«Σε νέο σχεδιασμό προχωρά ο Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγών (ΟΠΕ) προκειμένου να γίνουν αποτελεσματικές οι επιχειρηματικές δράσεις. Για να επιτευχθεί ο στόχος θα αξιοποιηθούν οι νέες ιδέες» διευκρίνισε στο «Ην-Ων» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης.
Ερ. Ποια είναι τα σχέδια της νέας διοίκησης για την ανάπτυξη του ΟΠΕ;
Απ. Οι στόχοι του νέου, αναδιαρθρωμένου Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου είναι ξεκάθαροι:
• Η ανάδειξη της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων, με σύγχρονα εργαλεία και με σωστή επικοινωνία.
• Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση αποτελεσματικών δράσεων, από τις οποίες θα ωφεληθούν όσο το δυνατό περισσότερες επιχειρήσεις.
• Η αξιοποίηση ιδεών, νέων ή δοκιμασμένων.
• Η καθιέρωση του ΟΠΕ ως σύγχρονο και αποτελεσματικό φορέα.
• Η συνεργασία με όλους τους φορείς για μεγαλύτερη συμμετοχή των επιχειρήσεων στις δράσεις του επιχειρησιακού προγράμματος του Οργανισμού.
• Η κινητοποίηση όλων των δυνάμεων, της πολιτείας αλλά και της αγοράς, ώστε τελικά τα προϊόντα μας να βρουν την τοποθέτηση που τους αξίζει στην παγκόσμια αγορά.
Θέλουμε να κάνουμε τον ΟΠΕ, σημείο συνάντησης και δημιουργίας για την εξωστρέφεια. Να γίνει το «Σπίτι του Εξαγωγέα» με ότι αυτό συνεπάγεται. Οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να βρίσκουν στον Οργανισμό το δομημένο πλάνο για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους και τους εξειδικευμένους συνεργάτες για την υλοποίηση του.
Ενόψει του νέου οργανογράμματος του Οργανισμού, δίνεται βαρύτητα στον επιχειρησιακό κορμό του ΟΠΕ με απώτερο σκοπό να γίνουν δράσεις στοχευμένες στις αγορές – στόχους και να υλοποιηθεί ένα ρεαλιστικό επιχειρησιακό πλάνο για την επόμενη διετία 2012 – 2013, εμπλουτισμένο με καινοτόμες δράσεις ενίσχυσης της ελληνικής εξωστρέφειας.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Οργανισμού βασίζεται:
1. Στην αύξηση της ποιοτικής εκθεσιακής δράσης με έμφαση στη διείσδυση σε νέες αγορές – στόχους για την ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Αλλαγή της εκθεσιακής παρουσίας της χώρας, με νέα, μοντέρνα και λειτουργική εμφάνιση.
2. Στην αξιοποίηση νέων ή δοκιμασμένων ιδεών.
3. Στη συνεργασία με νέους κλάδους όπως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – περιβάλλοντος, έντασης τεχνολογίας κ.α.
4. Στην ενίσχυση πρόσκλησης αγοραστών – δημοσιογράφων από το εξωτερικό, μια δράση όπου θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση.
5. Στη συνδιοργάνωση δράσεων με τη συνεργασία της Προεδρίας της Δημοκρατίας, του ΥΠΕΞ, των Επιμελητηρίων και των εξαγωγικών Συνδέσμων της χώρας.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως στόχο την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών με την δραστηριοποίηση από κοινού της πολιτείας, του ΟΠΕ και των ελληνικών επιχειρήσεων.
Ερ. Πώς θα ενισχυθούν οι επιχειρήσεις στις ημέρες της κρίσης;
Απ. Οι επιχειρήσεις ήδη επωφελούνται και ενισχύουν τη δράση τους μέσα από τις υπηρεσίες του Οργανισμού σε διάφορα επίπεδα. Στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης του Οργανισμού θα καταβληθεί προσπάθεια, οι παραδοσιακές δράσεις του ΟΠΕ όπως η διοργάνωση της ελληνικής συμμετοχής σε επιλεγμένες διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού και σε επιχειρηματικές αποστολές καθώς και η οργάνωση προωθητικών ενεργειών και road shows, να βελτιωθούν ποιοτικά ώστε να γίνουν πιο αποδοτικές για τον Έλληνα εξαγωγέα. Έμφαση θα δοθεί στην ενίσχυση δράσεων για προσκλήσεις ξένων αγοραστών στην Ελλάδα με βασικό στόχο την προβολή των εξαγώγιμων προϊόντων της Περιφέρειας.
