Ποδηλατοδρόμιο Ολυμπιακών Προδιαγραφών στα Χανιά

16ο τεύχος Ην-Ων

«Χορηγικό πρόγραμμα χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης του Ποδηλατοδρομίου Χανίων, Ολυμπιακών προδιαγραφών, το οποίο μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για τον Αθλητικό τουρισμό, δηλαδή τις προπονήσεις ομάδων και μεμονωμένων αθλητών από άλλες χώρες ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο της «ΟΠΑΠ ΑΕ» υπογράμμισε σε συνέντευξη στο «Ην-Ων» ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΠΑΠ Α.Ε. κ. Ιωάννης Σπανουδάκης.
Ακόμη διευκρίνισε ότι «Στην τουριστική προώθηση της Κρήτης αποσκοπεί η οικονομική ενίσχυση του Δήμου Χανίων, για την κάλυψη μέρους των εξόδων εκπόνησης των αρχαιολογικών μελετών από την ΚΕ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, με σκοπό να αναδειχθεί ο αρχαιολογικός χώρος κάτω από το Εθνικό Στάδιο Χανίων».
Ερ. Υπάρχει σχεδιασμός από τον ΟΠΑΠ για νέες ενέργειες στήριξης σε πολιτιστικά και τουριστικά θέματα;
Απ. Η στήριξη του Πολιτισμού, μέσω των χορηγικών προγραμμάτων, είναι σταθερή πολιτική της ΟΠΑΠ Α.Ε. η οποία επαναβεβαιώνεται κάθε χρόνο με τη χρηματοδότηση σπουδαίων έργων και εκδηλώσεων στο κέντρο και την περιφέρεια. Ο Πολιτισμός, συστατικό στοιχείο της Ελλάδας, είναι άρρηκτα δεμένος με τον Τουρισμό. Κατά συνέπεια, ενισχύοντας τον Πολιτισμό, εξασφαλίζουμε τις προϋποθέσεις ανάπτυξης του Τουρισμού.
Προκειμένου τα «λεφτά να πιάνουν τόπο», το Δ.Σ. της ΟΠΑΠ Α.Ε. έχει αποφασίσει να συνεργάζεται στενά με το υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και σημαντικούς φορείς του Πολιτισμού (όπως η Λυρική Σκηνή, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κ.α.), τόσο στην επιλογή των έργων και προγραμμάτων, όσο και στο χρόνο που αυτά θα χρηματοδοτηθούν. Η συνέργεια είναι αναγκαία και ικανή προϋπόθεση, ώστε να επιτευχθεί το μεγαλύτερο και ουσιαστικότερο αποτέλεσμα.
Στον τομέα του Πολιτισμού βρίσκονται αυτή την περίοδο στη φάση υλοποίησης πολύ σημαντικά έργα. Πέρα από το πρόγραμμα Αναβάθμισης Υπηρεσιών Αρχαιολογικών Χώρων και Μουσείων σε όλη τη χώρα, φυσικά και στην Κρήτη, το οποίο παρουσίασε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, θυμίζω ότι η ΟΠΑΠ Α.Ε. χρηματοδοτεί και το μεγάλο έργο της στέγασης και προστασίας του Λυκείου του Αριστοτέλη στο κέντρο της Αθήνας, μαζί και το Βυζαντινό Μουσείο, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το προσεχές καλοκαίρι και αναμφισβήτητα να αποτελέσει ένα σπουδαίο πόλο τουριστικής έλξης.
Εξάλλου, τον τελευταίο χρόνο, η «ΟΠΑΠ Α.Ε.» στήριξε αποφασιστικά την διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τις «Νύχτες πρεμιέρας» στην Αθήνα, μεγάλες παραστάσεις της Λυρικής Σκηνής, τη σειρά εκδηλώσεων υπό τον γενικό τίτλο «Θεσσαλονίκη: σταυροδρόμι Πολιτισμών», τις θερινές προβολές κινηματογράφου σε πλατείες της Αθήνας, αλλά και τις θεατρικές παραστάσεις στην περιφέρεια από νέους θιάσους και καλλιτέχνες, με σύγχρονα και επιτυχημένα έργα, στο διάστημα του περασμένου Ιανουαρίου-Μαρτίου, που είχαν μεγάλη επιτυχία καθώς τις παρακολούθησαν χιλιάδες θεατές.
Όλα αυτά, ενισχύουν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο τον Τουρισμό, δημιουργούν τις προϋποθέσεις αύξησης του τουριστικού ρεύματος. Όμως χρειάζονται περισσότερα. Χρειάζεται και η προβολή της χώρας στο εξωτερικό. Και σ’ αυτή την περίπτωση η ΟΠΑΠ Α.Ε. συντρέχει.
