Πλατφόρμα νέων Δημιουργών

Νέο θεσμό της «Πλατφόρμας νέων Δημιουργών», δημιουργεί το υπουργείο Πολιτισμού για τι ανάγκες των νέων δημιουργών δίνοντας ώθηση και στήριξη στην εγχώρια καλλιτεχνική δημιουργία. Κάθε χρόνο Απρίλιο με Ιούλιο, μια επιτροπή θα επιλέγει τις ομάδες  που θα κάνουν πρόβα στις αίθουσες δοκιμών του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ενώ το φθινόπωρο οι πιο ώριμες εξ’ αυτών θα παρουσιάζουν το έργο τους στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Μετά την επιτυχημένη συνεργασία του με το ΟΜΜΑ, για την ενίσχυση των νέων δημιουργών παρέχοντας χώρους για τις πρόβες σε καλλιτεχνικά σχήματα στο ξεκίνημα της επαγγελματική τους πορείας στο Μέγαρο Μουσικής, κατά το διάστημα Απρίλιος – Ιούλιος 2017, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού προχωράει στην επόμενη κίνηση ενίσχυσής  τους.  Δίνει τη δυνατότητα στους νέους δημιουργούς να παρουσιάσουν την δουλειά τους στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΥΠ.ΠΟ.Α. με το Δ.Θ.Π. Οι παραστάσεις  θα δοθούν για τέσσερα Δευτερότριτα, από 20 Νοεμβρίου έως και 12 Δεκεμβρίου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Στις αίθουσες δοκιμών του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών 50 καλλιτεχνικά σχήματα του θεάτρου, του χορού και της μουσικής δημιούργησαν, ονειρεύτηκαν, ανέπτυξαν τις ιδέες τους. Δεκατέσσερις (14)  ομάδες από αυτές (3 μουσικής, 4 ομάδες θεάτρου, 7 ομάδες χορού)- όλες όσες δήλωσαν ενδιαφέρον συμμετοχής- θα δουν τη δουλειά τους να ζωντανεύει  στη σκηνή, μπροστά στο κοινό. Οι ομάδες αυτές αποτελούν τη γενιά που εγκαινιάζει τον θεσμό, στήνοντας την «1η Πλατφόρμα Νέων Δημιουργών».
Πιστό στην ιδέα των συνεργιών και παρέχοντας τις βέλτιστες συνθήκες δημιουργίας στους νέους, το ΥΠΠΟΑ φιλοδοξεί σε μια αναβαθμισμένη ποιότητα της νεανικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.
ΘΕΑΤΡΟ
1. «Περί εκτός ορίων έρωτος», Ro Cooperativa
Τρείς γυναίκες. Ένας άντρας. Θύτες και θύματα στο ίδιο τους το πάθος, αφηγούνται την ιστορία τους.
Υπάρχουν όρια στον έρωτα;
Μία κωμικοτραγική παράσταση, αφιερωμένη σε αυτούς που ξεπέρασαν τα όρια της λογικής και μεταπήδησαν στη σφαίρα της παραφροσύνης.
Συντελεστές:
Συγγραφή / Διασκευή κειμένων: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Ποπέτα Σούκου, Μάνος Παπαδάς, Ηρώ Μητριτσάκη, Χρύσα Πρίγγα, Ευάγγελος Σακλάρας.
Σκηνοθεσία: Μάνος Παπαδάς.
Σκηνικά / Κοστούμια: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Μάνος Παπαδάς.
Μουσική / Remix / Επιμέλεια ήχου: Απόστολος Θεοδοσίου.
Επιμέλεια κίνησης: Ξανθή Αθανασοπούλου.
Σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Κλωτσοτήρας.
Bοηθός σκηνοθέτη: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Ποπέτα Σούκου.
Φωτογραφίες προώθησης: Χρύσα Παπαδοπούλου, Λία Αντωνέλλη.
Teaser παράστασης/ Φωτογραφίες προώθησης: Ναταλία Β.