Επίσης μέσα από τα διάφορα εργαλεία χρηματοδότησης όπως το «ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ – ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» αλλά και άλλα για τα οποία ο Οργανισμός βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τα οποία θα ανακοινωθούν σχετικά σύντομα, αναμένεται ν’ αποτελέσουν πρώτης τάξεως βοήθεια στις ελληνικές επιχειρήσεις που δοκιμάζονται λόγω της κρίσης.
Ερ. Με ποιες χώρες υπάρχουν θετικές προοπτικές για ανάπτυξη των εξαγωγών;
Απ. Στις 10 πρώτες χώρες στις οποίες, το 2010, έχουμε ήδη μια ικανοποιητική εξαγωγική παρουσία προσδοκούμε ν’ αυξήσουμε ακόμα περισσότερο τα μερίδια μας μέσα και από τις στοχευμένες δράσεις του Οργανισμού.
Οι χώρες αυτές είναι η Γερμανία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Τουρκία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ρουμανία και η Αλβανία.
Οι βασικές νέες αγορές – στόχοι είναι οι χώρες του Αραβικού Κόσμου, η Αμερική για τα τρόφιμα και ποτά, η Ρωσία για πολλούς κλάδους (δομικά, γούνα, επιλεγμένες κατηγορίες τροφίμων) οι χώρες πρώην Σοβιετικής Ένωσης όπως, Αζερμπαϊτζάν, Καζακστάν κ.λπ. και η Κίνα.
Επίσης εκτιμάται ότι οι προσπάθειες μας πρέπει να επικεντρωθούν σε νέες μεγάλες αγορές όπου αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς και, αξιοποιώντας την άνοδο του παγκόσμιου εμπορίου, να κατευθύνουμε την εξαγωγική μας δράση σε χώρες όπως, ο Καναδάς, η Κορέα, η Βραζιλία, η Ινδία.
Σε κάθε περίπτωση η επιτυχία της εξαγωγικής μας προσπάθεια εξαρτάται και από το συντονισμό των προσπαθειών μας κα την αποφυγή των αρνητικών εμπειριών του παρελθόντος όπου υπήρχε πολυκερματισμός και οικονομικών πόρων με αποτέλεσμα να μειώνεται η αποδοτικότητά τους.
Ερ. Ποιος είναι ο ΟΠΕ;
Απ. O Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) Α.Ε., είναι μη κερδοσκοπικός Οργανισμός που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, εποπτεύεται από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και έχει ως αποστολή:
• Την υλοποίηση της Εθνικής Πολιτικής για τις εξαγωγές και το εξαγωγικό εμπόριο γενικότερα.
• Την ανάπτυξη και προώθηση των εξαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών.
• Τον προσανατολισμό, την ενθάρρυνση και την καθοδήγηση της εξαγωγικής δράσης των ελληνικών επιχειρήσεων.
Ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου περιλαμβάνει στην στρατηγική του:
• Τη δημιουργία εικόνας για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της χώρας
• Την προβολή και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
• Την πληροφόρηση – υποστήριξη των επιχειρήσεων.
• Την καλλιέργεια εξωστρέφειας των επιχειρήσεων.
• Την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών σε νέες αγορές.
Ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου με ένα μίγμα δραστηριοτήτων που μεθοδολογικά, αναπτύσσεται γύρω από τους πόλους Προϊόν-Επιχείρηση-Αγορά, ανταποκρίνεται στον αναπτυξιακό του ρόλο και διευρύνει τους ορίζοντες της επιχειρηματικής δράσης των ελληνικών εταιρειών.