Στο πλαίσιο αυτό αποφασίσαμε να στηρίξουμε την προσπάθεια του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού σε συνεργασία με τη Συμμαχία για την Ελλάδα, μια μη κυβερνητική οργάνωση που συσπειρώνει κατά τρόπο ουσιαστικό την ιδιωτική πρωτοβουλία, για προβολή της Ελλάδας σε ένα ευρύ κοινό, όπως είναι οι Αμερικανοί πολίτες. Και αυτό θα γίνει με έναν απλό, πλην, όμως, πρωτότυπο τρόπο και αποτελεσματικό τρόπο: σε δυο εκατομμύρια «σουπλά», τα οποία σταδιακά θα αυξηθούν περίπου στα επτά εκατομμύρια και θα κοσμούν σχεδόν για ένα χρόνο 4.500 εστιατόρια στις ΗΠΑ, τυπώσαμε έργα πολύ σημαντικών Ελλήνων ζωγράφων, που αναδύουν και αναδεικνύουν την Ελλάδα του σήμερα. Έτσι οι πελάτες των εστιατορίων αυτών καθημερινά θα βλέπουν μπροστά τους Ελλάδα και την πρόσκληση-πρόκληση «visit Greece».
Ιδέα απλή στη σύλληψη, χωρίς υψηλό κόστος, άμεσα εφαρμόσιμη, που οφείλεται στην εθελοντική συνεργασία της Συμμαχίας για την Ελλάδα, των Ελλήνων ζωγράφων οι οποίοι έδωσαν αφιλοκερδώς τα έργα τους, της Pan Gregorian, της Ομοσπονδίας των Ελλήνων εστιατόρων των ΗΠΑ, τη στήριξη της προσπάθειας από τον ΕΟΤ και το υπουργείο Τουρισμού και την οικονομική ενίσχυση της «ΟΠΑΠ Α.Ε.» και της Marathon Bank, θυγατρικής της Τράπεζας Πειραιώς στις ΗΠΑ.
Μιας πρωτοβουλίας που αποδεικνύει, πάνω απ’ όλα, ότι αν θέλουμε μπορούμε να κάνουμε πολλά και αποτελεσματικά πράγματα προς όφελος του Τουρισμού.
Ακόμη και ο Κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, του οποίου από εφέτος και για έξη χρόνια, είμαστε ο Μέγας Χορηγός, είναι κατά βάση ένα πρόγραμμα τουριστικής προβολής της χώρας διεθνώς.
Ερ. Υπάρχουν ανάλογες ενέργειες χορήγησης για τουριστική προώθηση της Κρήτης;
Απ. Η  Κρήτη δεν μένει έξω από το πρόγραμμα Αναβάθμισης και Προβολής των Αρχαιολογικών Χώρων του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Κάθε άλλο. Και φυσικά η Κρήτη  -που άλλωστε, προσελκύει μεγάλο πλήθος τουριστών από τις ΗΠΑ- όπως όλη η Ελλάδα, εμμέσως, πλην, όμως, σαφώς προβάλλεται μέσα από το πρόγραμμα των «σουπλά».
Επιπρόσθετα, το Δ.Σ. της «ΟΠΑΠ Α.Ε.» ενέκρινε χορηγικό πρόγραμμα χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης του Ποδηλατοδρομίου Χανίων, Ολυμπιακών προδιαγραφών, το οποίο μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για τον Αθλητικό τουρισμό, δηλαδή τις προπονήσεις ομάδων και μεμονωμένων αθλητών από άλλες χώρες.
Στην τουριστική προώθηση της Κρήτης αποσκοπεί ακόμη η οικονομική ενίσχυση του Δήμου Χανίων, για την κάλυψη μέρους των εξόδων εκπόνησης των αρχαιολογικών μελετών από την ΚΕ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, με σκοπό να αναδειχθεί ο αρχαιολογικός χώρος κάτω από το Εθνικό Στάδιο Χανίων.
Εμμέσως, πλην, όμως σαφώς, στην τουριστική προώθηση της Κρήτης -κυρίως του Αθλητικού Τουρισμού- συμβάλλουν και άλλες οικονομικές ενισχύσεις που πρόσφατα αποφάσισε το Δ.Σ. της «ΟΠΑΠ Α.Ε.», όπως:
Στον Δήμο Ρεθύμνης, για την κάλυψη της δαπάνης κατασκευής των συμπληρωματικών έργων αναμόρφωσης του Κλειστού Γυμναστηρίου «Μελίνα Μερκούρη», στο οποίο αγωνίζονται τοπικά σωματεία μπάσκετ, αλλά που μπορεί να φιλοξενήσει και ξένες ομάδες για την περίοδο των προπονήσεών τους.
