Έξι εφαρμογές της σύγχρονης – «έξυπνης», πόλης παρουσίασε ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου στους συμπολίτες του.
Πρόκειται για εφαρμογές που κάνουν ευκολότερη τη ζωή των πολιτών για απλά και καθημερινά, ουσιαστικά όμως ζητήματα. Οι εφαρμογές υπάρχουν ήδη στην ιστοσελίδα (www.trikalacity.gr) και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Δήμου Τρικκαίων, είναι τμήμα του Smart Trikala και χρησιμοποιούνται ήδη, αλλά πλέον κεφαλαιοποιήθηκαν για να γνωστοποιηθούν συνολικότερα στους πολίτες.
Εξάλλου, θα υλοποιηθεί μια εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών, που θα ανακαλύπτυν συνεχώς τις δράσεις που διευκολύνουν ζητήματα καθημερινότητας.
Συγκεκριμένα είναι οι εξής:
Trikala CheckApp:
Η επίσημη εφαρμογή του Δήμου Τρικκαίων, βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Δήμου (https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από:
GooglePlay:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.egr.civreq.trikala
AppStore: https://itunes.apple.com/gr/app/trikala-check-app/id1223997203?=8
Επιτρέπει στον πολίτη να ενημερώνεται απ’ ευθείας από το δήμο μέσω της εφαρμογής, αλλά και να πλοηγείται εύκολα σε χρηστικές πληροφορίες των Τρικάλων (ενδεικτικά: αξιοθέατα, χρήσιμα για την πόλη)
Ταυτόχρονα, επιτρέπει στον πολίτη να δηλώνει εύκολα, χωρίς αναμονή, χωρίς τηλεφώνημα, το πρόβλημά του στη Γραμμή Εξυπηρέτησης του Πολίτη (20000)
Ανοικτά δεδομένα:
πύλη ανοικτών δεδομένων του Δήμου Τρικκαίων Βρίσκονται στην ιστοσελίδα του δήμου (https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από: https://data.trikalacity.gr/
Ο σκοπός των ανοικτών δεδομένων είναι διττός: αφενός να παρουσιάζει με διαφάνεια όλες τις διεργασίες που διεκπεραιώνονται από το δήμο (πχ. τεχνικό πρόγραμμα) αλλά αφετέρου, να προσφέρει ελεύθερα πληροφορίες προς το δημότη. Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα από τον ίδιο (πχ. οι θέσεις των κάδων στην πόλη), ενώ επιτρέπουν την ανάπτυξη εφαρμογών που χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά (πχ. θέσεις στάθμευσης και όδευση προς αυτές από σχετικές εφαρμογές). Η υπηρεσία βρίσκεται στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας και εξελίσσεται: καταχωρήθηκαν ήδη περισσότερα από 65 πηγές πληροφοριών διαφορετικού τύπου.
Ηλεκτρονικές Πληρωμές:
προς τον δήμο Τρικκαίων, βρίσκεται στην ιστοσελίδα του δήμου
(https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας
από:https://trikalacity.gr/egwebapps/login
Δίνουν τη δυνατότητα στο Δημότη να ενημερωθεί για και να πληρώσει τις οφειλές του προς το δήμο χωρίς να προσέλθει στο ταμείο, εύκολα και με ασφάλεια, με τη χρήση των προσωπικών του κωδικών στο Taxis.
Γεωγραφικά δεδομένα:
του Dήμου Τρικκαίων Βρίσκονται στην ιστοσελίδα του δήμου (https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από:
https://trikalacity.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=ff72c6b636444ddeac9448c632874582
Τα Γεωγραφικά Δεδομένα αξιοποιούνται από σημαντικές ομάδες συμπολιτών μας (ενδεικτικά: μηχανικοί και φορείς που υλοποιούν τεχνικά έργα στην πόλη), προκειμένου να εντοπίσουν την ακριβή θέση στο χάρτη, πόρων του δήμου (πχ. φωτιστικά σώματα, όδευση δικτύου οπτικών ινών). Η υπηρεσία βρίσκεται στο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας και εξελίσσεται: καταχωρήθηκε σημαντικός αριθμός (υπάρχουν ορισμένα λάθη που διορθώνονται και που επικαιροποιούνται διαρκώς).
