Σκοπιμότητα κατάργησης Λατινικών

Την πλήρη αντίθεσή του με την κατάργηση της εξέτασης των Λατινικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την περαιτέρω υποβάθμιση του μαθήματος στη Μέση Εκπαίδευση εκφράζει το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Σε σχετική ανακοίνωση, που κοινοποίησε το τμήμα, αναφέρει ότι η «αιφνίδια», όπως τη χαρακτηρίζει, απόφαση του υπουργείου Παιδείας προβληματίζει για τη σκοπιμότητά της.
«Το επιχείρημα ότι το μάθημα των Λατινικών είχε υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια αποκρύπτει τις αιτίες αυτής της εξέλιξης, ενώ η προβαλλόμενη θέση ότι τα Λατινικά αφορούν αποκλειστικά και μόνον τους σπουδαστές των Φιλολογικών Τμημάτων είναι επιστημολογικά απαράδεκτη και ιστορικά ανακριβής. Θεωρούμε ότι η απόφαση του υπουργείου ενισχύει τις πλέον συντηρητικές, ακόμη και εθνικιστικές φωνές, οι οποίες, ταυτίζοντας την αρχαιότητα με την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό, προβάλλουν ανυπόστατα και επικίνδυνα ιδεολογήματα περί πολιτισμικής ανωτερότητας» αναφέρουν οι καθηγητές και τα μέλη του πανεπιστημιακού τμήματος.
Όπως τονίζουν, υπάρχει ανάγκη για μια αναστοχαστική, ακαδημαϊκά τεκμηριωμένη και παιδαγωγικά άρτια προσέγγιση της αρχαιογνωστικής παιδείας των μαθητών η οποία είναι από καιρό επιβεβλημένη.
«Η στείρα και ανιαρή διδασκαλία των αρχαίων γλωσσών και πολιτισμών στην οποία έχουν υποβληθεί τόσες και τόσες γενιές δεν αποτελεί άλλοθι για την ανεύθυνη, βίαιη και αυθαίρετη αποκοπή των μαθητών από τις ρίζες του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Αντίθετα, η χρονίζουσα αυτή πραγματικότητα καθιστά επιτακτικό το καθήκον της Πολιτείας να συνομιλήσει επιτέλους με την επιστημονική κοινότητα, προκειμένου να επανεξεταστούν τόσο το περιεχόμενο όσο και οι στόχοι της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών» επισημαίνουν.
Παράλληλα, καλούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «να αναθεωρήσει τις εξαγγελίες που οδηγούν στην εξάλειψη των Λατινικών από τη μέση εκπαίδευση και να αναπτύξει έναν ουσιαστικό διάλογο με τους φορείς της εκπαίδευσης σχετικά με τα αρχαιογνωστικά μαθήματα. Ο διάλογος αυτός θα πρέπει να βασίζεται σε επιστημονικά κριτήρια και να λαμβάνει υπόψη αποκλειστικά και μόνο τις παιδαγωγικές, ακαδημαϊκές και ιστορικές παραμέτρους του ζητήματος».
«Ευελπιστούμε ότι η εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων θα οδηγήσει στην πλήρη ανανέωση του διδακτικού υλικού, στη συνεχή επιμόρφωση των καθηγητών και κυρίως στην αποκατάσταση του ελκυστικού προσώπου του αρχαίου κόσμου» καταλήγει η ανακοίνωση.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Written by