Αύξηση τουριστών

28ο Τεύχος Ην-Ων

Αύξηση κατά 7,4% σε αυξήσεις μη κατοίκων δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος για το 2017 (συμπεριλαμβανομένων και των αφίξεων κρουαζιέρας). Σύμφωνα με αυτά ο συνολικός αριθμός ανήλθε σε 30.161.033.
Όσον αφορά τις εισπράξεις, αυτές σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία ανήλθαν σε 14,6 δις. € σημειώνοντας αύξηση κατά 10,8% σε σχέση με πέρσι.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η κρουαζιέρα εμφανίζεται να έχει λιγότερους επιβάτες αλλά παρουσιάζει αύξηση των διανυκτερεύσεων σε ελληνικά λιμάνια κατά 21,5%.
Η μεγαλύτερη μείωση που είναι στην Ισπανία στην ουσία δεν αντικατοπτρίζει μεγάλο αριθμό τουριστών
Τα επιτυχημένα αυτά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι απέδωσε ο σχεδιασμός του Υπουργείου Τουρισμού για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, το άνοιγμα νέων ξένων αγορών, την διεκδίκηση με σκληρές διαπραγματεύσεις και καθιέρωση νέων απευθείας αεροπορικών συνδέσεων (βλέπε πίνακα με αυξήσεις προγραμματισμένων πτήσεων για το 2018 ), την προώθηση νέων ελληνικών προορισμών σε συνδυασμό με την ενίσχυση του θεματικού τουρισμού, και την προσέλκυση νέων τουριστικών επενδύσεων. Η επιτυχία επήλθε μέσα από στοχευμένες ενέργειες που σχεδίασε το Υπουργείο και με πρόσθετες δράσεις προώθησης και προβολής που υλοποίησε ο αρμόδιος εποπτευόμενος φορέας ΕΟΤ με έμφαση:
– Στην δυναμική συνδιαφήμιση με τους μεγαλύτερους tour operators για την αύξηση των τουριστικών πακέτων προς την Ελλάδα και την ενίσχυση του μεριδίου του ελληνικού τουρισμού.
– Στην στοχευμένη επικοινωνία και προώθηση σε κάθε χώρα-στόχο με διαφημιστικές εκστρατείες του ΕΟΤ μέσα από online παγκόσμιας χρήσης διαδικτυακές πλατφόρμες της «Yahoo», της «Google», της «Expedia Inc», του «Trip Advisor» και του «Twitter», καθώς και τηλεοπτική προβολή μέσα από δορυφορικά τηλεοπτικά δίκτυα («Travel Channel και Food Network») και άλλα εργαλεία διαφήμισης.
– Στην εντατική εφαρμογή προωθητικών ενεργειών με την διοργάνωση μέσω του ΕΟΤ από τις αρχές της χρονιάς 173 ταξιδιών εξοικείωσης (fam trips) εκ των οποίων τα 152 για ξένους δημοσιογράφους, travel bloggers και μέλη τηλεοπτικών συνεργείων, από μεγάλες αγορές στόχους προς όλους τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας.
– Στην προώθηση και προβολή νέων προϊόντων και υπηρεσιών θεματικών τουρισμού για την προώθηση και προβολή της Ελλάδος ως παγκόσμιου ελκυστικού προορισμού για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα.
Η Εθνική στρατηγικής τουρισμού εστιάζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες:
– στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
– στη συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης με στόχο την απόκτηση μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς εισερχόμενου τουρισμού από παραδοσιακές και νέες αγορές-στόχους (γεωγραφικά και ποιοτικά)
– στην ομοιόμορφη κατανομή της τουριστικής ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας με όρους βιωσιμότητας και λαμβάνοντας υπόψη τη στήριξη της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας
– στον εμπλουτισμό της σύνθεσης του τουριστικού προϊόντος με την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, όπως αγροτουρισμός, ιατρικός τουρισμός, συνεδριακός τουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός, θαλάσσιος τουρισμός, πολιτιστικός τουρισμός, αθλητικός τουρισμός κ.ά.

(Αναλυτικοί πίνακες στο αρχείο pdf)

Επιστροφή στο 28ο Τεύχος Ην-Ων