Στον Δήμο Ηρακλείου για ανακατασκευή του αγωνιστικού χώρου (χλοοτάπητα) του Παγκρήτιου Σταδίου, που, επίσης, μπορεί να προσελκύσει ξένες ομάδες για την περίοδο των προπονήσεων.
Στην «Αθλητική Ένωση Λακκωνίων» Λασιθίου Κρήτης για την τοποθέτηση συνθετικού χλοοτάπητα, καθώς και έργων διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου (περίφραξη και φωτισμό) στο γήπεδο ποδοσφαίρου, της περιοχής Λακώνια του Δήμου Αγίου Νικολάου Κρήτης, στο οποίο αθλούνται τα παιδιά της τοπικής ομάδας, αλλά και πολλοί άλλοι νέοι της περιοχής, όμως, μπορεί να αποτελέσει χώρο αναψυχής και άθλησης για νεαρούς τουρίστες.
Ερ. Θα υπάρξουν νέα προϊόντα του «ΟΠΑΠ»;
Απ. Είναι γνωστό ότι η «ΟΠΑΠ Α.Ε.» εξασφάλισε τη μοναδική άδεια για τα 35.000 VLTs τα οποία αποφάσισε η κυβέρνηση να λειτουργήσουν νόμιμα και κάτω από αυστηρούς περιοριστικούς όρους στην Ελλάδα. Από το σύνολο τα 16.500 θα εγκατασταθούν σε συνεργασία με το δίκτυο των πρακτόρων της «ΟΠΑΠ A.E.», ενώ τα υπόλοιπα 18.500 θα διατεθούν -όπως προβλέπει ο νόμος- μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας σε 4-10 άλλους παραχωρισιούχους, με όρους και προϋποθέσεις που θα οριστούν από την «ΟΠΑΠ Α.Ε.». Ήδη βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την Ομοσπονδία των πρακτόρων της «ΟΠΑΠ A.E.», ώστε να αρχίσει το ταχύτερο δυνατόν η εγκατάσταση και λειτουργία των VLTs. Η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση-εγκατάσταση των υπολοίπων θα ξεκινήσει μερικούς μήνες αργότερα, όπως, επίσης, προβλέπεται από το νόμο.
Παράλληλα, η «ΟΠΑΠ Α.Ε.» εμπλουτίζει τα παιχνίδια τα οποία παίζονται στα παραδοσιακά πρακτορεία. Προσθέτει νέα παιχνίδια στα ΤΑΧ, εμπλουτίζει με νέα αθλήματα και αγώνες το «Πάμε Στοίχημα», ενώ σύντομα θα λανσάρει και την προπληρωμένη «κάρτα παίκτη», με την οποία θα μπορεί κανείς να συμμετέχει στα παιχνίδια, είτε στο πρακτορείο, είτε μέσω των ιστοσελίδων της «ΟΠΑΠ Α.Ε.».
Φυσικά, η «ΟΠΑΠ Α.Ε.» προετοιμάζεται για να διεκδικήσει την άδεια για τα Κρατικά Λαχεία και το Ξυστό, κι ακόμη να μπει στο διαδικτυακό στοίχημα, όταν η κυβέρνηση αποφασίσει να δώσει άδειες.
Ερ. Μέσα στο 2011 σε ποιες χορηγίες είχε συμμετοχή η «ΟΠΑΠ Α.Ε.»;
Απ. Από πλευράς αριθμού ο κατάλογος είναι τεράστιος, θα απαιτούσε πάρα πολλές σελίδες για να καταγραφούν. Απολύτως συνοπτικά, ωστόσο, μπορώ να σας δώσω μια εικόνα του εύρους των χορηγικών προγραμμάτων της «ΟΠΑΠ Α.Ε.».
Προωθήσαμε την εγκατάσταση ενός ακόμη ακτινοθεραπευτικού επιταχυντή, αυτή τη φορά στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης. Εξοπλίσαμε με σύγχρονο εξοπλισμό πολλά νοσοκομεία, μεταξύ αυτών και το νοσοκομείο «Αγία Όλγα», ενώ χρηματοδοτήσαμε έργα διαμόρφωσης και εξοπλισμού  του Κέντρου Βρεφών της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας και Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων. Συμβάλλουμε στα συσσίτια Αγάπης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με 600.000 μερίδες φαγητού. Αγοράσαμε, διαμορφώσαμε και παραδώσαμε σε διάφορους φορείς – ανάμεσα σ’ αυτούς και ορισμένοι της Κρήτης – λεωφορεία κατάλληλα για τις μετακινήσεις ΑΜΕΑ. Οργανώσαμε ημέρες γιορτής για τα παιδιά Ιδρυμάτων ανά την Ελλάδα (και στο Ηράκλειο Κρήτης). Στηρίξαμε την αναδάσωση σε περιοχές που είχαν καταστραφεί από πυρκαγιές τα προηγούμενα χρόνια. Χρηματοδοτήσαμε αποφασιστικά την διοργάνωση των Special Olympics το περασμένο καλοκαίρι, αγώνες με διεθνή διάσταση και προβολή.
