιτακτική αναγκαιότητα, προκειμένου τόσο η Ελληνική Αστυνομία όσο και το Πυροσβεστικό Σώμα να μπορέσουν να ανταποκριθούν με επάρκεια και αποτελεσματικότητα στην απαιτητική και πολύπλοκη αποστολή τους.
Εύχομαι στη νεοσύστατη Υπηρεσία Μη Στελεχωμένων Αεροσκαφών και στο προσωπικό της καλή επιτυχία στην αποστολή τους και να αξιοποιήσουν με υπευθυνότητα και συνέπεια το σύγχρονο αυτό μέσο που τους εμπιστεύεται η Πολιτεία, προς όφελος της χώρας, της κοινωνίας και των πολιτών».
Στη συνέχεια ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγος, Βασίλειος Καπέλιος στην ομιλία του ανέφερε: «Θα είμαι όσο πιο σύντομος γίνεται, λέγοντας σας μόνο δυο λόγια μιας και οι προλαλήσαντες, μας παράθεσαν όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
Εγώ αυτό που έχω να πω είναι ότι η σημερινή, αναμφίβολα, είναι μια μεγάλη μέρα για το Πυροσβεστικό Σώμα.
Και αυτό γιατί σταδιακά και με κατάλληλη εκπαίδευση η τεχνολογία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την αντιμετώπιση των συμβάντων, θέτοντας με αυτό τον τρόπο νέα θεμέλια αποδοτικότητας για το πυροσβεστικό προσωπικό. Άνθρωπος και τεχνολογία συνεργάζονται κατάλληλα προς όφελος της κοινωνίας.
Το πληροφοριακό σύστημα μη επανδρωμένου αεροσκάφους (mini UAV) που παρουσιάζεται σήμερα και το οποίο προστέθηκε στον πυροσβεστικό στόλο αποκτήθηκε μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ και αφορά το έργο «ψηφιακή υπηρεσία ειδοποίησης και αντιμετώπισης πυρκαγιάς».
Στο σημείο αυτό επιτρέψτε μου να σας πω δύο λόγια για το έργο αυτό που αποτελεί πρωτοπορία για το πυροσβεστικό Σώμα.
Μέσω του έργου «ψηφιακή υπηρεσία ειδοποίησης και αντιμετώπισης πυρκαγιάς» θα αναπτυχθεί ένα «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Συντονισμού Δυνάμεων του Πυροσβεστικού Σώματος και Ενημέρωσης Πολιτών». Δηλαδή ένα σύστημα αποτελούμενο από εξοπλισμό και λογισμικό, που θα παρέχει πληροφοριακή υποστήριξη στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος για τη διαχείριση περιστατικών και πόρων, την παρακολούθηση θέσης του στόλου των οχημάτων της πανελλαδικά και παράλληλα την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών ειδοποίησης προς τους πολίτες και άλλους οργανισμούς.
Συγκεκριμένα το σύστημα αυτό θα παρέχει τη δυνατότητα της ψηφιακής καταγραφής των συμβάντων σε πανελλαδικό επίπεδο.
Έτσι το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και κάθε επιχειρησιακό κέντρο σε περιφερειακό επίπεδο θα μπορεί να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα κάθε περιστατικό έχοντας στη διάθεση του μια σειρά από πληροφορίες μείζονος σημασίας για την περαιτέρω εξέλιξη του.
Θα διαθέτει δηλαδή πληροφοριακό υλικό για τη γεωγραφική θέση του συμβάντος, τον αριθμό του προσωπικού και στόλου που επιχειρεί. Επίσης θα γνωρίζει πληροφορίες για τη μορφολογία του εδάφους την καύσιμη ύλη και το οδικό δίκτυο που έχει κάθε φορά στη διάθεση του ώστε να αξιολογούνται επικίνδυνα σημεία για την ασφάλεια προσωπικού και μέσων.
Εντός του τρέχοντος μηνός αναμένεται η έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας του έργου και με την αφορμή αυτή θα παρουσιαστούν από το Πυροσβεστικό Σώμα, την Κοινωνία της Πληροφορίας και τον Όμιλο ΟΤΕ τρείς ημερίδες.»
