Επιτακτική ανάγκη η Ιόνια Οδός

18ο τεύχος Ην-Ων

«Το μεγάλο ζήτημα που απασχολεί τους Ηπειρώτες και όλους τους κατοίκους της Βορειοδυτικής Ελλάδας, είναι η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων, Ιόνιας Οδού και Ε-65, οι οποίοι για μας είναι δρόμοι ανάπτυξης και θα αλλάξουν θεαματικά τις τύχες των περιοχών μας. Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις, τα έργα έμειναν στη μέση» υπογράμμισε σε συνέντευξη στο «Ην-Ων» ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Ερ. Τι προβλήματα θα δημιουργήσει στην Ήπειρο η πώληση της ΔΩΔΩΝΗΣ σε ξένους;
Απ. Μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις για το νέο καθεστώς που θα διέπει τη γαλακτοβιομηχανία «ΔΩΔΩΝΗ», αλλά σε ένα σημείο συμφωνούμε όλοι οι Ηπειρώτες: Η γαλακτοβιομηχανία πρέπει να μείνει Ηπειρωτική, να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στον ίδιο χώρο που λειτουργεί και σήμερα και να παράγει τουλάχιστον τα ίδια προϊόντα με αυτά που παράγει σήμερα.
Αυτό το έχουμε θέσει ξεκάθαρα και στις προηγούμενες και στις νυν πολιτικές ηγεσίες. Στη φάση που διανύουμε το ζητούμενο είναι ο όμιλος ή εταιρεία που την αγοράσει να παρέχει τα εχέγγυα ότι αυτές οι βασικές προϋποθέσεις θα τηρηθούν. Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, με τις διαμαρτυρίες που ακούγονται για εκ των υστέρων αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού, όπως αντιλαμβάνεστε μας προβληματίζουν καθώς δεν λειτουργούν προς όφελος της γαλακτοβιομηχανίας.
Ερ, Υπάρχει σχεδιασμός αγοράς της «ΔΩΔΩΝΗΣ» από τους Ηπειρώτες κτηνοτρόφους και πως θα συμβάλλει η Περιφέρεια;
Απ. Υπήρχε. Σήμερα πλέον αυτό είναι σχεδόν αδύνατο. Η Περιφέρεια με τη συνεργασία του τμήματος Ηπείρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου είχε καταβάλλει μια μεγάλη προσπάθεια συγκρότησης Εταιρείας Λαϊκής Βάσης, η οποία και θα διεκδικούσε την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της γαλακτοβιομηχανίας. Η προσπάθεια αυτή «ναυάγησε», καθώς οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηπείρου που κατέχουν το 33% περίπου των μετοχών, ήθελαν να κινηθούν αυτόνομα και να ζητήσουν στρατηγικό επενδυτή για συνεργασία. Παρά ταύτα, η Περιφέρεια βρίσκεται στο πλευρό των κτηνοτρόφων και θα παρεμβαίνει για τη διασφάλιση των συμφερόντων του κλάδου και μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της εταιρείας.
Ερ. Υπάρχουν επιχειρηματικές δράσεις στην Κρήτη;
Απ. Οι δεσμοί Κρητικών και Ηπειρωτών είναι παλιοί και έχουν ενισχυθεί από τη συμμετοχή Κρητικών στους εθνικούς αγώνες που έγιναν στην Ήπειρο. Υπάρχουν αρκετοί Κρητικοί που ζουν και εργάζονται σε πόλεις της Ηπείρου, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με Ηπειρώτες που εργάζονται στην Κρήτη. Και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, έχουν επιτυχημένη παρουσία στη Μεγαλόνησο. Πρέπει βέβαια να ομολογήσω ότι δεν έχουμε σαφή στοιχεία για τους Ηπειρώτες που δραστηριοποιούνται στην Κρήτη.
Ερ. Τι προβλήματα δημιουργεί στην περιφέρεια η οικονομική καταστροφή των Δήμων μετά την απόφαση της Κυβέρνησης να μειώσει εκ νέου τα χρήματά τους;
Απ. Όλοι μας γνωρίζουμε ότι περνάμε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Για κανέναν μας δεν είναι ευχάριστη αυτή. Οι συνεχείς περικοπές πόρων που γίνονται επηρεάζουν κάθε επίπεδο αυτοδιοίκησης και δημόσιας διοίκησης, κάθε οικογένεια και δραστηριότητα. Είναι αυτονόητο ότι κάθε περικοπή, σημαίνει περαιτέρω υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι Δήμοι είναι βέβαιο ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα βιωσιμότητας, και εκ των πραγμάτων είναι υποχρεωμένοι να αναπροσαρμόσουν τα πλάνα τους. Το ίδιο κάνουμε άλλωστε και στην Περιφέρεια, που έχουμε περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα, δίνοντας όμως ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιοποίηση του ΕΣΠΑ, για το οποίο, όπως ίσως γνωρίζετε, έχουμε μια από τις καλύτερες επιδόσεις σε επίπεδο απορροφήσεων.
Ερ. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την οικονομική ανάπτυξη της Περιφέρειας για τα επόμενα χρόνια;
Απ. Ο σχεδιασμός που είχαμε κάνει αναλαμβάνοντας τη Διοίκηση της Αιρετής Περιφέρειας Ηπείρου, έχει ανατραπεί εκ βάθρων εξαιτίας της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Έχουμε αναπροσαρμόσει το πρόγραμμά μας και έχουμε δώσει βάρος στην ενίσχυση και τόνωση του πρωτογενούς τομέα. Υπάρχουν μεγάλα περιθώρια, τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτούμε για να υπάρξει ανάπτυξη και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.  Επίσης δίνουμε βάρος στον τουρισμό. Γνωρίζοντας και βιώνοντας το γεγονός ότι ο εσωτερικός τουρισμός
-εξαιτίας της οικονομικής κρίσης- έχει υποστεί καθίζηση αναζητούμε νέες αγορές στο εξωτερικό. Μέσω του ΕΣΠΑ, προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε έργα υποδομής, κυρίως στον τομέα του Περιβάλλοντος, καθώς και στον τομέα της Έρευνας και της Καινοτομίας.
Ένα ακόμη μεγάλο ζήτημα που απασχολεί τους Ηπειρώτες και όλους τους κατοίκους της Βορειοδυτικής Ελλάδας, είναι η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων, Ιόνιας Οδού και Ε-65, οι οποίοι για μας είναι δρόμοι ανάπτυξης και θα αλλάξουν θεαματικά τις τύχες των περιοχών μας. Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις, τα έργα έμειναν στη μέση και ευελπιστούμε να ευοδωθούν οι προσπάθειες που έχει ξεκινήσει η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών για την επανεκκίνηση των έργων. Είναι δύσκολη η περίοδος που διανύουμε, αλλά εμείς δεν το βάζουμε κάτω και αγωνιζόμαστε για το καλύτερο.

