Το διαδίκτυο μετατρέπει το μειονέκτημα της «τοπικότητα» και της «περιφερειακότητας» σε πλεονέκτημα γιατί τα προϊόντα που παράγονται σε κάθε περιοχή είναι μοναδικά
«Η επιχειρηματική δραστηριότητα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η διαδικασία που σήμερα συμβάλλει στην ικανοποίηση των ανθρώπινων αναγκών μέσω της παραγωγής και της ανταλλαγής προϊόντων» υπογραμμίζει στην εισαγωγή του βιβλίου του ο συγγραφέας-οικονομολόγος Παναγιώτης Λαμπρόπουλος.
Από την στιγμή λοιπόν που έγινε ο πρώτος καταμερισμός εργασίας -συνεχίζει- εμφανίστηκαν οι πρώτες παραγωγικές μονάδες, οι οποίες δημιούργησαν προϊόντα προκειμένου να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες όσο και των άλλων.
Όμως το συνεχές μεγάλωμα της γεωγραφικής απόστασης -τονίζει- δημιούργησε την ανάγκη της εφεύρεσης του διαδικτύου προκειμένου η επικοινωνία των ανθρώπων να γίνεται πιο γρήγορα και με μικρότερο κόστος.
Για πρώτη φορά λοιπόν -αναφέρει- στην ανθρώπινη ιστορία μέσο επικοινωνίας -σε παγκόσμιο επίπεδο- γίνεται τόσο γρήγορο και τόσο εύκολα προσβάσιμο. Εκτιμάται ότι το 2010, η συνολική αγορά του διαδικτύου, θα έχει ξεπεράσει τα 300 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το ποσοστό των συνολικών αγορών που θα γίνονται ηλεκτρονικά, θα ανέβει πάνω από το 35%.
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές -επισημαίνει χαρακτηριστικά- το διαδίκτυο το χρησιμοποιούν 1.114.274.426 άτομα και κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια (κατ΄ άλλους πάνω από ένα δισεκατομμύριο) ιστοσελίδες είναι διασκορπισμένες σε όλα τα σημεία του πλανήτη. Το διαδίκτυο (με την όποια μορφή του) σε πέντε ή δέκα χρόνια, θα συγκεντρώνει κάποια δισεκατομμύρια χρηστών με ανάλογες ιστοσελίδες.
Στο διαδίκτυο οι αποστάσεις δεν έχουν καμία σημασία- επισημαίνει ο συγγραφέας- γιατί οι φυσικές γεωγραφικές αποστάσεις δε γίνονται αντιληπτές.
Δε μας ενδιαφέρει -υπογραμμίζει- το που είναι η φυσική εγκατάσταση μιας δικτυακής περιοχής, δηλαδή σε ποιο υπολογιστή, σε ποιο μέρος του κόσμου έχει αποθηκευτεί το περιεχόμενο. Οι φυσικές αποστάσεις συνήθως ανάμεσα στον παραγωγό και στον αγοραστή είναι τεράστιες αλλά το γεγονός αυτό δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα γιατί μέσα από τις ιστοσελίδες μπορεί να πραγματοποιηθούν αγορές σημαντικής οικονομικής αξίας.
Πράγματι όλα δείχνουν -σημειώνει στο βιβλίο του ο οικονομολόγος Παναγιώτης Λαμπρόπουλος- ότι τουλάχιστον στον δυτικό κόσμο, τις δύο τελευταίες δεκαετίες, κάνει την εμφάνισή του ένας νέος καταναλωτής. Πρόκειται για έναν άνθρωπο ενημερωμένο, έχει την δυνατότητα να εκφράζει καλύτερα και ευκολότερα τις προτιμήσεις του, οι οποίες πλέον είναι ποιο εξειδικευμένες, λόγω της πρόσβασής του στην πληροφορία, με αποτέλεσμα να του δίνει τη δυνατότητα να κατανοεί ταυτόχρονα περισσότερο και τη δική του δύναμη.
Σε μια τέτοια λοιπόν προοπτική -γράφει- τα μειονεκτήματα του μικρού μεγέθους της παραγωγής ή ακόμα και τα μειονεκτήματα του τόπου εγκατάστασης της επιχείρησης, μπορούν να γίνουν πλεονεκτήματα ενώ ακόμα περισσότερο δυναμικές πρωτοβουλίες μπορούν να αναπτυχθούν πλέον με σημαντικές δυνατότητες επιτυχίας από άτομα ή και ομάδες μεμονωμένων παραγωγών.
Σήμερα, δίνεται η δυνατότητα στον παραγωγό-διευκρινίζει- μιας απομακρυσμένης περιοχής, να φτάσει στον κάθε καταναλωτή του πλανήτη.
Παράλληλα ακόμα και το μειονέκτημα της «τοπικότητας» και της «περιφερειακότητας» μπορεί να μετατραπεί στο πλεονέκτημα της «μοναδικότητας» γιατί τα προϊόντα είναι μοναδικά.
Σήμερα, φαίνεται -γράφει ο συγγραφέας- ότι υπάρχουν οι δυνατότητες, σε άτομα ή ομάδες με περιορισμένους πόρους, να απευθύνονται σε μικροβιοτέχνες , οι οποίοι μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους.
Βιογραφικό
Ο Παναγιώτης Λαμπρόπουλος γεννήθηκε στο Γεράκι – Αμαλιάδας της Ηλείας. Σπούδασε οικονομικές επιστήμες στην Ακαδημία Οικονομικών Επιστημών στο Βουκουρέστι. Υπήρξε εμπειρογνώμονας στο Κέντρο Έρευνας για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) σε θέματα γυναικείας επιχειρηματικότητας. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Επιμελητηρίου Λέσβου, υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, ανάπτυξη και λειτουργία του ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΥ (κέντρου επιχειρηματικότητας). Επίσης είναι Διευθυντής Κατάρτισης στο ΚΕΚ-ΚΕΣΠ, πιστοποιημένο ΚΕΚ περιφερειακής εμβέλειας (Β. Αιγαίο – Μυτιλήνη).
Τέλος εκδίδει το δικτυακό περιοδικό: Ιστοσελίδες (www.istoselides.gr), που ασχολείται με θέματα επιχειρηματικότητας, τοπικής ανάπτυξης και κοινωνίας των πληροφοριών.
Πηγή 1ο τεύχος Ην-Ων