Νέος οδικός άξονας στην Κρήτη

4ο τεύχος Ην-Ων

«Νέο οδικό δίκτυο και προαστιακό θα αποκτήσει η Κρήτη μετά την υπογραφή ανάθεσης της Μελέτης Σκοπιμότητας του Κεντρικού Άξονα (ΚΟΑΚ) τον Ιούλιο του 2008  από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Κρήτης κ. Σεραφείμ Τσόκα.
Η μελέτη ανατέθηκε σε Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής, μετά από 13 χρόνια, της οποίας πρόεδρος ανατέθηκε η κ. Ελένη Μπρεδάκη» υπογράμμισε σε συνέντευξη στο «Ην-Ων» ο εισηγητής της μελέτης ο Δρ. Γιάννης Νάθενας.
Η μελέτη επισημοποιήθηκε -τόνισε- από το 1992 και επιτέλους η πρόταση ΚΟΑΚ τον Μάϊο του 2008 κίνησε το ενδιαφέρον του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γεωργίου Σουφλιά ο οποίος ανέθεσε στον υφυπουργό κ. Θεμιστοκλή Ξανθόπουλο να επιληφθεί του θέματος.
Με την σειρά του ο κ. Ξανθόπουλος παρέπεμψε το θέμα στον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Δήμο Κατσιγιάννη και τον διευθυντή Μελετών Έργων Οδοποιίας κ. Θεόδωρο Πανουτσόπουλο προς επεξεργασία. Έυσι μετά την επεξεργασία το νέο οδικό δίκτυο άρχισε πλέον η ανάθεση της μελέτης.
Σύμφωνα με την μελέτη -συνέχισε- η μελλοντική δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος καθιστά απαραίτητη την δημιουργία του ΚΟΑΚ, ο οποίος θα περνά δίπλα από το αεροδρόμιο και θα είναι ο μόνος τρόπος  εξυπηρέτησης της εμπορευματικής διακίνησης στην Κρήτη.
Ο ΚΟΑΚ -διευκρίνισε- συνδέεται με την Υδατική Ψαροκοκκαλιά της Κρήτης όπου θα πραγματοποιηθούν δύο μεγάλα έργα ταυτόχρονα για την αξιοποίηση των πηγαίων, ομβρίων και ποταμίων υδάτων όπου σήμερα χύνονται άδικα στην θάλασσα με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται ο υδατικός ορίζοντας του νησιού.
Παράλληλα θα δημιουργηθούν υπόγειοι αγωγοί ενέργειας- φυσικού αερίου, θα κατασκευασθεί το μαγνητικό τρένο του μέλλοντος (MAGLEV) εντός Παρκονησίδας του ΚΟΑΚ.
Η ανάπτυξη πυλών  επικοινωνίας σύμφωνα με την μελέτη θα είναι το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου Πεδιάδος, το λιμάνι Καστελίου  Κισσάμου για σύνδεση με Καλαμάτα  – Γύθειο και Ιωνία Οδό, τα λιμάνια Παλαιοχώρας – Τυμπακίου -– Ιεράπετρας για σύνδεση με Αφρική – Αίγυπτο – Ασία και το λιμάνι της Σητείας για σύνδεση με Μέση Ανατολή.
Πρέπει να σημειωθεί ότι επισημαίνει ο Δρ. Νάθενας ότι «το Καστέλι Κισσάμου για σύνδεση προς Καλαμάτα-Γύθειο και Ιταλία σχετίζεται με ταυτόχρονη ανάπτυξη ολοκλήρου της Δυτικής Ελλάδος και την Ιωνία Οδό από Ήπειρο – Στερά Ελλάδα – Πελοπόννησο – Καλαμάτα. Από την Καλαμάτα και το Γύθειο οι τουρίστες  με ταχύπλοα καράβια εντός δύο ωρών θα μεταφέρουν τα αυτοκίνητά τους στο Καστέλι των Χανίων και από εκεί με τον ΚΟΑΚ και τους Καθέτους στα Νότια Λιμάνια της Κρήτης, για σύνδεση με την Αφρική και την Μέση Ανατολή».
Επίσης- υπογραμμίζει- με τον ΚΟΑΚ θα ελαττωθούν χρονικά  όλες οι αποστάσεις εντός της Κρήτης κατά 75% – 400%.
Επίσης θα αναπτυχθεί σύμφωνα με την μελέτη μια νέα μορφή Δι-Ευρωπαϊκού Χερσαίου τουρισμού στην Ελλάδα που δεν θα εξαρτάται πλέον από τα αεροπλάνα.
Ο κάθε Ευρωπαίος θα μπορεί με το αυτοκίνητό του να γνωρίζει την ιστορικές πτυχές της πατρίδα μας κατά την διαδρομή του μέχρι να φθάσει στις Πύλες της Κρήτης.
Στην Κρήτη -είπε- θα έχει αλματώδη άνθηση ο χερσαίος τουρισμός και ο ορεινός τουρισμός θα ευνοηθεί με την εύκολη πρόσβαση.
Σήμερα -ανέφερε- ο Βόρειος άξονας εξυπηρετεί μόνο το 25% της γεωγραφικής περιοχής της Κρήτης.
Ο δρ. Γιάννης Νάθενας είναι γιατρός ορθοπεδικός  και εξειδικευμένος στην μικροχειρουργική χειρός  όπου έχει εργασθεί σε νοσοκομεία της Νέας Υόρκης.
Είναι αντιπρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών, πρόεδρος του Διεθνούς Ιδρύματος Σπουδών (ΔΙΑΣ) όπου διεξάγει θερινά μαθήματα για φοιτητές  στο Πανεπιστήμιο και στο Πολυτεχνείο της Κρήτης, ιδρυτής και ο πρώτος πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικάνικου Εθνικού Συμβουλίου.

Επιστροφή στο 4ο τεύχος Ην-Ων