Νέες Επιχειρηματικές Ξενοδοχειακές Συνεργασίες

Το επιχειρηματικό πεδίο (ξενοδοχειακές μονάδες) έχει αλλάξει δραστικά με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών που διαθέτουν καινοτόμες λειτουργίες οι οποίες αναμένεται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών για απλά, φιλικά στον χρήστη εργαλεία που παρέχουν πρόσβαση σε ένα μεγάλο εύρος περιεχομένου και υπηρεσιών. Πλέον η τεχνολογία του διαδικτύου επιτρέπει την άμεση και εύκολη επικοινωνία μεταξύ επιχειρήσεων ανά τον κόσμο ενώ το κόστος ανεύρεσης νέων προμηθειών ή πελατών έχει μειωθεί σημαντικά» υπογραμμίζουν οι συγγραφείς Κυριάκος Ρερρές – Ελεάνα Καφέζα του βιβλίου «Ο Τουρισμός στην Ψηφιακή Οικονομία» (έκδοση Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων).
Παράλληλα διευκρινίζουν «Παραδοσιακά, το βίντεο, το ράδιο, οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες ήταν προσβάσιμες μέσω διαφορετικών υποδομών δικτύων και τερματικών συσκευών όπως υπολογιστές συνδεδεμένους στο διαδίκτυο, κινητές συσκευές συνδεδεμένες σε ασύρματα δίκτυα. Αυτά τα περιβάλλοντα δίκτυα και οι τεχνολογίες αναπτύχθηκαν για να εξυπηρετήσουν επιχειρηματικά μοντέλα τα οποία σήμερα είναι παρωχημένα.
Η σημερινή ανάγκη για τεχνολογική σύγκλιση αλλάζει το τεχνολογικό πεδίο με αποτέλεσμα σταδιακά να υπάρχει διαφοροποίηση και αποχωρισμός από την διαδικτυακή υποδομή και τις εφαρμογές που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο χρήστης στο σπίτι, στη δουλειά, στις διακοπές. Η τεχνολογική σύγκλιση αποφέρει πλεονεκτήματα στον χρήστη πελάτη εύκολη πρόσβαση στα περιεχόμενα, ποιότητα στα εργαλεία επικοινωνίας, δυνατότητα να δημιουργήσει και να μοιραστεί περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από τους χρήστες.
Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις  προκειμένου να παρέχουν σύγκλιση υπηρεσιών πρέπει καταρχήν να αποκτήσουν μία συμβατή πλατφόρμα, ένα τελικό σημείο στο δωμάτιο του πελάτη που να λειτουργεί σαν πλατφόρμα του δωματίου που συνδέει όλες τις συσκευές όπως διασκέδασης, επικοινωνίας και εσωτερικές λειτουργίες του δωματίου.
Σημαντικό είναι σε αυτή την διαδικασία εκτός από την τοποθέτηση τεχνολογικών εφαρμογών και η συμμόρφωση σε διατάξεις παρέχουν νομική βεβαιότητα σε σχέση με αυτές τις εφαρμογές. Η χρήση των δικτύων επόμενης γενιάς σηματοδοτούν την αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι υπηρεσίες παραδίδονται. Αποτελούν ταχεία πρόσβαση κυρίως μέσω οπτικών ινών, σε εγκαταστάσεις του τελικού χρήστη.
Παρόλο που από τεχνολογική άποψη η ενοποίηση έχει ένα βαθμό πολυπλοκότητας, δυναμώνει τις απαντήσεις για διαμεσολάβηση στο επίπεδο των δικτύων, συσκευών, περιεχομένου και υπηρεσιών. Για να είναι επιτυχής η εμπειρία του πελάτη και να επιτύχουμε την αποδοχή του, πρέπει τα χαρακτηριστικά των συσκευών καθώς και το λειτουργικό σύστημα και τα εργαλεία λογισμικού να λειτουργούν ταυτόχρονα. Η διαμεσολάβηση βασίζεται στην υιοθέτηση των στάνταρτς, που είναι σημαντική αλλά όχι επαρκής για να πετύχει την σύνδεση και διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών.
Για ξενοδοχεία που έχουν ήδη πολλές και διαφορετικές τεχνολογίες ή ολοκλήρωση αυτών επανασχεδιασμός και υλοποίηση με την βοήθεια μιας νέας εταιρίας ή με την  ολοκλήρωση των υπαρχουσών τεχνολογιών δύναται να φέρει μείωση του κόστους λειτουργίας, καλύτερη επεκτασιμότητα, μεγαλύτερη ευκολία στην υιοθέτηση νέων πρωτοπόρων λύσεων. Στη συνέχεια αυτή η πληροφορία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μάρκετινγκ. Μια άλλη βοήθεια της ολοκλήρωσης της πληροφορίας είναι ότι ο ξενοδόχος μπορεί να αλλάζει σε πραγματικό χρόνο τις τιμές, να πουλά στο διαδίκτυο  μέχρι και το τελευταίο δωμάτιο. Ενώ σε προηγούμενες τεχνολογίες ο ξενοδόχος χρειαζόταν να τα καθαρίσει ξεχωριστά σε κάθε κανάλι τις τιμές τώρα μπορεί να τα διαχειρισθεί όλα από ένα σημείο.
Η καινοτομία στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν είναι πλέον θέμα επιλογής αλλά αναγκαιότητας. Τόσο οι απαιτήσεις των πελατών όσο και ο ανταγωνισμός σε εγχώριο αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξάνονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εσωτερικές λειτουργίες της ξενοδοχειακής μονάδας να αυξάνονται καθημερινά, δυσκολεύοντας το συντονισμό όλων των εργασιών.
Τα συστήματα αυτά οργανώνουν την εσωτερική αλυσίδα εργασιών ενός ξενοδοχείου, μέσω της διαχείρισης των επιμέρους λειτουργιών(κρατήσεις, αφίξεις, αναχωρήσεις, σημεία πωλήσεων, αποθέματα κ.α)».

Πηγή 12ο Τεύχος Ην-Ων

Written by