«Σε νέες ανατιμήσεις των ασφαλιστικών προϊόντων αυτοκινήτου θα προχωρήσουν οι ασφαλιστικές εταιρίες σύμφωνα με την νέα προσαρμογή της ελληνική νομοθεσίας» τόνισε στο «Ην-Ων» η Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών κ. Μ. Αντωνάκη
Ερ. Ποια ασφαλιστικά προϊόντα έχουν αυξημένη ζήτηση;
Απ. Αυξημένη ζήτηση σημειώνεται στα προϊόντα υγείας και σύνταξης, γεγονός που συνδέεται φυσικά με την ολοένα αυξανόμενη αδυναμία του Κράτους να ανταποκριθεί στις ανάγκες του ατόμου για ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και επαρκή σύνταξη. Ακόμη, αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσιάζει και ο κλάδος αστικής ευθύνης. Γενικότερα, αξίζει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα, κανένας κλάδος ασφάλισης δεν είναι κορεσμένος. Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν σε όλους τους κλάδους ασφάλισης, γεγονός που φαίνεται και από τη σύγκριση με τα επίπεδα ανάπτυξης άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πράγματι, η Ελλάδα παραμένει αρκετά πίσω σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ερ. Ποια η νέα στρατηγική της Ένωσης για να φέρει κοντά στις ασφαλιστικές εταιρίες τους Έλληνες καταναλωτές;
Απ. Το ζήτημα που απασχολεί την αγορά εδώ και χρόνια είναι η έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης. Η νοοτροπία μας δε χαρακτηρίζεται από πρόνοια και προνοητικότητα για το μέλλον. Επίσης, μια αρκετά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού θεωρεί πως η ασφάλιση είναι «είδος πολυτελείας», κάτι που σε καμία περίπτωση δεν ισχύει. Η ασφάλιση δεν απευθύνεται στους έχοντες, οι οποίοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να καλύψουν τις επιπτώσεις ενός επερχόμενου κινδύνου, αλλά σε εκείνες τις ομάδες πληθυσμού για τις οποίες οι επιπτώσεις είναι οικονομικά δυσβάσταχτες. Η ασφάλιση είναι μια πολύτιμη υπηρεσία που προσφέρει εξασφάλιση στον πολίτη σε δύσκολες περιόδους. Με βάση τα παραπάνω, η αύξηση της ασφαλιστικής συνείδησης αποτελεί πάγιο στόχο της ασφαλιστικής αγοράς και της ΕΑΕΕ, στόχο των οποίο προσεγγίζει με μια σειρά από ενέργειες που κύριο άξονα έχουν τη συστηματική και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών για τα οφέλη της ασφάλισης. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΑΕΕ ζητά επίσης τη συνεργασία και τη στήριξη της Πολιτείας, προκειμένου να αντιληφθούν οι πολίτες τα οφέλη της ασφάλισης.
Ερ. Θα υπάρξουν νέες ανατιμήσεις στον κλάδο αυτοκινήτων;
Απ. Η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην 5η Οδηγία Αυτοκινήτων, η οποία πραγματοποιήθηκε με το Ν. 3746/09 περιλαμβάνει την αναπροσαρμογή των κατώτατων ορίων ασφαλιστικής κάλυψης στον Κλάδο Αυτοκινήτων. Αυξάνεται πλέον σημαντικά το ύψος των αποζημιώσεων που μπορεί να εκδικαστούν πλέον για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές από τροχαίο ατύχημα. Συγκεκριμένα, με το ισχύον καθεστώς προβλέπεται το ποσό των 500.000€ ανά ατύχημα για σωματικές βλάβες και 100.000€ για υλικές ζημιές. Τα όρια αυτά μεταβάλλονται ως εξής: από 1/6/2009, 500.000€ ανά θύμα για σωματικές βλάβες και 500.000€ ανά ατύχημα για υλικές ζημιές, από 1/1/2011, 750.000€ ανά θύμα για σωματικές βλάβες και 750.000€ ανά ατύχημα για υλικές ζημιές και τέλος από 1/6/2012, 1.000.000€ ανά θύμα για σωματικές βλάβες και 1.000.000€ ανά ατύχημα για υλικές ζημιές. Είναι προφανές, λοιπόν, πως τα ελληνικά δικαστήρια θα έχουν τη δυνατότητα να εκδικάσουν σημαντικά μεγαλύτερα ποσά για τις παραπάνω περιπτώσεις. Η πολιτική που θα ακολουθηθεί στην πράξη, μένει να αποδειχτεί, παρόλ’ αυτά οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να ζητήσουν το κατάλληλο ασφάλιστρο ώστε να είναι σε θέση να πληρώσουν τις αυξημένες αυτές αποζημιώσεις. Το ύψος του ασφαλίστρου συνδέεται άμεσα με το ύψος των αποζημιώσεων. Βέβαια, ως γνωστό δεν υπάρχει ενιαία τιμολόγηση στον κλάδο Αυτοκινήτων, το οποίο σημαίνει πως θα υπάρξουν ενδεχομένως διαφορές στην τιμολόγηση των νέων ορίων από εταιρία σε εταιρία, όπως ακριβώς υπάρχουν και σήμερα.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η κ. Μ. Αντωνάκη είναι μαθηματικός-αναλογίστρια με μεταπτυχιακές σπουδές στην Επιχειρησιακή Έρευνα και Πληροφορική και πολύχρονη εμπειρία σε θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Από το 1995 κατέχει τη θέση της Γενικής Διευθύντριας της ΕΑΕΕ.
Είναι επίσης Αντιπρόεδρος στο Δ.Σ. της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠ.Ε.Ι.Α.) και διδάσκει στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (Ε.Ι.Α.Σ.).