Αύξηση κατά 87% πραγματοποιήθηκε στις εξαγωγές ελληνικών κρασιών στην Ιαπωνία σύμφωνα με στοιχεία της ιαπωνικής στατιστικής υπηρεσίας για το πρώτο τρίμηνο του 2017, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
Επίσης, την τελευταία διετία διπλασιάστηκε ο αριθμός των ιαπωνικών εταιρειών εισαγωγής ελληνικού κρασιού (από 4 σε 8) ενώ οι εξαγωγές έχουν τριπλασιασθεί συγκριτικά με το 2014 και ανέρχονται πλέον σε περίπου 500.000 ευρώ.
Τα παραπάνω προκύπτουν προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Τόκιο, ενώ σημειώνεται ότι μέσω του Enterprise Greece αναμένεται να επιδιωχθεί η συνέχιση του προγράμματος προώθησης ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία, για άλλη μία τριετία, προκειμένου να διατηρηθεί το θετικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί.
Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν με αφορμή την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων προώθησης του ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία, στο πλαίσιο ευρύτερου προγράμματος προβολής.
Παρουσιάσθηκε κατάλογος 90 ετικετών από όλο το φάσμα του ελληνικού αμπελώνα, ώστε να απεικονίζουν τις κυριότερες ποικιλίες και οινοπαραγωγικές περιοχές. Οι ετικέτες προτάθηκαν από τα οινοποιεία που ενδιαφέρονται να εξάγουν στην Ιαπωνία. Πέρυσι, τα μισά οινοποιεία είχαν ήδη εισαγωγέα, ενώ τα υπόλοιπα ενδιαφέρονταν να βρουν. Οι γευσιγνωσίες απευθύνονταν αυστηρά στους ειδικούς του κλάδου, όπως εισαγωγείς, διανομείς, οινοχόους, εκπροσώπους εστίασης (εστιατόρια, μπαρ, κλπ) και εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης.
Στις γευσιγνωσίες συμμετείχαν, οκτώ εισαγωγικές εταιρείες με δικά τους stands και εκπροσώπους τους. Οι εισαγωγείς προέβαλαν άλλες ετικέτες, πέρα από αυτές του γενικού καταλόγου. Συνεπώς, ο συνολικός αριθμός των ετικετών που παρουσιάσθηκαν στις γευσιγνωσίες και τα σεμινάρια υπερέβη τις 150.