Το μυστικό της επιτυχίας είναι η αγάπη και ο σεβασμός για τον πελάτη

Οι Πρώτες Κυρίες

Η αγάπη και ο σεβασμός για τον πελάτη  είναι τα βασικότερα στοιχεία της στρατηγικής ανάπτυξης της ιδιοκτήτριας των ξενοδοχειακών μονάδων «Capsis» κ. Ελένης Καψής.
Οι επιχειρήσεις  μου -λέει χαρακτηριστικά- τις αγαπάω σαν τα παιδιά μου ενώ πριν να προχωρήσω σε νέες καινοτομίες  πρώτα σκέφτομαι σαν πελάτης.
Βέβαια το σημαντικότερο είναι -τονίζει- η αποτελεσματική διαχείριση και η σωστή παροχή υπηρεσιών στους νέους επισκέπτες.
Ερ. Ποια είναι τα νέα σχέδια ανάπτυξης της εταιρίας «Καψής»
Απ. Σχέδια και σκέψεις ανάπτυξης βάσει συγκεκριμένων μελετών υπάρχουν στην εταιρία. Βασική προτεραιότητα μας είναι η διατήρηση και η περαιτέρω εξέλιξη των τριών μονάδων μας, του Capsis , του Bristol (στη Θεσσαλονίκη) και του Astoria (στην Κρήτη). Στην προσπάθειά μας να βρισκόμαστε μπροστά από τις εξελίξεις και να εδραιώσουμε ακόμα περισσότερο την εταιρική μας ταυτότητα, ήδη δρομολογούμε κάποιες αλλαγές σε ό,τι αφορά τον καλύτερο συντονισμό των τριών ξενοδοχείων του ομίλου με στόχο την ακόμα πιο αποτελεσματική διαχείρισή τους. Σαφώς προέχει η ολοκληρωτική ανακαίνιση των χώρων μας με σκοπό την όσο το δυνατόν πιο σωστή παροχή υπηρεσιών στους σύγχρονους επισκέπτες μας.
Ερ. Το νέο άνοιγμα με τουρίστες από την Ρωσία και την Κίνα πόσο θα αυξήσει την τουριστική κίνηση στην Κρήτη.
Απ. Οι έρευνες και οι προβλέψεις αναφέρουν ότι η κίνηση θα αυξηθεί σημαντικά. Στην εταιρία μας, όσο και αν φαίνεται περίεργο, εξακολουθούμε να βασιζόμαστε στον εσωτερικό τουρισμό μιας και οι ξενοδοχειακές μας μονάδες βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις του ελληνικού κοινού. Συνεπώς τα ανοίγματα σε αγορές της Κίνας και της Ρωσίας μπορούν να μας επηρεάσουν από πολύ έως λίγο χωρίς όμως να βασίζουμε όλη μας τη στρατηγική στους τουρίστες από τις δύο χώρες.
Ερ.  Πόσο επέδρασε στην ανάπτυξη της εταιρίας η γυναικεία στρατηγική.
Απ. Τόσο το Bristol και το Capsis στην Θεσσαλονίκη όσο και το Astoria στο Ηράκλειο  είναι ταυτόσημα με τις λέξεις εμπειρία και παράδοση. Για εμένα βέβαια είναι κάτι πολύ πιο ουσιώδες: τα αισθάνομαι σαν τα «παιδιά» μου. Αφιέρωσα σ’ αυτά πολύ χρόνο και ενέργεια και αν θέλετε η μεγαλύτερη ικανοποίησή μου είναι να βλέπω ότι οι προσπάθειες μου αποφέρουν καρπούς. Τα αγάπησα και τα αγαπώ όπως τα παιδιά μου.
Η φιλοσοφία των Capsis και αυτό που σήμερα αντιπροσωπεύουν, είναι απόρροια μιας βασικής, απαράβατης αρχής μου: μην προσφέρεις ποτέ κάτι λιγότερο από αυτό που θα ήθελες να σου προσφέρουν οι άλλοι. Το μυστικό της επιτυχίας μας λοιπόν, είναι ότι όλοι στα Capsis Hotels σκεφτόμαστε και λειτουργούμε πρώτα σαν πελάτες και μάλιστα σαν πελάτες με αυξημένες απαιτήσεις.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννήθηκα στην Αθήνα στις 16 Νοεμβρίου του 1953. ‘Έχω ζήσει όλη μου τη ζωή στην Αθήνα, με εξαίρεση το διάστημα 1968-1971 που φοίτησα σε σχολείο και ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Ελβετία, καθώς και τα οκτώ χρόνια που έζησα στο Ηράκλειο Κρήτης (1977-1985).
Φοίτησα στο Αρσάκειο και στο Κολλέγιο Αθηνών, αλλά τελείωσα το λύκειο σε σχολείο της Ελβετίας, όπου και σπούδασα Γαλλική φιλολογία. Ως φοιτήτρια ανέπτυξα έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Ήταν η εποχή άλλωστε των εσωτερικών μου αναζητήσεων όπου συνειδητοποίησα πλέον  ότι οι αποφάσεις που θα λάμβανα θα ήταν καθοριστικές για τη μετέπειτα ζωή και επιχειρηματική μου εξέλιξή.
Το γεγονός ότι σε ηλικία 15 ετών έφυγα από το σπίτι μου και αναγκάστηκα να ζήσω μακριά από την οικογένειά μου, νομίζω συνιστά από μόνο του την μεγαλύτερη εμπειρία όλων. Νομίζω ότι στην Ελβετία έμαθα πολλά και ωρίμασα. Κι αυτό γιατί αναγκάστηκα να στηριχθώ στις δικές μου δυνάμεις για να «επιβιώσω» σε μια χώρα εντελώς διαφορετική και ξένη στα πρότυπα που μέχρι τότε είχα: μια χώρα ήσυχη, άρτια οργανωμένη, που παρέχει πολλές ευκαιρίες, αλλά στην οποία δε συμβαίνει ποτέ ουσιαστικά τίποτα που να ταρακουνά τα πράγματα.
Η Ελβετία με έφερε σε επαφή με ένα άλλο πρότυπο τουρισμού, το οποίο ίσως υποσυνείδητα άρχισα να συγκρίνω με τον αναπτυσσόμενο εκείνη την εποχή τουρισμό της Ελλάδος. Ακόμα θυμάμαι όταν ως νεαρή φοιτήτρια στην Ελβετία  επισκέφθηκα και έμεινα για πρώτη φορά σ’ αυτό που σήμερα ονομάζουμε Boutique Hotel. Ο τύπος αυτού του ξενοδοχείου πραγματικά με εντυπωσίασε και από τότε μου έγινε «έμμονη ιδέα» η δημιουργία ενός αντίστοιχου ξενοδοχείου στην Ελλάδα. Αποτέλεσμα, λοιπόν, αυτής της εμπειρίας μου ήταν η δημιουργία του ξενοδοχείου Bristol στην Θεσσαλονίκη.
Η λειτουργία του ξεκίνησε το 2000 με όραμα να αποτελέσει έναν χώρο μοναδικό και ξεχωριστό στο κέντρο της πόλης. Το Bristol είναι ένα ξενοδοχείο που μπορώ να πω πως φέρει την προσωπική μου σφραγίδα, τόσο στη διακόσμηση, όσο και στον τρόπο λειτουργίας του.

Πηγή 3ο τεύχος Ην-Ων

Written by