Η δημιουργία ενός καλού επιχειρηματικού σχεδίου είναι το πρώτο
και ζωτικότερο βήμα για την επιτυχία της επιχείρησή σας.
Ο Επιχειρηματικός Σχεδιασμός για Πρωτάρηδες θα σας καθοδηγήσει
σε όλα τα στάδια της διαδικασίας σχεδιασμού.
Τα πέντε βήματα για να δημιουργηθεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο νίκης καταγράφονται στο βιβλίο με τίτλο «Επιχειρηματικός Σχεδιασμός για ΠΡΩΤΑΡΗΔΕΣ».
Οι συμβουλές και οι στρατηγικές από τους ειδικούς Paul Tiffany, Pho (καθηγητής στο UC Haas Business School και στο Wharton School of Business) και ο Steven D. Peterson, PhD Γενικός Διευθυντής της Strategic Play) είναι:
Ανακαλύψτε πώς:
– Να ορίσετε τους στόχους και τους αντικειμενικούς σκοπούς της εταιρίας σας.
– Να δημιουργήσετε μια σοφή και ακριβή δήλωση αποστολής.
– Να εντοπίσετε τους πελάτες σας και να καταλάβετε τις ανάγκες τους.
– Να διαφοροποιήσετε την επιχείρησή σας από τον ανταγωνισμό.
– Να κατανοήσετε τον τρόπο κατάρτισης προϋπολογισμών και τα χρηματοοικονομικά ζητήματα.
Ο ευκολότερος τρόπος επέκτασης μιας τάσης -αναφέρεται στο βιβλίο- είναι να βρείτε κάποιον που το έχει ήδη κάνει, πράγμα που σημαίνει να βρείτε ένα άρθρο σε κάποιο περιοδικό ή σε ένα ακαδημαϊκό δοκίμιο. Αλλά ακόμη και εάν πρέπει να το κάνετε μόνοι σας μην απογοητεύεστε. Οι υπολογιστές διευκολύνουν πολύ τη δουλειά και οι τελευταίες εκδόσεις των προγραμμάτων λογιστικών φύλλων έχουν κουμπιά που πατάτε και δημιουργείτε εύκολα την επέκταση αρκεί φυσικά να έχετε τα ιστορικά δεδομένα για να ξεκινήσετε. Η επέκταση είναι πιο χρήσιμη στην ενότητα «Χρηματοοικονομική ανάλυση» τους επιχειρηματικού σας σχεδίου όπου κάνετε προγνώσεις για τη μελλοντική χρηματοοικονομική σας κατάσταση.
Η επέκταση σε μια νέα αγορά είναι κάτι που μπορείτε να κάνετε σχετικά γρήγορα εκμεταλλευόμενοι το τρέχον επιχειρηματικό σας μοντέλο και αντιγράφοντας πολλές από τις τρέχουσες επιχειρηματικές σας δραστηριότητες όπως την παραγωγή, την συναρμολόγηση και τη διανομή προϊόντων.
Οποιεσδήποτε ξαφνικές αλλαγές μιας τάσης μπορούν να μπερδέψουν την επέκταση σας. Επειδή ο κόσμος και η παγκόσμια αγορά είναι πιο πολύπλοκα από ότι ήταν παλιότερα, πολλές τάσεις γίνονται όλο και λιγότερο προβλέψιμες πράγμα που κάνει τις προγνώσεις πιο δύσκολες και οι απότομες αλλαγές είναι ακριβώς αυτές που πρέπει να γνωρίζετε από πριν. Οι προβλέψεις κρίσης και οι μελέτες Δελφών μπορούν να σας βοηθήσουν να προβλέψετε μερικές από αυτές τις αλλαγές.
Για τις προβλέψεις κρίσης αναφέρεται ότι «οι προβλέψεις κρίσης βασίζονται οι πληροφορίες, στην εμπειρία και στη διαίσθηση των ανθρώπων της εταιρίας σας -αλλά και γύρω από αυτήν- για την πρόβλεψη συγκεκριμένων τάσεων. Για να ζητήσετε την άποψη των διευθυντών σας, των υπαλλήλων σας, των προμηθευτών σας, ακόμη και των πελατών σας σε σχέση με το μέλλον συγκεκριμένων τάσεων, χρησιμοποιήστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο ή κανονίστε μία συνάντηση ανταλλαγής ιδεών.
Εάν οι τάσεις αυτές είναι σημαντικές για την επιχείρηση σας πρέπει να τις περιλάβετε στις ενότητες «Επιχειρηματικό Περιβάλλον» και «Εταιρική Στρατηγική» του επιχειρηματικού σας σχεδίου.
Οι προβλέψεις κρίσης δεν είναι μαθηματικά. Βασίζονται στις πληροφορίες και στην εμπειρία που ήδη έχει ο οργανισμός σας και το επιχειρηματικό σας δίκτυο για να προβλέψει συγκεκριμένες μελλοντικές τάσεις. Τις προβλέψεις κρίσεις πρέπει να τις χρησιμοποιείται σε τακτικά διαστήματα για να είστε πάντοτε ένα βήμα εμπρός από τα πρόσφατα γεγονότα και τις αλλαγές στο επιχειρηματικό σας περιβάλλον.