Βιογραφικό
Ο Αλέξανδρος Καχριμάνης γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1956, όπου τελείωσε το Καπλάνειο Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων.
Είναι Διπλωματούχος Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και από το 1982 δραστηριοποιείται επαγγελματικά στα Ιωάννινα, όπου και διατηρεί τεχνικό γραφείο.
Η αυτοδιοικητική του δράση:
|
• Εξελέγη για πρώτη φορά δημοτικός σύμβουλος Μετσόβου το 1983.
• Από το 1986 και για τέσσερα χρόνια διετέλεσε πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Μετσόβου.
• Από το 1990 μέχρι το 2002 διατέλεσε μέλος της Διοικούσας Επιτροπής της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων του νομού Ιωαννίνων και γραμματέας της από το 1999 έως το 2002.
• Από το 1991 έως και τις 5 Απριλίου 2002 διετέλεσε τρεις τετραετίες Δήμαρχος Μετσόβου.
• Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2002 εκλέχτηκε Νομάρχης Ιωαννίνων και επανεκλέχτηκε στις εκλογές του Οκτωβρίου 2006.
• Στις αυτοδιοικητικές εκλογές για την Περιφέρεια Ηπείρου του 2010 εκλέχτηκε πρώτος αιρετός Περιφερειάρχης.

Επιστροφή στο 18ο τεύχος Ην-Ων