«Νέο Πρόγραμμα Στρατηγικής Προώθησης και Εξωστρέφειας προωθούν τα μέλη του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου για την ανάπτυξη του ελληνικού κρασιού. Παράλληλα ανάλογη δράση πραγματώνουν και τα ελληνικά οινοποιεία ξεχωριστά το καθένα αλλά και περιφερειακές ενώσεις οινοποιών όπως η καινούργια γενιά οινοποιών και οινοποιείων Κρήτης» υπογράμμισε στο «Ην-Ων» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου κ. Άγγελος Ρούβαλης.
Ερ. Ποιες είναι οι νέες προτάσεις του Συνδέσμου για την προστασία και ανάπτυξη του κλάδου στην εγχώρια αγορά;
Απ. Με ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Στρατηγικής Προώθησης προχωρούμε στην προβολή του επώνυμου κρασιού με απόφαση των μελών του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου το 2011. Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι: τα τιμολογιακά εμπόδια που ορθώνονται ανάμεσα στον Έλληνα καταναλωτή και το επώνυμο ελληνικό κρασί καθώς και η έλλειψη οινικής κουλτούρας που παρατηρείται στους συγγενείς κλάδους της εστίασης, της φιλοξενίας κ.α. Το πρώτο πρόβλημα τρέφεται από την παραοικονομία της χύδην διακίνησης και την παντελή απουσία ελέγχων ενώ το δεύτερο έχει να κάνει με την εκπαίδευση των ανθρώπων της εστίασης, του τουρισμού και πολλών επαγγελμάτων που εμπλέκονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο όπως στελεχών τοπικής αυτοδιοίκησης, αναπτυξιακών εταιριών, τουριστικών γραφείων, ξεναγών κ.α. Οι λύσεις για τα μέλη του Συνδέσμου είναι το Πρόγραμμα Στρατηγικής Προώθησης το οποίο είναι:
– Η δημιουργία ενός διαδικτυακού τόπου (Portal) του επώνυμου ελληνικού κρασιού, όπου ο καταναλωτής και ο επαγγελματίας θα έχουν μια πλήρη εικόνα του σύγχρονου ελληνικού κρασιού και των δράσεων του, της ιστορίας του καθώς και την δυνατότητα του διαλόγου.
– Η δημιουργία νέου οπτικού και οπτικοακουστικού υλικού που συμβαδίζει με την νέα υψηλή ποιότητα του επώνυμου ελληνικού κρασιού.
– Προτάσεις στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για θεσμικές δομές που θα βοηθήσουν στον αυτοέλεγχο του κλάδου, στην πάταξη του αθέμιτου ανταγωνισμού, στην επιβολή προστίμου σε όσους εξαπατούν τον καταναλωτή.
– Να αναπτυχθεί οινική κουλτούρα στους συγγενείς κλάδους της εστίασης, του τουρισμού, της φιλοξενίας κ.α
– Χρηματοδότηση προγραμμάτων προβολής, προώθησης στην ελληνική αγορά
Ερ. Ποια είναι τα στατιστικά στοιχεία πωλήσεων το 2010 (στατιστικά στοιχεία για κάθε περιφέρεια όπως της Κρήτης);
Απ. Μείωση της κατανάλωσης κρασιού κατά 10% περίπου παρατηρήθηκε το 2010 σύμφωνα με τα πρώτα στατιστικά στοιχεία τα οποία ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Οι διαφορές μεταξύ των κατηγοριών των κρασιών και των οινοποιών είναι μεγάλες στο θέμα της κατανάλωσης. Στην Κρήτη, παρ΄ όλο που επεισέρχεται ο παράγων Τουρισμός υπήρξε αντίστοιχη μείωση.
Ερ. Ποια είναι τα σχέδια ανάπτυξης των εξαγωγών;
Απ. Τα σχέδια για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών είναι σε εφαρμογή γιατί με την οικονομική βοήθεια της Κοινότητας (και του εθνικού προϋπολογισμού) αναπτύσσονται πολλές δράσεις εξωστρέφειας όπως: λειτουργία Γραφείων Οίνου στην Βόρεια Αμερική, αξιοποίηση Παγκοσμίων Προσωπικοτήτων ως Πρεσβευτών των «New Wines of Greece» (Νέων Κρασιών της Ελλάδας), δημιουργία δικτυακών τόπων (Portal)σε πολλές γλώσσες κ.α. Με τις παραπάνω ενέργειες γίνεται προσπάθεια αλλαγής της εικόνας του ελληνικού κρασιού στοχεύοντας στοχεύοντας σε συγκεκριμένες αγορές και πρώτα απ’ όλες τις ΗΠΑ όπου πλέον το κρασί θεωρείται «καλό» προϊόν με συνεχή αύξηση της κατανάλωσής του. Αντίστοιχη δράση πραγματώνουν και τα ελληνικά οινοποιεία ξεχωριστά το καθένα αλλά και από τις περιφερειακές ενώσεις οινοποιών όπως η καινούργια γενιά οινοποιών και οινοποιείων της Κρήτης.
Βιογραφικό
Ο Άγγελος Ρούβαλης είναι πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου από το 2008. Γεννήθηκε το 1952 και σπούδασε Οινολογία στο Bordeaux. Αφού εργάσθηκε στο Συνεταιρισμό της Σαντορίνης και στην εταιρία Αχάϊα Claus δημιούργησε το κρασί «Ασπρολίθι» το 1990 και το οινοποιείο «Οινοφόρος» το 1994. Θεωρείται από τους οινολόγους που συνέβαλαν στην ανανέωση του ελληνικού κρασιού τις δύο τελευταίες δεκαετίες.
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΙΝΟΥ ιδρύθηκε το 1995, μετά τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων του ιστορικού Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Οίνων και Ποτών (ΣΕΒΟΠ από το 1949) σε δύο τομείς: της Οινοποιίας και της Ποτοποιίας. Οι εταιρείες μέλη του διακινούν το 75% της παραγωγής κρασιού στην Ελλάδα και εξάγουν το 95% του ελληνικού εξαγόμενου εμφιαλωμένου κρασιού.
Πηγή 12ο Τεύχος Ην-Ων