Με πελατοκεντρικό προσανατολισμό, σύγχρονα εργαλεία marketing, ολοκληρωμένη προσέγγιση των αγορών – στόχων και αξιοποίηση όλων των μεθόδων προβολής και προώθησης, βοηθά τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να προωθήσουν το προϊόν τους μέχρι τον πιο μακρινό πελάτη και τελικό καταναλωτή.
Παρέχει στις δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, την ώθηση που θα τις στρέψει στις διεθνείς αγορές και τις υποστηρίζουμε, ώστε να αναδείξουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
Εκπαιδεύει τη νέα γενιά εξαγωγικών στελεχών στις σύγχρονες πρακτικές του marketing εξαγωγών, ώστε να αποκτήσουν την τεχνογνωσία και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στις διεθνείς αγορές.
Ερ. Ποιο είναι το εκθεσιακό πρόγραμμα του ΟΠΕ μέχρι το τέλος του 2011;
Απ. Το εκθεσιακό πρόγραμμα αποδεικνύει τις συνεχείς δραστηριότητες του ΟΠΕ παρά την οικονομική κρίση. Ειδικότερα στον τομέα των τροφίμων και ποτών ο ΟΠΕ θα συμμετέχει στην Κολωνία (Γερμανία) στις 8 Οκτωβρίου 2011, στην Σόφια (Βουλγαρία) στις 9 Νοεμβρίου 2011 και στο Βουκουρέστι (Ρουμανία) στις 19 Οκτωβρίου 2011.
Στον τομέα των καλλυντικών στο Μιλάνο (Ιταλία) στις 24 Σεπτεμβρίου 2011 και στο Χονγκ-Κόνγκ στις 9 Νοεμβρίου 2011. Στον τομέα της ένδυσης-υπόδησης-δέρματος στην Μόσχα (Ρωσία) στις 6 Σεπτεμβρίου 2011. Στον τομέα των κοσμημάτων στο Αμπου Ντάμπι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) στις 22 Νοεμβρίου 2011. Στον τομέα επίπλου-εσωτερικής διακόσμησης στο Λονδίνο στις 22 Σεπτεμβρίου 2011 και στο Ντουμπάι στις 7 Νοεμβρίου 2011 (ΗΑΕ). Στον τομέα δομικών υλικών στο Παρίσι στις 7 Νοεμβρίου 2011 και στο Ντουμπάι (ΗΑΕ) στις 17 Νοεμβρίου 2011.
Στον τομέα ηλεκτρολογικού υλικού στη Μόσχα στις 11 Νοεμβρίου 2011. Στον τομέα μηχανημάτων μαζικής εστίασης στο Μιλάνο (Ιταλία) στις 21 Οκτωβρίου 2011.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης είναι ο νέος Διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ και προέρχεται από την αγορά και έχει πλούσια δράση στο χώρο των ελληνικών εξαγωγών. Έχει εκλεγεί Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης για τρείς (3) συνεχόμενες τριετίες, και Πρόεδρος του φορέα διαχείρισης ποιότητας της φήμης των αγροτικών προϊόντων CRETACERT επί δύο (2) χρόνια.
Έχει συμμετάσχει σε πλήθος διεθνών εμπορικών εκθέσεων και επιχειρηματικών αποστολών ανά τον κόσμο (Ευρώπη, Αμερική, Άπω Ανατολή, ΗΑΕ κ.τ.λ.), έχει διοργανώσει την πολύπλευρη συμμετοχή πολλών ελληνικών επιχειρήσεων στις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων και ποτών του κόσμου (ANUGA, SIAL, GULFOOD, FOOD & HOTEL, IFE κα) με σημαντικά αποτελέσματα.
Έχει πραγματοποιήσει πολλές εισηγήσεις σε συνέδρια και έχει διδάξει σε διάφορα σεμινάρια που αφορούν στα ελληνικά προϊόντα, τη συσκευασία, το regional marketing, τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, την προώθηση των ελληνικών προϊόντων κ.α.
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Λογιστικής της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του ΑΤΕΙ Κρήτης και μιλάει Αγγλικά και Γαλλικά.
Πηγή 14ο Τεύχος Ην-Ων