Video art / Τrailer παράστασης/ Αφίσα/ Φωτογραφίες προώθησης: Αφροδίτη Μπιτζούνη.
Ερμηνεύουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Ξανθή Αθανασοπούλου, Μάνος Παπαδάς, Ποπέτα Σούκου.
Στο video η Αγγελική Παρδαλίδου.
2. «Άσε κάτω τις φράουλες», ομάδα Attact
«Το άσε κάτω τις φράουλες» είναι μια θεατρική περφόρμανς βασισμένη σε μια ελεύθερη σύνθεση κειμένων του θεάτρου του παραλόγου του Ευγένιου Ιονέσκο. Η ομάδα Attact ξαναδιαβάζει τον Ιονέσκο με μια σύγχρονη, αντισυμβατική όλο χιούμορ και ανατροπές διάθεση.
Συντελεστές:
Ιδέα/ Σκηνοθεσία: Γιάννης Κουρκουμέλης.
Σκηνικά/ Κοστούμια: Σελήνη Μαργέλου.
Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη.
Παίζουν: Νικολέτα Αγγελή, Άννα Αναστασιάδου, Μανώλης Βαζαίος, Νικολέτα Κόκκορη, Λουκάς Σταυρίδης.
3. «Inemuri», Ομάδα Past Perfect
Δύο φίλοι συναντιούνται μετά από καιρό στην κηδεία των άλλων δύο φίλων της παρέας. Ένα έργο με αφορμή το θάνατο, την ανδρική φιλία, τα 90ς και την ενηλικίωση.
Πόσο εύκολα μπορεί να δοκιμαστεί μια παιδική φιλία;
Τι κρύβεται ανάμεσα στο 1990  και το 2017;
Ο θάνατος οδηγεί τελικά στην ενηλικίωση;
Συντελεστές:
Ιδέα – Κείμενο – Ερμηνεία: Γιώργος Σπάνιας, Νικόλας Φραγκιουδάκης.
Μουσική: Τάσος Καρτέρης.
Κιθάρα:  Γιάννης Δημάκος.
Επιμέλεια κίνησης: Μυρτώ Γράψα.
4. «Ζωή» (βασισμένη σε αληθινά γεγονότα), Γιώργος Καλογερόπουλος
Μια συλλογική περφόρμανς που στηρίζεται στις πιο τραυματικές εμπειρίες των συντελεστών της.
Αποσπάσματα μιας οποιασδήποτε ανθρώπινης ζωής, από τη γέννηση μέχρι και τον αναπόφευκτο θάνατο.
Συντελεστές:
Ιδέα-Σύλληψη/Σκηνοθεσία/Κείμενο/Μουσική Επιμέλεια: Γιώργος Καλογερόπουλος.
Χορογραφίες: Εύη Τσακλάνου.
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χρύσα Μουσιώνη.
Φωτογραφίες: Γιώτα Ρόρου.
Κοστούμια: Γιώργος Καλογερόπουλος, Μαρία Μπάμπαρη.
Παίζουν: Αριάννα Χατζηγαλανού, Μάριος Σουγιουτζόγλου, Εύη Τσακλάνου, Μαρία Μιχαηλίδου, Νίκος Γεωργίου, Έφη Καραγιαννοπούλου, Δέσποινα Σολκίδου, Γιώργος Καλογερόπουλος.
ΧΟΡΟΣ
1. «Κλόουν», Μαριάννα Λάζαρη- Έμυ Αμερικάνου
Ο «Κλόουν» είναι μία παράσταση σύγχρονου χορού, η οποία βασίζεται πάνω στον τελευταίο πίνακα του ζωγράφου Edward Hopper, με τίτλο «Two Comedians» και εμπνέεται από το συνολικό του έργο, ως προς τα σώματα των φιγούρων που απεικονίζει, τις σχέσεις που αναπτύσσουν μεταξύ τους και την τοποθέτηση τους στον χώρο.
