Προστασία χωρικών υδάτων

Την δημιουργία δύο νέων θαλάσσιων πάρκων ενός στο Ιόνιο πέλαγος και ενός στις νότιες Κυκλάδες στο Αιγαίο ανακοίνωσε η κυβέρνηση.
Σε ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη αναφέρθηκε:

Τα πάρκα αυτά θα είναι από τις μεγαλύτερες θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές σε ολόκληρη τη Μεσόγειο και θα μας επιτρέψουν να επιτύχουμε τον στόχο της προστασίας του 30% των χωρικών υδάτων μας έως το 2030, πολύ νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Θα συμβάλλουν επίσης στη διατήρηση των οικοσυστημάτων, στην αποκατάσταση της ισορροπίας και στη θέσπιση ενός τολμηρού νέου προτύπου για τη θαλάσσια προστασία. Και ίσως το πιο σημαντικό, μέσα σε αυτές τις θαλάσσιες ζώνες θα απαγορευτεί η εξαιρετικά καταστροφική πρακτική του ψαρέματος με μηχανότρατα, ενώ προβλέπονται πρόσθετα μέτρα και περιορισμοί για την αποτελεσματική προστασία των πλέον ευάλωτων οικοτόπων και ειδών.

Η δημιουργία των θαλάσσιων πάρκων προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις μεμονωμένες προστατευόμενες περιοχές, κυρίως λόγω της ολιστικής οικολογικής, διοικητικής και κοινωνικοοικονομικής προσέγγισης. Σκοπός τους είναι η διατήρηση της μοναδικής βιοποικιλότητας, η προστασία και η αποκατάσταση των οικοτόπων και η προώθηση της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης σχετικά με τη θαλάσσια φύση.

Όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ανακοίνωσή του: «Σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες, τους ντόπιους ψαράδες, τους επιστήμονες, αλλά και με διεθνείς εταίρους, θα κάνουμε αυτά τα πάρκα παραδείγματα του τι είναι δυνατό. Κάνοντας αυτό, η Ελλάδα μπορεί να γίνει φωνή της θάλασσας — στην Ευρώπη,  αλλά και πέρα από αυτήν. Γιατί όταν προστατεύουμε τον ωκεανό μας, προστατεύουμε το ίδιο μας το μέλλον».

Επίσης υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε στα Χανιά την άμεση λήψη μέτρων με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ στο τμήμα από την Κίσσαμο Χανίων μέχρι τα Λινοπεράματα Ηρακλείου, το οποίο παρουσιάζει αυξημένη επικινδυνότητα.

Οι παρεμβάσεις βασίζονται στην προηγούμενη θετική διεθνή, αλλά και εγχώρια εμπειρία, καθώς εφαρμόζονται από τον Δεκέμβριο του 2023 στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, έναν δρόμο ανάλογης επικινδυνότητας, όπου κατεγράφη ετήσια μείωση των θανάτων κατά περίπου 90% και καμία μετωπική σύγκρουση το 2024.

Οι παρεμβάσεις αφορούν, μεταξύ άλλων:

  • Διαμόρφωση διατομής τριών λωρίδων με ενδιάμεση λωρίδα ασφαλούς προσπέρασης, εναλλασσόμενη στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας
  • Κοπές της παράπλευρης βλάστησης.
  • Πρόβλεψη για εσοχές έκτακτης ανάγκης, όπου είναι δυνατό.
  • Φωτισμός και φωτεινή σηματοδότηση όπου απαιτηθεί.

Με την εφαρμογή των μέτρων επιδιώκεται:

  • Μείωση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία.
  • Διατήρηση της λειτουργικότητας της οδού.
  • Ασφαλής διέλευση στους κόμβους και στις εισόδους – εξόδους.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του εγχειρήματος, το οποίο αποσκοπεί στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, είναι η συμμόρφωση των χρηστών της οδού με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Written by