Οι Πρώτες Κυρίες – Έβελυν Πανανουδάκη.

«Για να προοδεύσει μία κοινωνία χρειάζονται γυναικεία και ανδρικά μυαλά. Όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να δώσω εξετάσεις για Ιπτάμενη Μηχανικός ήταν για μένα μία πρόκληση (να δοκιμάσω τις δυνατότητες μου)»

«Το ελικόπτερο πρέπει να το φροντίζεις όπως η μάνα το μωρό της. Απαιτεί μεθοδικότητα και προσοχή η δουλειά του μηχανικού. Είναι επικίνδυνη αλλά ταυτόχρονα συναρπαστική.
Όταν είσαι στο αέρα ζείς μια διαφορετική εμπειρία με έντονο το στοιχείο του κινδύνου, αλλά και του ρομαντισμού» ανέφερε στο «Ην-Ων» η Κρητικιά Αστυνόμος Α΄ Ιπτάμενη Μηχανικός Έβελυν Πανανουδάκη.
Η Αστυνόμος που είναι η μοναδική γυναίκα και Προϊσταμένη του τμήματος Ιπταμένων Μηχανικών της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων Ελληνικής Αστυνομίας τόνισε «Ο μεγαλύτερος εχθρός στην δουλειά μας είναι ο φόβος. Ο φόβος δεν συμβάλει στην επίτευξη του κοινού στόχου που είναι η ασφάλεια των πτήσεων.
Εάν κυριαρχήσει ο φόβος και όχι ο σεβασμός στη δουλειά η αποκρυψή του λάθους μπορεί να αποβεί μοιραίο».
Ερ. Πόσα χρόνια εργάζεσθε ως Ιπταμένη Μηχανικός;
Απ. Περίπου 12 χρόνια είμαι Ιπταμένη Μηχανικός. Το 1993 μπήκα στην Ελληνική Αστυνομία με τα προνόμια της πρωταθλήτριας στίβου και μέλους της Εθνικής Ομάδας (800 μέτρα) ενώ είμαι και απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας. Το 1994 τελείωσα την Σχολή Αρχιφυλάκων. Το 1997 εισήχθηκα 1η στην Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας και ήμουν αρχηγός της τάξης. Το 2000 αποφοίτησα από την Σχολή και στην συνέχεια υπηρέτησα ως αξιωματικός υπηρεσίας σε αστυνομικό τμήμα. Κάποια στιγμή ήρθε στα χέρια μου η Προκήρυξη του Διαγωνισμού για Ιπταμένους Μηχανικούς στα  ελικόπτερα της  Ελληνικής Αστυνομίας. Τον Απρίλιο του 2003 τοποθετήθηκα στα ελικόπτερα.
Ερ. Γιατί επιλέξατε αυτή την ειδικότητα;
Απ. Όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να δώσω εξετάσεις για Ιπταμένη Μηχανικός ήταν για μένα μία πρόκληση. Για να προοδεύσει μία κοινωνία χρειάζονται γυναικεία και ανδρικά μυαλά. Κάποτε ήταν αδιανόητη η παρουσία των γυναικών σε κάποια επαγγέλματα τα οποία θεωρούνταν κατ’  εξοχήν ανδρικά σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω ότι η Ελληνική Αστυνομία εδώ και χρόνια αντιμετωπίζει τις γυναίκες ισότιμα με τους άνδρες αφού έχει καταργήσει την ποσόστωση εισαγωγής τους σε αυτήν, αλλά και πλέον τις βλέπουμε να καταλαμβάνουν θέσεις κλειδιά.
Στην συγκεκριμένη υπηρεσία για να μπορείς να εργάζεσαι πρέπει κάθε χρόνο να κρίνεσαι κατάλληλη από το Κ.Α.Ι (Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής της Π.Α) εκεί δηλαδή που κρίνεται. Η πτητική καταλληλότητα και των Ικάρων της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα πτυχία μας είναι πολιτικά και η αποκτήσή τους απαιτεί τετραετή φοίτηση. Τα πολιτικά πτυχία εκδίδονται από την Υ.Π.Α (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) η οποία είναι πλήρως εναρμονισμένη με την Ευρωπαϊκή Αεροπορική Πολιτική Νομοθεσία.
Ερ. Πότε ιδρύθηκε η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων Ελληνικής Αστυνομίας (Υ.Ε.Μ.Ε.Α.);
Απ. Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας ιδρύθηκε το έτος 1995 και πλέον υπάγεται στη Διεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων.
Έχει ως αποστολή την από αέρος υποστήριξη και ενίσχυση του έργου της Ελληνικής Αστυνομίας, συγκεκριμένα την: α) από αέρος αστυνόμευση όλης της Ελλάδας για θέματα πρόληψης και καταστολής της εγκληματικότητας, β) επιτήρηση – φύλαξη των εξωτερικών συνόρων για αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης, γ) διάσωση και έρευνα, δ) συμβολή στην αναζήτηση διωκόμενων προσώπων ή προσώπων που έχουν εξαφανισθεί, ε) συνοδεία ή και μεταφορά υψηλών προσώπων και στ) συμβολή στο έργο της εθνικής και πολιτικής άμυνας της χώρας, καθώς και στο έργο των λοιπών Σωμάτων Ασφαλείας σε σοβαρές και επείγουσες περιπτώσεις.
Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας διαθέτει πέντε (5) ελικόπτερα, εκ των οποίων τα τρία (3) είναι τύπου BO-105 και τα άλλα δύο (2) τύπου EC-135. Τα Ελικόπτερα είναι εφοδιασμένα με σύγχρονο εξοπλισμό για υποστήριξη επιχειρήσεων, όπως διόπτρες νυχτερινής όρασης και σύστημα λήψης και μετάδοσης εικόνας με δυνατότητα θερμικής απεικόνισης.
Το προσωπικό της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων προέρχεται από το μόνιμο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, που επιλέγεται με αυστηρά κριτήρια και εκπαιδεύεται σε συνεχή βάση. Διακρίνεται στο ιπτάμενο προσωπικό, στο οποίο υπάγονται οι χειριστές και οι τεχνίτες των εναερίων μέσων και στο προσωπικό διοικητικής υποστήριξης.

Πηγή 25ο Τεύχος Ην-Ων

Written by