Ακολούθησαν παρουσιάσεις των τεχνικών χαρακτηριστικών και των δυνατοτήτων των μη στελεχωμένων αεροσκαφών των δυο Σωμάτων, από τους Διοικητές των αντίστοιχων Υπηρεσιών, Αστυνόμο Α’ Γκριτζάπη Δημήτριο και Υποπυραγό Αλεξάνδρα Τζουμέρκα. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με επίδειξη των πτητικών δυνατοτήτων των μη στελεχωμένων αεροσκαφών, στον αεροδιάδρομο της Δεκέλειας.
Σημειώνεται ότι στο δυναμικό της Ελληνικής Αστυνομίας έχουν ενταθεί συνολικά έξι μη στελεχωμένα αεροσκάφη (3 Spylite και 3 Thunder B), ενώ το Πυροσβεστικό Σώμα διαθέτει ένα, τύπου EOS mini UAV SYSTEM.
Η χρήση των μη στελεχωμένων αεροσκαφών θα συνδράμει, σε πρώτο στάδιο, τις Υπηρεσίες Τροχαίας στη συλλογή πληροφοριών σε Εθνικές Οδούς – Αυτοκινητοδρόμους, μέσω λήψης φωτογραφιών – βίντεο και μετάδοσής τους σε πραγματικό χρόνο (in real-time) και την Πυροσβεστική Υπηρεσία στην πρόληψη πυρκαγιών.
Σε μελλοντικό χρόνο θα είναι δυνατή η συνδρομή τους στην επιτυχή σχεδίαση επιχειρησιακών αποστολών και άλλων Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας (Ε.Κ.Α.Μ., Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία, Δίωξη Ναρκωτικών, κ.α.).
Τα εκπαιδευθέντα στελέχη (χειριστές-τεχνικοί) της Ελληνικής Αστυνομίας, υπηρετούν στη Διεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων. Στο άμεσο μέλλον ωστόσο, τα μη στελεχωμένα αεροσκάφη, των δύο Σωμάτων, θα υπάγονται στον ενιαίο φορέα εναέριων μέσων (ΕΝΣΑ) Αστυνομίας και Πυροσβεστικής, όπου υπάγονται και όλα τα υπόλοιπα πτητικά μέσα (ιδιόκτητα ελικόπτερα και ενοικιαζόμενα για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, κλπ), εκτός από τα πυροσβεστικά αεροπλάνα που ανήκουν στην Πολεμική Αεροπορία.
Μερικά από τα πλεονεκτήματα των αεροσκαφών αυτών είναι η ιδιαίτερα υψηλή τεχνολογία τους, το μειωμένο – μηδενικό ρίσκο για ανθρώπινες ζωές σε επικίνδυνες καταστάσεις, το χαμηλό κόστος εκπαίδευσης και συντήρησης, η εξοικονόμηση προσωπικού, καθώς και οι μεγάλες δυνατότητες μεταφοράς εικόνας σε πραγματικό χρόνο στα κέντρα επιχειρήσεων και λήψεων αποφάσεων, καθιστώντας τα ιδιαίτερα αποτελεσματικά μέσα πρόληψης και καταστολής του εγκλήματος και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος της Χώρας μας.
Στη σημερινή εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης ο Προϊστάμενος Επιτελείου του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Μιχαήλ Καραμαλάκης, οι Υπαρχηγοί Υποστήριξης και Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγοι Σωτήριος Τερζούδης και Ιωάννης Βασιλειάδης, ο Προϊστάμενος Επιτελείου του Πυροσβεστικού Σώματος, Υποστράτηγος Ιωάννης Ράμφος, o Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής, Ταξίαρχος Νικόλαος Κοκκίνης, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρωπίνων Πόρων του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, Ταξίαρχος Γεώργιος Θεοδωρακόπουλος, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων, Ταξίαρχος Χρήστος Κοτλίδας και άλλοι Αξιωματικοί των Σωμάτων.
Από την Πολεμική Αεροπορία παραβρέθηκαν ακόμα ο Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχος Θωμάς Χατζηαθανασίου, ο Επιτελάρχης της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχος Λάζαρος Μαντούβαλος, καθώς και ο Διοικητής και ο Υποδιοικητής της 123 Πτέρυγας Τεχνικής Εκπαίδευσης, Σμήναρχοι Αλέξιος Μαρίνος και Κωνσταντίνος Μπούζος.
Τέλος παραβρέθηκαν ο Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α. Ειδικός Σύμβουλος Εναερίων Μέσων, Γιάννης Βυζάντιος και από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) ο εκπρόσωπος του Διοικητή, Γεώργιος Κορμάς και ο Σύμβουλος Νικόλαος Σπέγης.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