Πιστοποίηση κρητικών εταιριών εστίασης

21ο τεύχος Ην-Ων

Περίπου 25 επιχειρήσεις αποτελούν την λίστα των πιστοποιημένων επιχειρήσεων μαζικής εστίασης με το «Σήμα Ποιότητας Κρητικής Κουζίνας της Περιφέρειας Κρήτης».
Πρόκειται για εταιρίες που είναι στο Ηράκλειο, στο Ρέθυμνο, στο Λασίθι και στα Χανιά και είναι εστιατόρια, ταβέρνες και αγροτουριστικά καταλύματα.
Τα αγροτουριστικά καταλύματα αποτελούν πόλο έλξης ποιοτικού τουρισμού που μαζί με την προσφορά γνήσιας παραδοσιακής κουζίνας και ποιοτικών υπηρεσιών εστίασης πλαισιώνουν με τον καλύτερο τρόπο στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών και συμβάλουν αποφασιστικά στην ενίσχυση του γαστρονομικού χαρτοφυλακίου του νησιού, στην ενίσχυση του τουρισμού και στην ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα των περιοχών.
Η πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης, από την οποία δημιουργήθηκε το Σήμα Ποιότητας Κρητικής Κουζίνας, στοχεύει στην προστασία και την ανάδειξη της Κρητικής Διατροφής και απονέμεται σε εστιατόρια που προσφέρουν Κρητική Κουζίνα και χρησιμοποιούν αποκλειστικά παρθένο ελαιόλαδο και τοπικά προϊόντα. Με την πρωτοβουλία μας αυτή, επιχειρείται να ενισχυθεί ο πρωτογενής τομέας  και κατ’ επέκταση η τοπική οικονομία.
Η διαδικασία πιστοποίησης αποτελεί μέρος της προσπάθειας της καθιέρωσης του Σήματος Ποιότητας Κρητικής Κουζίνας, ως κομμάτι του Brand «Κρήτη» της Περιφέρειας Κρήτης, στην ανάδειξη της Κρητικής Κουζίνας και των προϊόντων και στην ενίσχυση της γαστρονομικού τουρισμού.
Ειδικότερα:
– Οι εταιρίες στο Ρέθυμνο είναι: Εστιατόρια «Veneto», «Αλάνα», «Αυλή», «Πρίμα Πλώρα» και ταβέρνες «Κάστρο» και «Πάνακρον»
– Οι εταιρίες στα Χανιά είναι: Tαβέρνα «Ο Τζανέρης κι η Αρχόντισσα», «Καμάρες» και «Νέα Ρούματα». Εστιατόρια «Βοτανικού Πάρκου Κρήτης», «Πιπεριά» και Εστιατόριο στο ξενοδοχείο Mistral, Κουζίνα ΕΠΕ και Παραδοσιακό Γαστρονομικό Κέντρο Κρητικής Διατροφής «ΝΤΟΥΝΙΑΣ»
– Οι εταιρίες στο Ηράκλειο είναι: Εστιατόριο στους Παραδοσιακούς Ξενώνες «ΘΑΛΟΡΗ» και εστιατόρια Αμβροσία (Apollonia Beach Resort & Spa) και Έργανος, Ξενοδοχείο Creta Maris και ταβέρνες  «Εαρινό», Κρήτες και Τρείς Μουριές
– Οι εταιρίες στο Λασίθι είναι: Εστιατόριο Γιάντες και Ταβέρνα Ροβινσώνας
Πρέπει να σημειωθεί ότι δημιουργήθηκαν και δύο ακόμα περιφερειακές ετικέτες κάτω από την ομπρέλα του σήματος «ΚΡΗΤΗ», το σήμα ποιότητας Κρητικής Κουζίνας για τις επιχειρήσεις εστίασης, και το σήμα για τα επισκέψιμα οινοποιεία.
Στην ίδια λογική είναι και το Κρητικό Μπακάλικο, κάτω από την ενιαία ομπρέλα του σήματος. Το Κρητικό Μπακάλικο θα λειτουργήσει ως ένας ακόμα πρεσβευτής των ποιοτικών Κρητικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων, ως ένας μοχλός αύξησης της ζήτησης. Το Κρητικό Μπακάλικο για την Ελληνική και διεθνής αγορά, θα είναι ένα αναγνωρίσιμο σημείο πώλησης πιστοποιημένων Κρητικών προϊόντων, με κοινές προδιαγραφές και με ισχυρή εμπορική ταυτότητα.
Στην Περιφέρεια Κρήτης, στόχος είναι να σχεδιασθούν αναπτυξιακά μοντέλα με ρεαλιστικούς μοχλούς ανάπτυξης στους παραγωγούς και επιχειρηματίες της Κρήτης, σεβόμενοι τον μόχθο και τις αγωνίες της αγοράς, όπως επιβάλλουν οι νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.
Οι συγκεκριμένες δράσεις οι οποίες εντάσσονται στον σχεδιασμό που ήδη υλοποιείται, βασίζονται πρωτίστως στην αξιοποίηση αποτελεσματικών μεθόδων της προώθησης και του τουριστικού marketing, που μέχρι σήμερα δεν είχαν αναπτυχθεί υπέρ της αναγνωρισιμότητας της κρητικής διατροφής, μέσα από δομές και σε συνεργασία με τον παραγωγικό ιστό του Νησιού.
Η ίδρυση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, ως το βασικότερο αναπτυξιακό εργαλείο, με μειοψηφική συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης, και την συμμετοχή ιδιωτών και επιχειρήσεων του πρωτογενή τομέα, φέρει το βάρος της διαχείρισης και υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου, κάνοντας σαφές πως το θέμα της αναγνώρισης και ανάδειξης των Κρητικών Προϊόντων, των πολιτισμικών στοιχείων και συνηθειών της Κρήτης, δηλαδή της Κρητικής Διατροφής, αφορά όλους.
Η Κρήτη είναι από τις λίγες περιφέρειες της Ευρώπης, που διαθέτουν μοναδικούς φυσικούς πόρους, εδαφικές ιδιαιτερότητες, άριστες κλιματολογικές συνθήκες, πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν μια ξεχωριστή ταυτότητα στα τοπικά προϊόντα, που σε συνδυασμό με την υψηλή τουριστική επισκεψημότητα της Κρήτης, επιτρέπει να μπορούν να υλοποιήσουν τον στρατηγικό μας σχεδιασμό, αρκεί να αξιοποιηθούν τα παραπάνω αναπτυξιακά εργαλεία.

Επιστροφή στο 21ο τεύχος Ην-Ων