Η συσπείρωση ομοειδών επιχειρήσεων είναι το μυστικό για περάσουν οι επιχειρηματίες την στενωπό της οικονομικής κρίσης.
Συμβουλές για τους τρόπους ανάπτυξης των επιχειρήσεων προκειμένου να προστατευθούν από την οικονομική κρίση δίνει η κ. Μαρία Πετράκη από την θέση της ως στέλεχος του Επιμελητήριου Ηρακλείου, έχοντας την ευθύνη του Γραφείου Εξυπηρέτησης και Στήριξης Επιχειρήσεων.
Οι επιχειρηματίες -ανέφερε σε συνέντευξη στο «Ην-Ων»- πρέπει να ξεπεράσουν τους φόβους τους και να ακολουθήσουν τον δρόμο της ανάπτυξης. Ειδικότερα τους προτρέπουμε να προχωρήσουν σε συσπειρώσεις συνεργατικών σχημάτων (clusters), δηλαδή συνεργασίες επιχειρήσεων ομοειδών ή και συμπληρωματικών προϊόντων σε θέματα εξαγωγών, προμηθειών και μάρκετινγκ και σε υιοθέτηση καινοτόμων ιδεών, για να βγουν με λιγότερες απώλειες από την στενωπό της οικονομικής κρίσης.
Το Επιμελητήριο -συνέχισε- είναι δίπλα τους δίνοντας προτάσεις στήριξης, ανάπτυξης αλλά και ασκώντας πιέσεις στην κεντρική διοίκηση να μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές και στις τράπεζες για να είναι πιο θετικοί στην οικονομική στήριξη των επιχειρηματιών, ενώ μέσα από τον Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης, την Αναπτυξιακή Κρήτης που δημιουργήθηκε από όλα τα Επιμελητήρια της Κρητικής Περιφέρειας γίνεται διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων με στόχο τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων. Παράλληλα -διευκρίνισε- ένα άλλος τομέας που στηρίζεται από το Επιμελητήριο στην παρούσα φάση, είναι και τα στελέχη των επιχειρήσεων τα οποία προκειμένου για να βρουν ανάλογη εργασιακή θέση πρέπει να προσέχουν την παρουσίαση του βιογραφικού τους.
Συγκεκριμένα τόνισε τα βήματα που χρειάζονται για εύρεση εργασιακής θέσης:
Όταν βρισκόμαστε μπροστά στην επιτροπή των αξιολογητών, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι έχουν το βιογραφικό μας. Φανταστείτε την εικόνα ενός βιογραφικού πρόχειρου, κακογραμμένου με ορθογραφικά λάθη γεμάτο από τα «επιτεύγματά» μας. Μήπως κάποιος θα πρέπει να μας μιλήσει για τη συνοδευτική επιστολή; Μήπως το βιογραφικό μας θα πρέπει να διαφοροποιείται ανάλογα με τον σκοπό και στόχο επιδίωξής μας καθώς και τη θέση εργασίας που αναζητάμε;
Συνήθως οι συνεντεύξεις ξεκινούν «απαλά» με ερωτήσεις που αφορούν στην προσωπική κατάσταση, για να «ξεκλειδώσει» κάπως ο υποψήφιος. Και εκεί υπάρχει ο κίνδυνος να νιώσουμε υπερβολικά άνετα, να ξεχάσουμε το ρόλο μας και κυρίως τον ρόλο των αξιολογητών! Εδώ ελλοχεύει ο κίνδυνος να χαρακτηριστούμε, θρασείς, αλαζόνες. Αλλά και η υπερβολική σεμνότητα μπορεί να εκληφθεί ως έλλειψη αυτοπεποίθησης. Επομένως, να είμαστε ο εαυτός μας, αλλά παρακαλώ να θυμηθούμε να βγάλουμε την θετική του πλευρά.
Μια από τις παγίδες των αξιολογητών αφορά στην προσπάθεια τους να φέρουν σε δύσκολη θέση τον υποψήφιο και να τον εκνευρίσουν, για να δουν πως αντιδρά κάτω από συνθήκες πίεσης. Κρατείστε την ψυχραιμία σας! Ρυθμίστε την αναπνοή σας, χαμογελάστε και προσπαθήσετε να κερδίσετε χρόνο.
Επίσης οι ακατάλληλες συστάσεις, η απαίτηση υψηλής αμοιβής χωρίς να δικαιολογείται από την πρότερη εμπειρία μας ή τα προσόντα μας καθώς και η επιδίωξη πρόσληψης σε ανώτερες θέσεις της ιεραρχίας, χωρίς εμπειρία προκαλεί αρνητική εντύπωση Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν συχνά οι υποψήφιοι που μπορεί να κατέχουν τα τυπικά προσόντα ,όμως τους λείπει η ανάλογη εμπειρία που απαιτείται για τις υψηλόβαθμες θέσεις.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
H κ. Μαρία Πετράκη, είναι οικονομολόγος, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Διαθέτει Πιστοποιητικό εξειδίκευσης στις Δημόσιες Σχέσεις από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, ενώ είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΕΑΠ.
Σήμερα, εργάζεται ως στέλεχος στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, έχοντας την ευθύνη του Γραφείου Εξυπηρέτησης και Στήριξης Επιχειρήσεων. Η θέση της, της επιτρέπει να έρχεται σε επαφή με την καθημερινότητα του ντόπιου επιχειρηματία. Επικεντρωμένη στην παροχή πληροφόρησης και στη συμβουλευτική νιώθει τον παλμό της αγοράς και μοιράζεται τις ανησυχίες του επιχειρηματία.
Πιστεύει πως η διαρκής επιμόρφωση αποτελεί συνεχές ζητούμενο, γιατί μέσα από αυτή παρακολουθούμε τις εξελίξεις. Φροντίζει λοιπόν να επικαιροποιεί τις γνώσεις της, καταρτιζόμενη συνεχώς όλα αυτά τα χρόνια. Παράλληλα ασχολείται με την επιμόρφωση επιχειρηματιών και στελεχών επιχειρήσεων εδώ και 20 χρόνια σε θέματα Επικοινωνίας, Δημοσίων Σχέσεων, Marketing, Διοίκησης Επιχειρήσεων κ.α.
Επιστροφή στο 14ο Τεύχος Ην-Ων