«Η συνεργασία της Olympic Air με την αεροπορική εταιρία Delta Airlines για την αγορά της Βορείου Αμερικής ήδη ενισχύεται, καθώς από τον ερχόμενο Ιούνιο 2011 οι επιβάτες των δύο εταιρειών θα μπορούν να συλλέγουν μίλια στις πτήσεις κοινού κωδικού» υπογράμμισε σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στο «Ην-Ων» ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της Olympic Air κ. Γιάννης Καρακαδάς.
Έτσι -συνέχισε- οι ομογενείς θα μπορούν να επισκέπτονται την Ελλάδα πιο συχνά και με μικρότερο κόστος στα ναύλα.
Για μεν τις πτήσεις στην Κρήτη -αναφέρθηκε- στην πρόσφατη συνεργασία με τις Κυπριακές γραμμές «Cyprus Airways» όπου υπάρχει σύνδεση Λάρνακα-Ηράκλειο-Λάρνακα, Λάρνακα-Χανιά-Λάρνακα και Ηράκλειο-Ρόδος και οι επιβάτες θα μπορούν να συλλέγουν μίλια στις πτήσεις κοινού κωδικού.
Ερ. Ποια είναι τα οφέλη των ταξιδιωτών από την συνεργασία με τις Κυπριακές αερογραμμές και ιδιαίτερα για την Κρήτη;
Απ. Όπως θα δείτε τα οφέλη είναι πολλαπλά. Δεν είναι μόνο ότι η συνεργασία με τις Κυπριακές αερογραμμές θα διαφοροποιήσει την Olympic Air απέναντι στον ανταγωνισμό. Είναι κυρίως ότι θα προσφέρει έξυπνες λύσεις και δυναμικές επιλογές στους επιβάτες, ενώ θα δώσει τη δυνατότητα για οικονομικότερους ναύλους. Σκεφτείτε, μόνο, ότι η συμφωνία καλύπτει 364 πτήσεις την εβδομάδα στο εσωτερικό της ελληνικής αγοράς, με ένα σύνολο 38.500 προσφερομένων θέσεων.
Σημαντική για μας, και βέβαια για το κοινό, είναι και η σύνδεση των προγραμμάτων πιστότητας πελατών των δύο εταιριών (TRAVELAIR & SUNMILES), από τον Ιούνιο του 2011. Έτσι, θα προσφέρεται η δυνατότητα στους ταξιδιώτες να κερδίζουν μίλια ταξιδεύοντας με την αεροπορική εταιρία της επιλογής τους (Olympic Air είτε Κυπριακές Αερογραμμές) και να εξαργυρώνουν δωρεάν εισιτήρια στο δίκτυο των δύο εταιριών.
Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεφεύγει της προσοχής μας ότι η αύξηση του μεριδίου χωρητικότητας στην γραμμή Αθήνα – Λάρνακα αυξάνει τις επιλογές για τους ταξιδιώτες. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές και η Olympic Air από κοινού προσφέρουν το 63% του συνολικού αριθμού πτήσεων μεταξύ Αθήνας- Λάρνακας.
Το 2010, 505.000 επιβάτες εμπιστεύθηκαν τις δύο εταιρίες δίνοντας ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 62%. Σήμερα μπορούμε να επιστρέψουμε την εμπιστοσύνη τους, προσφέροντας καλύτερη ροή της επιβατικής κίνησης στους κόμβους Αθηνών και Λάρνακας, με χρόνο μετεπιβίβασης 1 ώρας, απλοποίηση των διαδικασιών εξυπηρέτησης του κοινού στα αεροδρόμια Ελλάδας και Κύπρου, και ακόμη καλύτερο προγραμματισμό των εμπορικά σημαντικών ωραρίων μεταξύ των δύο χωρών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού.
Για να σας δώσω ένα μόνο παράδειγμα του εύρους των δυνατοτήτων που θα προσφέρονται: Την καλοκαιρινή περίοδο οι Κυπριακές Αερογραμμές θα εκμεταλλεύονται ημερησίως πάνω από 52 πτήσεις εσωτερικού της Olympic Air προς όφελος του κυπριακού ταξιδιωτικού κοινού.
