Τρία είναι τα βασικά πεδία που πρέπει να αριστεύσει ένας μάνατζερ: διαχείριση της δικής του δουλειάς, διαχείριση άλλων προσώπων και διαχείριση του οργανισμού
Ψήγματα σοφίας, μυστικά και το απόσταγμα γνώσης κρύβονται στο βιβλίο για μάνατζμεντ με τίτλο «Τα μυστικά της επιτυχίας».
Στο βιβλίο ο συγγραφέας Andrew Leigh (επικεφαλής βρετανικής αναπτυξιακής εταιρίας) αναφέρεται στα τρία βασικά πεδία όπου πρέπει να αριστεύσει ένας μάνατζερ δηλαδή στην διαχείριση της δικής του δουλειάς, στην διαχείριση άλλων προσώπων, στην διαχείριση του οργανισμού καθώς και σε άλλες ιδιότητες που πρέπει να διαπρέψει ένα επιτυχημένο στέλεχος ή επαγγελματίας.
Ο ρόλος του επαγγελματία είναι: Να κρατά ενήμερους τους συνεργάτες του, διερευνά, λέει στους συνεργάτες του τι να κάνουν και θέτει όρια, επικοινωνεί με σαφήνεια, κατανοεί θέματα που αφορούν το κλίμα και την κουλτούρα, παρέχει επιχειρήματα, τηρεί θετική στάση απέναντι στην ομάδα, βελτιώνει την απόδοση, εξηγεί.
Από την πλευρά του ο μάνατζερ: Αναλαμβάνει ηγετική θέση, διεξάγει έρευνα, απαιτεί υψηλές επιδόσεις, βελτιώνει τα πράγματα μέσω της δράσης του, κατανοεί θέματα πολιτικής, παρέχει ανατροφοδότηση, επιδιώκει να εκταμιεύσει δεδομένα, θέτει δυσεπίτευκτους στόχους, δεσμεύεται.
Τα δέκα σημαντικότερα σημεία για να μπορέσει ένας νέος μάνατζερ να επιτύχει είναι:
– Ακούστε αποτελεσματικά για να αντλήσετε πληροφορίες σχετικά με τον συνομιλητή σας. Ανακαλύψτε τις επιθυμίες, τις ελπίδες και τα όνειρά του. Δεν μπορείτε να το πετύχετε, αν μιλάτε διαρκώς για εσάς. Αφήστε έξω από την συζήτηση το «εμένα» και το «δικό μου» και επικεντρωθείτε στο «εσύ» και το «δικό σας».
– Να είσαστε αξιόπιστος. Αυτό σημαίνει ότι η δράση σας οφείλει να είναι ηθική και όχι αξιόμεμπτη. Καλλιεργείστε την εμπιστοσύνη μέσω μιας γνήσιας και φερέγγυας στάσης με διάθεση να αναγνωρίσετε τα λάθη σας και να αντιμετωπίσετε τις εσφαλμένες ενέργειες τρίτων.
– Επιδείξτε αξιοπιστία. Να τηρείτε τις υποσχέσεις σας και μάλιστα άμεσα. Ακολουθήστε την τακτική του «υπόσχομαι λιγότερα και παρέχω περισσότερα.
– Εκτιμήστε τη διαφορετικά. Αποδεχτείτε το γεγονός ότι ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό ύφος, γούστο και προτιμήσεις. Παρά την ενδεχόμενη διαφωνία σας σε θέματα ήσσονος σημασίας, να διατηρείτε μια σχέση στενή και υγιή, η οποία θα βαδίζετε σε συμβατές αξίες.
– Εξοικειωθείτε με τις ομάδες. Εξασκηθείτε στη διείσδυση σε κάθε μορφής ομάδα, μέχρι να νιώσετε άνετα. Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται εξίσου και δεν χρειάζεται παρά ένα γενικό σχόλιο για να αρχίσετε να μιλάτε.
– Νοιασθείτε. Εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας για τα επιτεύγματα τα προβλήματα και τη ζωή των συνεργατών σας.
– Ζητήστε βοήθεια. Αναζητήστε βοήθεια για τους δυσεπίτευκτους στόχους ή έργα. Αποφύγετε τη μοναχική στάση του ανθρώπου που τα κάνει όλα μόνος του. Αποδεχτείτε το σχεδόν βέβαιο γεγονός ότι αποδίδετε καλύτερα όταν αξιοποιείται ένα ευρύ φάσμα ταλέντων.
– Συστηθείτε. Να είσαστε ευθύς και ανοιχτός όταν κάνετε νέες γνωριμίες. Εξηγήστε πρόθυμα ποιος είσαστε και τι αντιπροσωπεύετε.
– Εμμένετε. Να καλλιεργείτε διαρκώς και ακαταπόνητα κοινωνικές επαφές και σχέσεις υπερβαίνοντας εμπόδια που ορθώνουν ο χρόνος και ο τόπος. Αναπτύξτε επίμονα το κοινωνικό σας δίκτυο και αξιοποιήστε ποικίλα επικοινωνιακά κανάλια, για να ενισχύσετε το στόχο σας.
– Να παρέχετε ανατροφοδότηση. Να προσφέρετε πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιήσατε τις υποδείξεις, τις παρουσιάσεις και τη βοήθεια ή το υλικό που σας προσέφεραν άλλο άτομο από τις ομάδες κοινωνικής δικτύωσης. Αξιοποιήστε την ανατροφοδότηση για να καλλιεργήσετε μια ποιοτικότερη και πιο βαθιά σχέση.
Ακόμη ένα καλός μάνατζερ πριν να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις θα πρέπει να προετοιμάζετε και να έχει απαντήσει στις συγκεκριμένες ερωτήσεις όπως:
-Τι επιζητούμε από τη διαπραγμάτευση αυτή;
-Ποιο θα ήταν το ιδανικό αποτέλεσμα για μας;
-Ποιο αποτέλεσμα θα ήταν αποδεκτό;
-Ποιο αποτέλεσμα θα ήταν αποδεκτό-σε ποια περίπτωση θα αποχωρήσουμε από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων;
-Ποια είναι τα δυνατά και ποια τα αδύναμα διαπραγματευτικά μας σημεία; Ποια είναι τα δικά τους
Επιστροφή στο 12ο Τεύχος Ην-Ων