Λογισμικό αυτο-εξυπηρέτησης του δημότη από την επίσημη σελίδα του Δήμου Τρικκαίων στο κοινωνικό μέσο Facebook
Βρίσκεται https://www.facebook.com/DimosTrikkaionofficial/
Σκοπός του είναι η απευθείας πληροφόρηση του πολίτη. Ο επισκέπτης στη σελίδα του δήμου στο Κοινωνικό Μέσο Facebook μπορεί να θέτει ερωτήσεις προς το Bot με τη μορφή της αποστολής μηνύματος. Αν υπάρχουν διαθέσιμες με την ερώτηση του πολίτη πληροφορίες, τότε το Bot θα του απαντήσει, παραπέμποντάς τον σε επίσημα στοιχεία. Και η εφαρμογή αυτή βρίσκεται στο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας και ενημερώνεται διαρκώς με νέες πληροφορίες.
Δημόσιες διαβουλεύσεις:
του δήμου Τρικκαίων, βρίσκονται στην ιστοσελίδα του δήμου
(https://trikalacity.gr/) αλλά και απ’ ευθείας από:
Επιτρέπουν το σχολιασμό σημαντικών θεμάτων του δήμου Τρικκαίων (πχ. ένα νέο έργο ή μια νέα παρέμβαση). Ταυτόχρονα, επιτρέπουν στον πολίτη να αποστέλλει ιδέες του για τη βελτίωση της πόλης (καταιγισμός ιδεών), με σκοπό να αναδειχθούν τα θέματα που κυρίως απασχολούν την τοπική μας κοινότητα.
Αυτές οι εφαρμογές εισάγουν τον πολίτη στην εποχή της καινοτομίας. Για παράδειγμα, όπως τόνισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων, με το Triklala CheckApp δημιουργείται μια βάση δεδομένων, που ουσιαστικά επιδιώκει να επιλύσει προβλήματα, εκδιώκοντας το «μέσον» από αυτά. Είναι ένας μεγάλος σύγχρονος αποδέκτης παραπόνων, σημείωσε, εκθειάζοντας τη λειτουργία του τηλεφωνικού αριθμού «20000», του οποίου είναι τμήμα. Αναφέρθηκε, επίσης, στον θετικό ρόλο της τηλεφωνικής γραμμής, μιλώντας για τη μεγάλη αποδοχή από τους πολίτες, φέρνοντας ως παράδειγμα την αύξηση των αιτημάτων (4.854 το 2017 έναντι 4.590 το 2016) και τη μείωση του χρόνου ανταπόκρισης σε λιγότερο από 10 ημέρες για το 60% εξ αυτών. Ζήτησε επίσης, τη συνεργασία των πολιτών για ζητήματα ενημέρωσης.
AppsInTrikala
Την ίδια συνεργασία ζήτησε για θέματα διαβουλεύσεων, λέγοντας ότι «οφείλουμε να συζητήσουμε περισσότερο για τις πόλεις μας»
Για το θέμα των on line πληρωμών στον δήμο, τόνισε ότι πρόκειται για μια κίνηση προς διευκόλυνση του πολίτη, ενώ για τα συστήματα GIS (γεωγραφικά δεδομένα) τόνισε ότι είναι πλέον διαθέσιμα σε όλους τα κτηματολογικά δεδομένα. Μάλιστα σημείωσε ότι υπάρχει ήδη η πρώτη σοβαρή προσέγγιση με στοιχεία για κάδους απορριμμάτων, δίκτυα ΔΕΥΑΤ, αριθμό φωτιστικών κ.α., χρήσιμα για κάθε πολίτη, μέσα από την εφαρμογή των ανοικτών δεδομένων (Open Data). Κάθε πολίτης μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία που με διαφάνεια δίνονται από τον δήμο Τρικκαίων, σε θέματα Πρόνοιας, Περιβάλλοντος, Οικονομίας κ.α., ενώ είναι γνωστό ότι ήδη υπάρχει διαφάνεια και στην υλοποίηση του προϋπολογισμού, αφού η εκτέλεσή του αποτυπώνεται και στην ιστοσελίδα του Δήμου.
Τέλος, αναφορικά με το Bot, σημείωσε ότι πρόκειται για μια πρωτοπόρα εφαρμογή, που «εκπαιδεύεται» να απαντά στο facebook του δήμου Τρικκαίων σε πλήθος θεμάτων: από κινηματογραφικές προβολές και διανυκτερεύοντα φαρμακεία, μέχρι έγγραφα απαραίτητα για τέλεση γάμου ή για κοινωνική μέριμνα.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