Στόχος οι αναδυόμενες αγορές για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις

9ο Τεύχος Ην-Ων

«Στη διείσδυση σε όλες τις σημαντικές αγορές του κόσμου χρησιμοποιώντας τα ογδόντα αδελφά γερμανικά επιμελητήρια που διατηρούν 120 γραφεία ανά τον κόσμο βοηθά το Ελληνο-Γερμανικό Επιμελητήριο τα μέλη του, γερμανικές και ελληνικές επιχειρήσεις. Οι αναδυόμενες  αγορές της Άπω και της Μέσης Ανατολής, καθώς και της Λατινικής Αμερικής είναι μοναδικές ευκαιρίες για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις» υπογράμμισε σε συνέντευξη τύπου που έδωσε στο «Ην-Ων» ο πρόεδρος του Ελληνο-Γερμανικού Επιμελητηρίου κ. Μιχάλης Μαΐλλης.
Παράλληλα -διευκρίνισε- το Επιμελητήριο  διοργανώνει εκδηλώσεις που βοηθούν στην ανάπτυξη των μελών του όπως στις 4 Μαρτίου του 2010 με θέμα «Επιτυχημένες δημόσιες σχέσεις και πως θα τις δημιουργήσετε»
Ερ. Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον από γερμανικές εταιρίες για ελληνικές εταιρίες;
Απ. Όπως ήταν αναμενόμενο, το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα έχει επηρεασθεί τόσο από τη διεθνή κρίση, όσο και από την αρνητική εικόνα που επικρατεί αυτή τη στιγμή για την Ελλάδα εξ αιτίας του δημοσιονομικού προβλήματος. Αυτό μας ανησυχεί, καθότι σαν επιμελητήριο πρέπει να σκεφτούμε και την ημέρα μετά. Δεν αμφιβάλλουμε ότι η Ελλάδα θα είναι τελικά σε θέση να λύσει τα επίκαιρα προβλήματα, αλλά και μετά την εξυγίανσή του, το κράτος πρέπει να βρει ένα μόνιμο στήριγμα σε μια οικονομία που θα παρουσιάζει μια ανάλογη ανάπτυξη. Αλλιώς θα έχουμε πάλι τα ίδια. Χρειάζονται οπωσδήποτε επενδύσεις, από το εσωτερικό και από το εξωτερικό.
Ερ. Ποιοι κλάδοι θεωρούνται ελκυστικοί;
Απ. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η προστασία του περιβάλλοντος σαν θέματα παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον σε σχέση με την Ελλάδα. Μια πρόσφατη μεγάλη γερμανική επένδυση αφορούσε την εξαγορά μέρους του ΟΤΕ από τη Deutsche Telekom. Τα τελευταία χρόνια έγιναν μια σειρά από αξιόλογες επενδύσεις στο χώρο του λιανικού εμπορίου. Σαν Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο χαιρετίζουμε τις επενδύσεις αυτές που ωφελούν την Ελλάδα και φέρνουν τις οικονομίες μας πιο κοντά. Θα θέλαμε όμως να είχαμε και επενδύσεις σε άλλους τομείς, κυρίως στη βιομηχανία. Για να γίνουν αυτές, πρέπει να βελτιωθούν η παραγωγικότητα και το επενδυτικό κλίμα εν γένει.
Ερ. Για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου και του λιμένα στην Κρήτη υπάρχει ενδιαφέρον από γερμανικές εταιρίες;
Απ. Σαν επιμελητήριο δεν έχουμε το δικαίωμα να συζητήσουμε τα σχέδια συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Γι’ αυτό σας απαντώ θεωρητικά. Γιατί να μην ενδιαφερθούν οι Γερμανοί για τα έργα στην Κρήτη; Οι γερμανικές κατασκευαστικές εταιρίες δραστηριοποιούνται σε όλον τον κόσμο, ακόμα και υπό πολύ πιο δύσκολες συνθήκες. Επίσης, η εμπειρίες των γερμανικών επιχειρήσεων από άλλα μεγάλα έργα στην Ελλάδα δεν είναι κακές.
Ερ. Ποιο είναι το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και ποιος ο ρόλος του για την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων στη Γερμανία;
Απ. Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο είναι ένα σωματείο με 800 περίπου επιχειρήσεις μέλη, που έχουν ως κοινό γνώρισμα ότι συμμετέχουν με τον άλφα βήτα τρόπο στις ελληνογερμανικές συναλλαγές. Αυτό αφορά το διμερές εμπόριο, τις επενδύσεις στην εκάστοτε άλλη χώρα, τις υπηρεσίες κ.α. Δίνουμε συμβουλές πάσης φύσεως, φέρουμε τις επιχειρήσεις σε επαφή μεταξύ τους και τις υποστηρίζουμε με κάθε άλλο τρόπο. Ως εκπρόσωπος των μεγάλων εκθεσιακών οργανισμών της Γερμανίας το Επιμελητήριο σίγουρα είναι ο δεύτερος σε σημασία φορέας προώθησης των ελληνικών εξαγωγών μετά τον ΟΠΕ. Πρέπει να λάβει κανείς υπόψη ότι η δραστηριότητες των γερμανικών εκθεσιακών φορέων δεν περιορίζονται πλέον στη Γερμανία, αλλά έχουν εξαπλωθεί σε όλες τις αναδυόμενες  αγορές της Άπω και της Μέσης Ανατολής, καθώς και της Λατινικής Αμερικής. Εδώ υπάρχουν μοναδικές ευκαιρίες για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. Το Επιμελητήριο βοηθά τα μέλη του, γερμανικές και ελληνικές επιχειρήσεις, επίσης στη διείσδυση σε όλες τις σημαντικές αγορές του κόσμου χρησιμοποιώντας τα ογδόντα αδελφά γερμανικά επιμελητήρια που διατηρούν 120 γραφεία ανά τον κόσμο.
Ακόμη σύμφωνα με τα στοιχεία του Επιμελητηρίου οι ελληνικές αγορές από τη Γερμανία είναι:
– Πτηνά, ζώντα ζώα
– Κρέας και προϊόντα κρέατος, Ιχθυάλευρα – κρεατοάλευρα
– Γάλα και τα προϊόντα γάλακτος (βούτυρο και τυρί)
– Σιτάρι, προϊόντα ζαχαροπλαστικής, αρτοποιίας, κακάο και τα προϊόντα κακάο, πατάτες και τα προϊόντα  πατάτας, χυμοί φρούτων και λαχανικών
– Ποτά, καπνός, καφές
– Μαγειρικό και βιομηχανικό άλας
– Ακατέργαστο καουτσούκ, σισυροδέρματα, γουναρικά ακατέργαστα, χημικές ίνες
– Λιπάσματα, πετρελαιοειδή προϊόντα, ξύλο, κλωστές,  χημικές ίνες και συν θετικές ύλες
– Χαρτί και χαρτόνια, χρώματα, βερνίκια
– Λαμαρίνα από σίδηρο ή χάλυβα
– Φαρμακευτικά αρχικά προϊόντα
– Αυτοκίνητα, τροχόσπιτα, φαρμακευτικά προϊόντα, συσκευές για παραγωγή ρεύματος, μηχανές γραφείου, μηχανές, σασί και άλλα μέρη αυτοκινήτου, επικοινωνιακές συσκευές