Ερ. Θα υπάρξει συνεργασία για να έρχονται οι πτήσεις των ταξιδιωτών αλλά και των ομογενών απευθείας στην Κρήτη;
Απ. Σαφέστατα. Με την εφαρμογή του προγράμματος κοινού κωδικού που έχει ξεκινήσει από τις 27 Μαρτίου στο δρομολόγιο των Κυπριακών Αερογραμμών Λάρνακα-Ηράκλειο-Λάρνακα, θα υπάρξουν απευθείας πτήσεις για την Κρήτη από την Κύπρο. Επιπλέον, από τις 18 Απριλίου, το πρόγραμμα θα επεκταθεί στο δρομολόγιο των Κυπριακών Αερογραμμών Ηράκλειο-Ρόδος-Ηράκλειο. Παράλληλα, η επαναφορά των απευθείας πτήσεων της Olympic Air από Θεσσαλονίκη προς Ηράκλειο και Χανιά ενισχύει την «κρητική διάσταση» της συγκεκριμένης συνεργασίας, ενώ δείχνει και τις προθέσεις μας για το μεγάλο και όμορφο νησί, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας..
Ερ. Πότε θα ολοκληρωθεί η συνεργασία στις μεταφορές εμπορευμάτων με τις Κυπριακές Αερογραμμές για την Κρήτη;
Απ. Σήμερα στο δρομολόγιο Ηράκλειο-Λάρνακα επιχειρεί μόνο η Cyprus Airways οπότε τα εμπορεύματα θα τα διακινεί εκ των πραγμάτων η ίδια. Αργότερα, όμως, θα ακολουθήσει συμφωνία σχετικά με τα εμπορεύματα για όλα τα δρομολόγια.
Ερ. Εκτός από τον αερολιμένα του Ηρακλείου θα επεκταθεί η συνεργασία και στο αεροδρόμιο των Χανίων;
Απ. Οι Κυπριακές Αερογραμμές με τη συνεργασία της Olympic Air θα προσφέρουν από τα μέσα Απριλίου το δρομολόγιο Λάρνακα-Χανιά-Λάρνακα μέσω Αθηνών, οπότε, όπως αντιλαμβάνεστε, το πακέτο γίνεται ευρύτερο και πολυδιάστατο.
Ερ. Ποια είναι τα νέα σχέδια της Olympic για την επόμενη τριετία που στοχεύουν;
Απ. Η Olympic Air σκοπεύει να γίνει ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μία εταιρεία που θα προσφέρει στους πελάτες της ένα εξαιρετικό προϊόν, προσαρμοσμένο στις απατήσεις τους, και τις νέες συνθήκες στην περιοχή. Η συμφωνία με τις Κυπριακές Αερογραμμές, είναι η πρώτη κίνηση του νέου στρατηγικού σχεδιασμού μας. Ενός πλάνου που σχεδιάστηκε για να δώσει τα χαρακτηριστικά και την εμβέλεια που αρμόζουν στην αγαπημένη αεροπορική εταιρία των Ελλήνων. Ο σχεδιασμός αυτός θα διαφοροποιήσει την Olympic Air απέναντι στον ανταγωνισμό, προσφέροντας έξυπνες λύσεις και δυναμικές επιλογές στο επιβατικό κοινό. Η Olympic θα ενισχύσει το δίκτυό της, στο εσωτερικό, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή, και θα εστιάσει στην παροχή ολοκληρωμένων πακέτων υπηρεσιών στους επιβάτες. Θα ακολουθήσουν εξίσου σημαντικά επόμενα βήματα. Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι η συνεργασία με τις Κυπριακές Αερογραμμές έρχεται λίγο μόνο καιρό μετά την απόφαση της Κομισιόν να μην επιτρέψει τη συγχώνευση με την Aegean.
Στο πλαίσιο του τριετούς σχεδίου της, η Olympic σκοπεύει ακόμη στην περαιτέρω ενίσχυση των συνεργασιών που έχει ήδη συνάψει με την Delta Airlines για την αγορά της Βόρειας Αμερικής και την Etihad για τις αγορές της Ασίας και της Αυστραλίας. Η συνεργασία με την Delta ήδη ενισχύεται, καθώς από τον ερχόμενο Ιούνιο οι επιβάτες των δύο εταιρειών θα μπορούν να συλλέγουν μίλια στις πτήσεις κοινού κωδικού.
