«ΝΑΙ!» -50 μυστικά από την επιστήμη της πειθούς

21ο τεύχος Ην-Ων

«Οι μόνοι πραγματικά συνεπείς άνθρωποι είναι οι νεκροί» Άλντους Χαξλεϊ

Η ικανότητα να πείθουμε καθημερινά τους άλλους να κάνουν αυτό που θέλουμε δεν είναι ανθρώπινο χάρισμα αλλά μια τεχνοτροπία που εάν την μάθουν όσοι ενδιαφέρονται θα έχουν θετικές αντιδράσεις από τους συνομιλητές τους, ειδικά σε στην επαγγελματική δραστηριότητα, προκειμένου να υπάρχει οικονομικό αποτέλεσμα.
Η τεχνική που πρέπει να χρησιμοποιηθεί αναφέρεται στο βιβλίο των συγγραφέων Dr. Noah J. Goldstein-Steve J. Martin-Dr. Robert B. Cialdini με τον τίτλο «ΝΑΙ!» -50 μυστικά από την επιστήμη της πειθούς (Εκδόσεις Κλειδάρυθμος).
Το βιβλίο αυτό βασίζεται σε έρευνες τουλάχιστον 60 ετών στην ψυχολογία της πειθούς αποκαλύπτοντας πολλά αξιόλογα μυστικά που θα σας βοηθήσουν να γίνετε περισσότερο πειστικοί τόσο στην εργασία όσο και στο σπίτι.
Ειδικότερα αναφέρεται «Η πειθώ έχει μελετηθεί από επιστημονική άποψη εδώ και πάνω από μισό αιώνα. Και όμως η έρευνα για την πειθώ θυμίζει απόκρυφη επιστήμη αφού συχνά είναι κρυμμένη στις σελίδες ακαδημαϊκών εντύπων.
Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι ήδη διαθέτουν μια διαισθητική αντίληψη των αρχών της ψυχολογίας απλώς και μόνο επειδή ζουν και συναναστρέφονται με άλλους. Επομένως όταν παίρνουν αποφάσεις είναι λιγότερο πιθανόν να μάθουν και να συμβουλευτούν την ψυχολογική έρευνα. Αυτή η υπερβολική αυτοπεποίθηση οδηγεί τους ανθρώπους να χάνουν χρυσές ευκαιρίες για να επηρεάσουν τους άλλους.
Ποια είναι λοιπόν η λέξη που μπορείτε να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε από σήμερα για να αυξήσετε περισσότερο από 50% την ικανότητά σας να πείθετε τους άλλους. Η λέξη-κλειδί είναι το «επειδή» το οποίο πρέπει να συνοδεύεται με ανάλογη αιτιολογία.»
Ενδεικτικά τα περισσότερα από τα 50  μυστικά από την επιστήμη της πειθούς είναι:
– Πώς να γίνεται πιο πειστικοί φέρνοντας το ακροατήριό σας σε δύσκολη θέση
– Τι είναι αυτό που κάνει το φαινόμενο της συμπεριφοράς αγέλης να μεταβάλλεται
– Ποιο είναι το συνηθισμένο λάθος που κάνει ένα μήνυμα να αυτοαναιρείται
– Πώς να αποφεύγετε το φαινόμενο του «μαγνητικού μέσου όρου» όταν η πειθώ φέρνει αντίθετα αποτελέσματα
– Πότε το να προσφέρουμε στους ανθρώπους περισσότερα τους κάνει να θέλουν λιγότερα
– Πότε ένα δώρο να γίνεται άδωρο
– Πώς μπορεί ένα νέο καλύτερο προϊόν να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων κάποιου κατώτερου
– Ο φόβος πείθει ή παραλύει
– Τι μπορεί να μας διδάξει το σκάκι για να είναι οι κινήσεις μας πειστικές
– Ποιο από τα αντικείμενα που έχετε στο γραφείο σας μπορεί να ενισχύσει την επιρροή σας
– Γιατί το εστιατόριο πρέπει να καταργήσουν τα καλαθάκια με τις καραμέλες μέντας
– Τι απήχηση μπορεί να έχει η απουσία προϋποθέσεων
– Με τις μοιάζουν οι χάρες που κάνουμε; Με το ψωμί ή με το κρασί;
– Πώς μπορεί ένα πρώτο δειλό βήμα να οδηγήσει σε άλματα
– Πώς μπορείτε να γίνετε δάσκαλος Τζεντάι της κοινωνικής επιρροής
– Πώς μπορεί μια απλή ερώτηση να αυξήσει θεαματικά την υποστήριξη προς εσάς και τις ιδέες σας
– Ποια είναι η δραστική ουσία των μακροχρόνιων δεσμεύσεων
– Πώς μπορείτε να καταπολεμήσετε τη συνέπεια με συνέπεια
– Ποιο ήταν το μυστικό της επιτυχίας του Βενιαμίν Φραγκλίνου στο να πείθει τους άλλους
– Πώς μπορείτε να πάρετε πολλά ζητώντας λίγα;
– Να ξεκινήσετε από τα λίγα ή από τα πολλά; Ποια προσέγγιση θα κάνει τους ανθρώπους να αγοράσουν  αυτό που πουλάτε;
– Πώς να κάνετε επίδειξη των γνώσεων σας χωρίς να σας χαρακτηρίσουν επιδειξία;
– Τι κίνδυνος υπάρχει όταν είστε ο ευφυέστερος «στην τάξη»;
– Πώς μπορείτε να παρουσιάσετε το μήνυμα σας για να είστε σίγουροι ότι θα διαρκεί και θα διαρκεί και θα διαρκεί
– Ποιο αντικείμενο μπορεί να πείσει τους ανθρώπους να στοχαστούν τις αξίες τους;
– Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να πιστεύουν ό,τι διαβάζουν;

Επιστροφή στο 21ο τεύχος Ην-Ων