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο κ. Μιχάλης Μαΐλλης είναι Πρόεδρος του Ελληνο-Γερμανικού Επιμελητήριου  ενώ είναι και Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας  «M.I. ΜΑΪΛΛΗΣ ΑΕΒΕ».
Ο Μιχάλης Μαΐλλης γεννήθηκε στην Αθήνα, και πραγματοποίησε ανώτερες σπουδές στον κλάδο της Μεταλλουργίας Σιδήρου στο Πολυτεχνείο Βergakademie Clausthal – Zellerfeld στην  Δυτ.Γερμανία. Στην συνέχεια εργάστηκε σαν Διπλωματούχος Μηχανικός στο Χαλυβουργείο Maximillians Hutte στην Γερμανία και στην Ελληνική Εταιρεία Χάλυβα στην Θεσσαλονίκη.
Μετά την αποπεράτωση της στρατιωτικής του θητείας, δραστηριοποιήθηκε αρχικά σαν αντιπρόσωπος και αργότερα σαν εισαγωγέας στον χώρο των Βιομηχανικών Προϊόντων.
Το 1973 ιδρύει την Μ. Ι. ΜΑΪΛΛΗΣ Α.Ε.Β.Ε. με τη μορφή Εταιρίας Περιορισμένης Ευθύνης (Ε.Π.Ε.), σαν συνέχεια ατομικής επιχείρησης η οποία προϋπήρχε από το 1968 και μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία (Α.Ε.Β.Ε.) το1976.
Ως πρόεδρος του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού ομίλου στη διεθνή αγορά της βιομηχανικής συσκευασίας, κατάφερε να εξελίξει μία μικρή εταιρεία σε έναν πολυεθνικό όμιλο, και μάλιστα σε έναν δύσκολο επιχειρηματικό κλάδο.
Με βάση συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό, ο κ. Μαΐλλης καθοδηγεί τον όμιλο σε μία σειρά στρατηγικών εξαγορών στην Ευρώπη και τη Β. Αμερική, με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων συστημάτων συσκευασίας (υλικών και μηχανών συσκευασίας) και τη διεύρυνση του δικτύου διανομής.
Σήμερα ο όμιλος Μ. Ι. Μαΐλλη δημιουργεί και αναπτύσσει ολοκληρωμένες λύσεις στον τομέα της δευτερογενούς συσκευασίας. Κατέχει ηγετική θέση στην ευρωπαϊκή αγορά συσκευασίας, με παραγωγικές μονάδες και εμπορικές εταιρείες σε 20 χώρες στην Ευρώπη και Αμερική.

Επιστροφή στο 9ο Τεύχος Ην-Ων