Ερ. Ποια είναι τα ιστορικά στοιχεία της Olympic Air και Κυπριακών αερογραμμών:
Απ. H Olympic Air, που συνεχίζει την παράδοση της Ολυμπιακής Αεροπορίας άνοιξε επισήμως τα φτερά της την 1η Οκτωβρίου 2009, με στόχο να γίνει και πάλι η κορυφαία ελληνική αεροπορική εταιρία και να εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το επιβατικό κοινό. Με εφόδια το άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό της και τον τελευταίας τεχνολογίας στόλο της είναι άξιος συνεχιστής ενός ιστορικού παρελθόντος. Είχε προηγηθεί, τον Μάρτιο του 2009, η μεταβίβασή της στην MIG, τον μεγαλύτερο επιχειρηματικό όμιλο στη ΝΑ Ευρώπη, οπότε και ξεκίνησε η προετοιμασία για τη νέα περίοδο της ιστορίας της.
Διαθέτει έναν από τους νεότερους στόλους στην Ευρώπη και αποτελείται από οκτώ (8) Airbus (A320/A319), δέκα (10) Q400 Bombardier, πέντε (5) Dash 100 Bombardier και ένα (1) ATR-42.
Η ύπαρξη ποικίλων τύπων αεροσκαφών δίνει στην Olympic Air επιχειρησιακή και εμπορική ευελιξία, επιτρέποντας παράλληλα την εκμετάλλευση του σωστού τύπου αεροσκάφους ανά διαδρομή και εποχή, ενώ η διατήρηση τουλάχιστον 2 διαθέσιμων (stand-by) αεροσκαφών εγγυάται την υψηλή αξιοπιστία στους χρόνους αναχώρησης και λειτουργίας των εκμεταλλεύσιμων αεροσκαφών (aircraft & dispatch reliability).
Επιχειρεί σε 40 προορισμούς (8 εξωτερικού και 32 εσωτερικού) συμπεριλαμβανομένων των άγονων γραμμών. Αναλυτικότερα, καλύπτει με καθημερινά δρομολόγια: Άμστερνταμ, Βουκουρέστι, Λάρνακα, Σόφια, Κωνσταντινούπολη, Βελιγράδι, Κάιρο και Τίρανα. Επίσης, από και προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Κω, Σύρο, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Ιωάννινα και Κέρκυρα. Ακόμη, εξυπηρετεί και τις άγονες γραμμές προς Αστυπάλαια, Λέρο, Μήλο, Κάρπαθο, Κάσο, Σητεία, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάλυμνο, Σκιάθο, Ικαρία και Καστελόριζο. Από τις 27 Μαρτίου εκτελούνται και τα νέα δρομολόγια της Olympic με κέντρο το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα: Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη-Χανιά, Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη και Θεσσαλονίκη-Ρόδος.
Η Olympic Air έχει συνάψει συμφωνίες για πτήσεις κοινού κωδικού (code share) με την Delta όσον αφορά πτήσεις προς ΗΠΑ, την Etihad Airways προς Αυστραλία και Νότιο Αφρική και τις Κυπριακές Αερογραμμές καλύπτοντας προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού, όπου πετά η ίδια και οι Κυπριακές Αερογραμμές.
Η Olympic Air ανήκει στον όμιλο Olympic, ο οποίος περιλαμβάνει ακόμη την Olympic Handling και την Olympic Engineering. Η κύρια βάση της είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας ενώ χρησιμοποιούνται δευτερεύουσες βάσεις πτήσεων στη Θεσσαλονίκη και τη Ρόδο. Επιπλέον, συνεργάζεται με όλα τα γραφεία της Ελλάδας και του Εξωτερικού που είναι συμβεβλημένα με την ΙΑΤΑ, διαθέτει On-Line σύστημα εξυπηρέτησης μέσω διαδικτύου (www.olympicair.com) και σύστημα κρατήσεων μέσω τηλεφωνικού κέντρου.
Οι Κυπριακές Αερογραμμές, ιδρύθηκαν στις 24 Σεπτεμβρίου 1947, από την τότε αποικιακή κυβέρνηση της Μ. Βρετανίας στην Κύπρο, την British European Airways (BEA) και άλλους ιδιώτες επενδυτές. Σήμερα οι Κυπριακές Αερογραμμές ανήκουν κατά 69.62% στην Κυπριακή Δημοκρατία, και κατά 30.38% σε ιδιώτες επενδυτές. Έχουν συνάψει συμφωνίες συνεργασίας με την KLM Royal Dutch Airlines, την Alitalia, την Aeroflot, LOT Polish Airlines, την Gulf Air, την El Al, την SN Brussels Airlines, την AeroSvit, την Etihad και την Royal Jordanian. Οι Κυπριακές Αερογραμμές συνδέουν την Κύπρο με 17 χώρες και και 24 πόλεις σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή.
