Μαθητικός σχεδιασμός Formula 1

Την πρώτη θέση στον σχεδιασμό και στην κατασκευή αγωνιστικού αυτοκινήτου Formula 1 πήραν οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 20ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών, που συμμετείχαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό «F1 in Schools» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Η «Boom Fasters» όπως ονομάζεται η ομάδα του 20ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών κατάφερε να αποσπάσει  έξι βραβεία. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες με συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ρόλους. Αρχικά σχεδίασαν μια μικρογραφία αγωνιστικού αυτοκινήτου Formula 1, χρησιμοποιώντας λογισμικό δύο διαστάσεων, το οποίο δίνεται δωρεάν από τους διοργανωτές. Στη συνέχεια οι μαθητές κατασκεύασαν από χαρτόνι το Formula 1 μοντέλο τους και το εκκίνησαν αυτόματα με τη βοήθεια ενός φιαλιδίου πεπιεσμένου αέρα που σκάει στην εκκίνηση και δίνει ώθηση στο F1 αυτοκίνητο, πάνω σε μία ευθύγραμμη αγωνιστική πίστα μήκους 20m. Με χρήση αισθητήρων και κατάλληλο εξοπλισμό μετρούνται οι χρόνοι από τη στιγμή εκκίνησης των αυτοκινήτων μέχρι να περάσουν τη γραμμή τερματισμού της πίστας, καθώς και οι χρόνοι αντίδρασης των μαθητών στην χειροκίνητη εκκίνηση.
Για την προετοιμασία των μαθητών, που διήρκεσε καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, την συμμετοχή τους στο διαγωνισμό και τις εμπειρίες που αποκόμισαν μίλησαν  ο δάσκαλος του τμήματος Νίκος Κιτσάτης και οι μαθητές: Επαμεινώνδας Μανόλης-Αρχηγός, Ιάσονας Μυστατίδης-Μηχανικός Σχεδίασης και Γιώργος Παπαναγιώτου-Σχεδιαστής Γραφικών.
Το «F1 in Schools» είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός τεχνολογίας στον κόσμο και ένα από τα πιο ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Φυσικές Επιστήμες, τις Νέες Τεχνολογίες, τη Μηχανική, τα Μαθηματικά και τις τέχνες. Η επιστροφή των μαθητών από την Αθήνα έγινε με ξεχωριστές τιμές, σε τελετή βράβευσης που διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα η σχολική κοινότητα παρουσία και του Δημάρχου Σερρών. Αξίζει να σημειωθεί πως το 20ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών ήταν το μοναδικό δημόσιο δημοτικό σχολείο που συμμετείχε στον συγκεκριμένο πανελλαδικό διαγωνισμό.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Written by