Χρηματοδοτούμε, ακόμη, με 5 εκατομμύρια ευρώ την προετοιμασία, αλλά και τη συμμετοχή της  Ολυμπιακής Ομάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, το καλοκαίρι του 2012.
Αυτές είναι μερικές ενδεικτικές πρωτοβουλίες μας, από τις οποίες προκύπτει το εύρος του έργου που επιτελείται από την «ΟΠΑΠ Α.Ε.» στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που από πλευράς δαπάνης είναι η μεγαλύτερη που γίνεται στη χώρα μας από μια ιδιωτική εταιρεία.
Ένα πρόγραμμα που αναδεικνύει την άλλη – σε πολλούς άγνωστη – πλευρά της δράσης της «ΟΠΑΠ Α.Ε.»., η οποία, θα μου επιτρέψετε να πω, λειτουργεί ως κοινωνικός διαμεσολαβητής, αφού ένα σημαντικό μέρος από τα χρήματα που ξοδεύουν για διασκέδαση και αναψυχή όσοι επιλέγουν τα παιχνίδια της «ΟΠΑΠ Α.Ε.», αποδίδονται σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία κατά τρόπο συγκροτημένο και προ παντός υπεύθυνο. Δεν είναι υπερβολή όταν προβάλλουμε το διαφημιστικό σλόγκαν «η Καλή Εταιρεία» ή όταν υποστηρίζουμε ότι κάνει «Καλό για όλους». Αναπαράγουμε και προβάλλουμε με αυτό τον τρόπο τη δουλειά που γίνεται μέσα στην «ΟΠΑΠ Α.Ε.». και από την οποία επωφελούνται όλο και μεγαλύτερες κοινωνικές ομάδες.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Ιωάννης Σπανουδάκης ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Δ.Σ. της «ΟΠΑΠ Α.Ε.». στις 30 Δεκεμβρίου 2009. Το Δ.Σ. της «ΟΠΑΠ Α.Ε.» στην 9η συνεδρίασή του της 31-03-2011 του ανέθεσε και τα καθήκοντα του Προέδρου του Δ.Σ., εκτελεστικό μέλος.
Στο πρόσφατο παρελθόν διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της εταιρείας NGP Plastic ΑΒΕΕ (2009) και Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Ομίλου Α.Γ.ΠΕΤΖΕΤΑΚΙΣ (2006-2008).
Από τον Μάιο του 2001 έως τον Μάιο του 2005, οπότε ετέθη η εταιρεία υπό εκκαθάριση, διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004 και μέλος του 15μελούς Διοικητικού Συμβουλίου της. Εκ της θέσης του είχε την ευθύνη για τον συντονισμό και τη προώθηση του συνόλου του Ολυμπιακού Έργου και συμμετείχε στην ΔΕΣΟΠ (Διϋπουργική Επιτροπή Συντονισμού Ολυμπιακής Προετοιμασίας), και στην ΟΠΕ (Ομάδα Παρακολούθησης Έργου) καθ’ όλη τη διάρκεια της Ολυμπιακής προετοιμασίας.
Είχε προηγηθεί μια 17ετής καριέρα ως ανώτατο στέλεχος της μεγαλύτερης εταιρείας χημικών και πλαστικών υλικών στον κόσμο (The Dow Chemical Company).
Από το 1985 εντάχθηκε στο δυναμικό της και κατείχε ανώτερες στελεχιακές θέσεις σε τομείς marketing, πωλήσεων και επιχειρησιακής λειτουργίας εταιρείας στην Ευρώπη.
Από το 1996 έως το 2001, διετέλεσε Γενικός Διευθυντής (Global Business Director) του τμήματος πολυπροπυλενίου της Εταιρείας.
Την περίοδο 1983-1985 διετέλεσε ειδικός σύμβουλος του τότε υπουργείου Έρευνας και Τεχνολογίας στο οποίο ασχολήθηκε με τον τομέα των αναπτυξιακών προγραμμάτων για την πλαστική μεταποιητική βιομηχανία.
Έχει σπουδάσει Χημικός στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (University of London, UK, Ph. D in Material Science).

Επιστροφή στο 16ο τεύχος Ην-Ων