Οι Κυπριακές Αερογραμμές διαθέτουν 3 Airbus A319, 7 Airbus A320, και 2 Airbus A330. Πραγματοποιούν πτήσεις από και προς Λάρνακα, Σόφια, Βηρυτό, Δαμασκό, Φρανκφούρτη, Λονδίνο (Heathrow), Άμστερνταμ, Μόναχο, Μάντσεστερ, Μιλάνο, Μόσχα, Αγία Πετρούπολη, Παρίσι, Ρώμη, Τελ Αβίβ, Βιέννη, Ζυρίχη, Αθήνα, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Πάφο.
Από το 1992 ίδρυσαν και λειτουργούν μια θυγατρική εταιρεία, την Eurocypria Airlines. Επίσης το 2002, ίδρυσαν την Hellas Jet στην Ελλάδα (με το 75% των μετοχών), η οποία μέχρι τον Μάϊο του 2005 εκτελούσε τακτικές δρομολογημένες πτήσεις προς Λονδίνο/Heathrow, Λονδίνο/Gatwick, Μάντσεστερ, Παρίσι, Βρυξέλλες και Ζυρίχη από την Αθήνα, ενώ από τον Μάϊο του 2005 δραστηριοποιήθηκε στις ναυλωμένες τουριστικές πτήσεις (charter) και σε ad-hoc ενοικιάσεις αεροσκαφών σε άλλες εταιρείες, μέχρι την πώλησή της στον τουριστικό όμιλο Air Miles.
Βιογραφικό
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Olympic Air, Γιάννης Καρακαδάς, διαθέτει 25ετή εμπειρία στην διεθνή ανάπτυξη και την αναδιάρθρωση ηγετικών εταιρειών σε ολόκληρο τον κόσμο. Προέρχεται από ανώτατες διοικητικές θέσεις πολυεθνικών ομίλων, σε ευρεία γκάμα βιομηχανικών κλάδων που περιλαμβάνουν τις νέες τεχνολογίες, τα καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες, τις αλυσίδες λιανικής και την εμπορική ναυτιλία.
Πρόσφατα ηγήθηκε της σημαντικότερης προσπάθειας αναδιάρθρωσης στον κλάδο της Πληροφορικής, και σήμερα διατηρεί τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Σύμβουλου της Singular Logic της μεγαλύτερης ελληνικής εταιρείας Ανάπτυξης Λογισμικού και Παροχής Υπηρεσιών Πληροφορικής στην ΝΑ Ευρώπη. Η Singular Logic είναι γνωστή μεταξύ άλλων και για την ευθύνη της συλλογής και μετάδοσης εκλογικών αποτελεσμάτων για το ελληνικό Υπουργείο Εσωτερικών.
Ο Γιάννης Καρακαδάς έχει υπηρετήσει σε πολλά Διοικητικά Συμβούλια εισηγμένων και μη εταιρειών στην Ελλάδα και το Εξωτερικό και είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Navios Maritime Partners καθώς και μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής της εταιρείας. Επίσης έχει διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος της Γερμανικής Tchibo GmbΗ (μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικού εμπορίου της Ευρώπης σε αριθμό σημείων πώλησης) με έδρα το Αμβούργο. Επίσης διετέλεσε Πρόεδρος Ασίας-Ωκεανίας της αμερικάνικης αλυσίδας εστιατορίων Burger King εδρεύοντας στο Σύδνεϋ, Αυστραλίας. Παλαιότερα διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος Ευρώπης της Ιταλικής Barilla με έδρα την Πάρμα Ιταλίας.
Ξεκίνησε την σταδιοδρομία του το 1985 στην Procter & Gamble στην Αθήνα, και μετέπειτα διετέλεσε Marketing Director Ευρώπης της PepsiCo θέση που κατέλαβε αφού εργάστηκε σε μία σειρά θέσεων αυξημένων αρμοδιοτήτων που τον έφεραν στην Ρώμη, την Φρανκφούρτη, και το Λονδίνο.
Ακόμη, ο Γιάννης Καρακαδάς υπήρξε ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της White Tower Ltd με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και κύριο αντικείμενο τις Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Λειτουργικής και Χρηματοοικονομικής Αναδιάρθρωσης Επιχειρήσεων.
Ο Γιάννης Καρακαδάς γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1962 και αποφοίτησε από το Kent State University των ΗΠΑ το 1982, με πτυχίο στην Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Επιστροφή στο 13ο Τεύχος Ην-Ων