Την απελευθέρωση των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την «ομπρέλα» του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια.
Πρέπει να σημειωθεί ότι την επίμαχη τροπολογία κατέθεσε αιφνιδιαστικά το βράδυ της Τρίτης 2 Οκτωβρίου 2018 και μάλιστα εκπρόθεσμα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Σε αυτήν προβλέπεται στην παρ. 3: «Στις περιοχές ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΣΕΘ ΑΕ επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ΑΕ ή από τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ αφ’ ενός του ΟΑΣΑ ΑΕ ή του ΟΣΕΘ ΑΕ και αφ’ ετέρου του φορέα εκτέλεσης. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ΑΕ ή τον ΟΣΕΘ ΑΕ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών».
Στην παρ. 4 συμπληρώνεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ «επιτρέπεται να καθορίζονται ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα για την εκτέλεση των οποίων καταρτίζονται συβάσεις αφ’ ενός του ΟΑΣΑ ΑΕ ή του ΟΣΕΘ ΑΕ και αφ’ ετέρου του κατά τόπον αρμόδιου ΚΤΕΛ ΑΕ. Στις συμβάσεις αυτές καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης υλικών και ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους». Προσθέτει ότι «σε περίπτωση μη κατάρτισης της σύμβασης με το κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ ΑΕ, αυτή μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών».
Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο με τίτλο «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις», το οποίο στο δεύτερο μέρος του προωθεί την επέκταση του κανονισμού 1370/2007 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των οδικών επιβατικών αστικών συγκοινωνιών, επανακαθορίζοντας το θεσμικό τους πλαίσιο με πρόσχημα τη «διασφάλιση της συνεχούς παροχής αστικών μεταφορών επιβατών».
Στο νομοσχέδιο προβλεπόταν ότι οι διατάξεις του αφορούσαν 34 πόλεις της Ελλάδας, εξαιρώντας -όπως διευκρίνιζε- την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, η κυβέρνηση έφερε αιφνιδιαστικά την τροπολογία και διόρθωσε την «παράλειψη».
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