Η παράσταση είναι αποτέλεσμα μιας κινησιολογικής έρευνας πάνω στο πώς η γεωμετρία του σώματος επιδρά στην παραγωγή συναισθήματος ανάμεσα στον performer και τον θεατή. Η έρευνα αυτή, είναι επηρεασμένη από την Συνθετική Ψυχοδυναμική, μέθοδο κατά την οποία ο performer χρησιμοποιεί έντονα την κιναίσθηση και την πηγαία/ενστικτώδη κίνηση.
Συντελεστές:
Σύλληψη/ Χορογραφία:  Μαριάννα Λάζαρη, Έμυ Αμερικάνου.
Χορεύουν: Μαριάννα Λάζαρη, Έμυ Αμερικάνου, Χριστίνα Γαζή, Δημήτρης Τσικούρας, Ξένια Ταμπούρλου.
Φωτογραφία/ Αφίσα: Λιλιάνα Αβρούσιν.
Φωτογραφία: Ευάγγελος Καραλής.
Βίντεο promo: Αριάδνη Παπαπαναγιώτου.
2. «Uncia» – Διονύσιος ΑλαμάνοςΔανάη Δημητριάδη
Τhe shadow of the night. The teeth in the darkness. Stealth, quiet I fall on to the earth chasing the blue sheep vertically down the mountain.
Σε ένα ταξίδι εμπνευσμένο από τις πολεμικές τέχνες, την Ινδουιστική και Βουδιστική αντίληψη για τα ζώα και ξεδιπλώνοντας τη σκοτεινή πλευρά της φυλής μας,το κοινό γίνεται μάρτυρας διαδοχικών εικόνων πλασμάτων που αλλάζουν διαρκώς μορφές.
Συντελεστές:
Χορογραφία – Εκτέλεση: Διονύσιος Αλαμάνος – Δανάη Δημητριάδη.
Μουσική σύνθεση: Κωνσταντίνος Σκουρλής.
Σχεδιασμός Φωτισμού: Παναγιώτης Μανούσης.
Σχεδιασμός Κοστουμιών: Βάγια Νικολακοπούλου.
3. Block, Oμάδα Εxis
Το έργο αναφέρεται στον προσωπικό ή πραγματικό εγκλεισμό και πώς αυτός ορίζεται στο χώρο και το χρόνο.
«Φαντάζομαι τον εαυτό μου μέσα από τα μάτια σου
Τον βλέπω ως αλλοπρόσαλλο θεό
Πάντοτε γκρίζο,έγκλειστο στο δικό του ουρανό
Τον βλέπω ως ένα κτήνος μυθικό
Στης έξις το διπρόσωπο σχήμα πάνω γεννημένο
Τον νιώθω κρύο κάτω από τη μέση
Νιώθω το κρύο να περνάει μέσα του
Να βρίσκει φωλιά στις γωνιές των μυών του
Σαν οξύ που ότι αγγίζει καταστρέφει
Πάνω και πέρα από όλα αυτά όμως
Τον νιώθω σαν τον άλλο»
Συντελεστές:
Χορεύουν: Άννα Βεκιάρη, Νατάσα Γάτσιου, Σταύρος Ζαφείρης, Ηλίας Κουρτπαρασίδης.
Καλλιτεχνικοί συνεργάτες: Βασίλης Οικονόμου, Γιώργος Διακουμάκος.
4. Destination Free, Ομάδα {1,1,1}
Τι δυναμικές προκύπτουν ανάμεσα στην μονάδα και την ομάδα όταν τοποθετείται ένας «στόχος»;
Πώς τρία σώματα κινούνται σαν ένα;
Τι συμβαίνει όταν τρία ενωμένα σώματα θέλουν να κινηθούν προς διαφορετικές κατευθύνσεις;
Συντελεστές:
Ομάδα{1,1,1}: Θένια Αντωνιάδου, Γιάννης Σταυρόπουλος, Στέλλα Τριπολιτάκη.
