Χιλιάδες σκακιστές-μαθητές στην αναμονή

Στο προσκήνιο επανέρχεται το θέμα της ανάπτυξης του σχολικού σκακιού μετά απο παρέμβαση των παραγόντων της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας.
Παρά τις νέες προτάσεις που κατατέθηκαν τον τελευταίο χρόνο στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας κ. Γιώργο Μακρόπουλο η προηγούμενη ηγεσία άφησε το θέμα να εκκρεμεί και έχει μεταφερθεί η ευθύνη της αποδοχής στον νέο υπουργό κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο.
Από το γραφείο του υπουργού οι αρμόδιοι προχώρησαν σε πρώτη φάση σε  τηλεφωνική επαφή με τον αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας κ. Σάκη Κουβάτσο όπου συζήτησαν το θέμα διεξοδικά. Ενημερώθηκαν ότι στην Επιτροπή Φυσικής Αγωγής υπάρχει ανάλογο έγγραφο όπου αναφέρονται τα πλεονεκτήματα για τα παιδιά που θα επιφέρει η ανάπτυξη του σχολικού σκακιού  με μηδέν κόστος από το Υπουργείο.
Το θέμα της αναβάθμισης του σχολικού σκακιού, προσπαθεί η Ελληνική Ομοσπονδία να το πετύχει τα τελευταία σχεδόν 10 χρόνια. Αυτή την φορά όμως υπάρχουν νέες προτάσεις,  ενώ ο πρόεδρος της κ. Γιώργος Μακρόπουλος, ο οποίος είναι και αναπληρωτής πρόεδρος της Διεθνούς Σκακιστικής Ομοσπονδίας (FIDE), είναι ένας από τους συντελεστές της προσπάθειας που καταβάλει η FIDE ώστε το σκάκι να γίνει Ολυμπιακό Άθλημα. Το βασικό πρόβλημα που πρέπει πρώτα απ΄ όλα να επιλυθεί στο ελληνικό σχολικό σκάκι είναι η οργανωμένη και υπό ενιαία μορφή διδασκαλία του στα σχολεία μέσα από ένα πρόγραμμα που θα εκπονηθεί από την ΕΣΟ, θα εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας και θα υλοποιηθεί σε πρώτη φάση με τη συνεργασία των ενώσεων, των σκακιστικών σωματίων, των συλλόγων γονέων των δημοτικών σχολείων, τους δήμους και τις νομαρχίες. Στην περίπτωση αυτή μιλάμε πια για ενιαίο πρόγραμμα εκμάθησης με κοινά βιβλία διδασκαλίας και αγώνες οργανωμένους στο σχολείο, το δημοτικό διαμέρισμα, το δήμο, τη νομαρχία και στη συνέχεια την τελική φάση Πανελλήνιων Αγώνων.  Το βιβλίο ή τα βιβλία που θα χρησιμοποιηθούν θα πρέπει να εκδίδονται ή να έχουν τουλάχιστον την έγκριση του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. Όσο δεν προχωράει αυτή η μορφή διδασκαλίας και οργάνωσης αγώνων του σκακιού στα σχολεία τόσο θα συνεχίζεται η παρούσα κατάσταση που οδηγεί σε τοπικές, περιφερειακές και Πανελλήνιας μορφής φιέστες που ελάχιστα βοηθούν την ανάπτυξη του σκακιού στη χώρα.
Πρέπει να τονισθεί ότι τα σχολικά πρωταθλήματα γίνονται σε 30 νομούς περίπου σε όλη την χώρα όπου στο προκριματικό στάδιο παίρνουν μέρος περίπου 6.000 μαθητές και στο τελικό στάδιο επιλέγονται οι 1.000 περίπου καλύτεροι σκακιστές-μαθητές.
Από την άλλη πλευρά υπάρχει μία μεγάλη  προσπάθεια συλλογική από τα στελέχη της  FIDE το σκάκι να περάσει στα Ολυμπιακά αθλήματα. Μέχρι στιγμής λοιπόν, εκτός από τους Παγκόσμιους Αγώνες Πνευματικών Αθλημάτων, η FIDE έχει επιτύχει με την σωστή δραστηριοποίηση των προέδρων της στην Αφρική και την Ασία το σκάκι να συμπεριληφθεί ως άθλημα σε σημαντικούς αγώνες αναγνωρισμένους από τη ΔΟΕ όπως τους δύο τελευταίους Παναφρικανικούς Αγώνες και τους τελευταίους Πανασιατικούς Αγώνες.  Επίσης, στους επόμενους Πανασιατικούς Αγώνες που θα διεξαχθούν στην Κίνα το σκάκι έχει συμπεριληφθεί ανάμεσα στα αθλήματα που θα πάρουν μέρος  στη διοργάνωση. Παράλληλα η FIDE κάνει προσπάθεια το σκάκι να συμπεριληφθεί στους Μεσογειακούς αγώνες, ενώ πρόσφατα οι Ρώσοι, που διοργανώνουν το 2014 τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Σότσι, έδειξαν ενδιαφέρον να συμπεριλάβουν στους αγώνες το σκάκι και το μπριτζ.
Η πρωτοβουλία έχει ξεκινήσει από τον πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής των Χειμερινών Αγώνων κ. Ζούκοβ, που κατέχει μια θέση αντι-πρωθυπουργού στη χώρα, ενώ παράλληλα είναι και πρόεδρος της Ρωσικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας.

Πηγή 5ο τεύχος Ην-Ων

Written by