Αναξιοποίητο το γυναικείο δυναμικό στις επιχειρήσεις

9ο Τεύχος Ην-Ων

«Η ανάπτυξη της επιχείρησης ο ανταγωνισμός και το ολοένα και πιο περίπλοκο περιβάλλον δημιουργούν μια μαζική ανάγκη για εξαίρετα άτομα και περισσότερες καινοτομίες. Η συμπερίληψη των ιδεών όλων των ατόμων εγκαινιάζει νέους τρόπους σκέψης και εργασίας» τόνισε κατά την διάρκεια ομιλίας της η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Tasty-PepsiCo Αναστασία Μακαριγάκη στο 4ο Συνέδριο  ΙΑΓΜΕ (Ινστιτούτο Ανάπτυξης Γυναικών Μάνατζερ και Επιχειρηματιών) «Γυναίκες ηγεμόνες» («Women Leadership»).
Στην συνέχεια διευκρίνισε «η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη αποτελούν βασικό μέρος της ταυτότητας μας και είναι βαθιά ριζωμένες στις θεμελιώδεις αξίες μας. Αν αποδεχτούμε  την πρόκληση με σκοπό τη δημιουργία μιας ομάδας που βασίζεται στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε τόσο στους εταιρικούς μας στόχους όσο και στους στόχους μας σχετικά με τα άτομα που εργάζονται στην εταιρία μας».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Ισότητας του Υπουργείου Εξωτερικών το γυναικείο δυναμικό είναι αναξιοποίητο και μένουν στο περιθώριο όσο αφορά στη λήψη αποφάσεων.
Ειδικότερα το 1996 οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν σύσταση σχετικά με την ισορρόπηση συμμετοχή γυναικών και ανδρών στη  διαδικασία λήψη αποφάσεων.
Το Μάρτιο 2005 η Φιλανδία, η Ιρλανδία και η Λετονία ήταν τα μόνα κράτη-μέλη με γυναίκα στο προεδρικό αξίωμα.
Σε ότι αφορά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές διοικήσεις παρατηρείται επίσης σαφής τάση αύξησης του αριθμού των γυναικών στις υψηλότερες θέσεις.
Επίσης δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου γυναίκες σε 50 χώρες στις μεγαλύτερες εταιρίες που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Στο 3% μόνο κατά μέσο όρο ανέρχεται το ποσοστό των γυναικών που κατέχουν τη θέση του προέδρου ενώ το ποσοστό αυτών στο διοικητικό συμβούλιο   ανέρχεται μόνο στο 10%.
Ο στόχος του 4ου Συνέδριου -σύμφωνα με τους παράγοντες του ΙΑΓΜΕ- ήταν  να βοηθήσει  στην ανάπτυξη τρόπων και μεθόδων για την αναγνώριση των ηγετικών προσόντων των εκκολαπτόμενων γυναικών-ηγετών, στη διαμόρφωση θετικού ομαδικού πνεύματος σε μικτές ομάδες ανδρών-γυναικών και στην επισήμανση εποικοδομητικών διαδικασιών υποστήριξης των γυναικών για να αξιοποιήσουν πλήρως όλες τις δυνατότητές τους.
Για τις γυναίκες που επιλέγουν την κατάκτηση της κορυφής -με βάση τα συμπεράσματα του συνέδριου- η ευφυϊα, η καλή μόρφωση και η σκληρή εργασία με τις σημερινές διεθνείς συνθήκες δεν επαρκούν. Έτσι στο συνέδριο οι ομιλίες εμβάθυναν στο ρόλο του mentoring και του networking μέθοδοι που κερδίζουν έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο, μεγιστοποιώντας την αποτελεσματικότητα της προσπάθειας της γυναίκας για ανέλιξη στην υψηλότερη θέση της ιεραρχίας μιας επιχείρησης.
Το μήνυμα που στέλνει το συνέδριο σε κάθε γυναίκα είναι να πάψει να εναποθέτει όλες τις ελπίδες της στη μεμονωμένη προσπάθεια και να αντιμετωπίζει πλέον σφαιρικά το επαγγελματικό της μέλλον.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Αναστασία Μακαριγάκη γεννήθηκε το 1964 και είναι Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδος- Κύπρου της εταιρίας Tasty-PepsiCo από τις 11 Φεβρουαρίου 2008. Η Αναστασία Μακαριγάκη είναι κάτοχος πτυχίου Ψυχολογίας και Master στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης στην Βοστόνη στην Αμερική. Διαθέτει περισσότερα από  20 χρόνια επαγγελματικής προϋπηρεσίας σε τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού εταιριών όπως η DHL International, η Minerva Edible Oils Enterprises και η Carrefour. Από το 1999 έως το 2008 ήταν Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού του Ομίλου Carrefour της Ελλάδος καθώς και Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων στην ίδια εταιρεία.

Επιστροφή στο 9ο Τεύχος Ην-Ων