Χορογραφία/Ερμηνεία: Ομάδα{1,1,1}
Μουσική Σύνθεση και Εκτέλεση: Στάθης Διαμαντίδης (κόντρα μπάσο)
Λέανδρος Φράτνικ (κρουστά)
Ενδυματολογική επιμέλεια: Μαρία Αλεκτορίδου
Φωτισμοί: Ορέστης Τάτσης
Φωτογραφίες: Στέφανος Κουμαράς, Ras Oleg
5. «Infinity Room Dear», Almalibre
Το  «Infinity Room Dear» είναι ένα έργο που απαντά στην ερώτηση «τι είναι μία αγκαλιά και με ποιες  μορφές μπορεί να συνδέσει δύο σώματα». Οι χορευτές βρίσκονται σε μία αέναη κατάσταση συνύπαρξης και επικοινωνίας δημιουργώντας με τα σώματα τους εικόνες, ατμόσφαιρες και τοπία που αποτελούν παροδικά καταφύγια.
Συντελεστές:
Χορογραφία / Ερμηνεία: Nατάσσα Μπρουζιώτη, Σταύρος Αποστολάτος.
Φωτογραφία: Κατερίνα Καραταιρή.
Μουσική επιμέλεια: Σταύρος Αποστολάτος.
Light Design: Εβινα Βασιλακοπούλου.
6. «γουόκ λόλα γουόκ», Ιωάννα Αντώναρου –  Νατάσα Σαραντοπούλου
Οι δύο γυναίκες μεγενθύνοντας κάποια στερεότυπα, δημιουργούν ένα παράδοξο σύμπαν, όπου εξερευνούν την πάλη και την συμφιλίωση με τους διάφορους ρόλους που τους αποδίδονται.
Με παιγνιώδη διάθεση, προσεγγίζουν θέματα σε σχέση με τη γυναίκα αλλά και γενικότερα θέματα ταυτότητας φύλου, με όχημα τα σώματά τους που άλλοτε λειτουργούν ως μονάδα και άλλοτε δημιουργούν ισχυρά δίπολα.
Συντελεστές:
Σύλληψη – Ερμηνεία: Ιωάννα Αντώναρου, Νατάσα Σαραντοπούλου.
Μουσική: John Cage, Wolfgang Amadeus Mozart, Neil Sedaka.
7. «anti gone2», Τατού Δέδε
H περφόρμανς «anti gone2» δημιουργήθηκε από μια ιδέα της Τατού Δέδε να ενώσει τον μύθο της Αντιγόνης αλλά και το λογοπαίγνιο Anti gone / αντί φεύγω/ μένω και παλεύω, με την σύγχρονη τεχνολογία του video art, σε συνεργασία με την video artist και programmer Melanie Thewlis. Η παράσταση εξερευνά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει η σύγχρονη Ελληνίδα γυναίκα, στα πλαίσια του αγώνα της να μείνει στην πατρίδα της σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Ο αγώνας της να μείνει και το σθένος που χρειάζεται για να υποστηρίξει την επιλογή της, αντανακλά τον αγώνα και την αντοχή που επέδειξε η τραγική ηρωίδα Αντιγόνη. Το ταξίδι και των δύο είναι ένα ταξίδι προσωπικής ανακάλυψης.
Συντελεστές
Σύλληψη/Ιδέα: Τατού Δέδε.
Σκηνοθεσία/ Χορογραφία: Τατού Δέδε.
Δραματουργία: Αναστασία Τζέλλου.
Ηθοποιός: Μαριλού Βόμβολου.
Χορεύτρια:
Πρωτότυπη μουσική: Μηνάς Εμμανουήλ.
Ιδέα σκηνικού: Melanie Thewlis
Κατασκευή σκηνικού: Θωμάς Μαριάς, Τατού Δέδε.
Video art: Melanie Thewlis.
Σχεδιασμός φωτισμού: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου.
Φωτογραφία αφίσας: Brooke Didonato.
Σχεδιασμός αφίσας: Ultragrimm
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάνα Μιμίδου.
ΜΟΥΣΙΚΗ
1. «Himmelskibet / A trip to Mars»,  Μουσικό Σύνολο Έλξις
Το «Himmelskibet / A trip to Mars» είναι μία ταινία του 1918, που σηματοδότησε την αρχή του «space opera». Μία ταινία μπροστά από το χρόνο της με πολλούς τρόπους, που περιγράφει την ανάγκη του ανθρώπου να κατακτήσει τον πλανήτη Άρη. Ο Captain Planetaro με το πλήρωμά του κατασκευάζουν το διαστημόπλοιο «Excelsior» και παρά τη δυσπιστία και την περιφρόνηση πολλών συντηρητικών αστρονόμων, μετά από 6 μήνες διαστημικού ταξιδιού, φτάνουν στον άγνωστο πλανήτη. Εκεί βρίσκουν μια προηγμένη κοινωνία όπου η ειρήνη είναι ένας τρόπος ζωής μεταξύ των πολιτών της και ανακαλύπτουν την χαμένη αθωότητα των ανθρώπων.
Συντελεστές:
Ιωάννα Βρακατσέλη, mezzo soprano
Γιάννης Γούναρης, γαλλικό κόρνο
Γιάννος Γιοβάνος, βιολοντσέλο
Δημήτρης Μαρίνος, πιάνο
Γιάννης Σφυρής, Synthesiser – live electronics
Διεύθυνση συνόλου: Φώτης Μιχαλάκης
2. Live με τον Μιχάλη Καλκάνη,
Ο Μιχάλης Καλκάνης, ένας από τους πιο τολμηρούς μουσικούς της γενιάς του,
παρουσιάζει ζωντανά τις μουσικές του. Μαζί με τέσσερις ακόμη
πρωτοπόρους μουσικούς θα δημιουργήσουν ένα ηχοτοπίο στο οποίο συνυπάρχουν
ακουστικά όργανα με ηλεκτρονικούς ήχους αλλά και προηχογραφημένο υλικό δίνοντας συχνά μία κινηματογραφική ατμόσφαιρα. Στόχος είναι μία μουσική, η οποία αρνείται να ενταχθεί σε ταμπέλες και προτιμά να απελευθερώνεται και να εμπνέεται μέσα από απλές και αυθεντικές μελωδίες.
Συντελεστές
Λευτέρης Ανδριώτης: λύρα
Μανώλης Γιαννίκηος: τύμπανα
Μιχάλης Καλκάνης: κοντραμπάσο
Χρήστος Καλκάνης: κλαρινέτο
Ορέστης Μπενέκας: πιάνο
Παναγιώτης Ριζόπουλος: επιμέλεια ήχου
Μαρία Βενετάκη: Επιμέλεια φωτισμού
3. «Μουσικής Δράσης, Δέκτης –Πομπός», Yellow Digit.
Οι Yellow Digit είναι τριμελές instrumental συγκρότημα και κινείται μουσικά στους χώρους του post, του psychedelic και του progressive.
Συντελεστές:
Ηλεκτρική κιθάρα:  Σωτήρης Κώνστας
Τύμπανα: Χρήστος Κώνστας
Ηλεκτρικό Μπάσσο: Ευάγγελλος Γιαρένης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 20/11
19.00 Κεντρική Σκηνή – Κλόουν (ΧΟΡΟΣ) – Διάρκεια 30′
20.00 Κ.Σ. – Excerpt of Uncia (ΧΟΡΟΣ) – Διάρκεια 25′
21.00 Κ.Σ. – Περί εκτός ορίων Έρωτος (ΘΕΑΤΡΟ) – Διάρκεια 70′
ΤΡΊΤΗ 21/11
19.00 Κ.Σ. – Block (ΧΟΡΟΣ) – Διάρκεια 20′
20.30 Κ.Σ. – A trip to Mars (ΤΑΙΝΙΑ- ΜΟΥΣΙΚΗ) – Διάρεκια 85′
ΔΕΥΤΈΡΑ 27/11
19.00 Κ.Σ. – Άσε κάτω τις φράουλες (ΘΕΑΤΡΟ) – Διάρκεια 75′
21.00 Κ.Σ. – Μιχάλης Καλκάνης live (ΜΟΥΣΙΚΗ) – Διάρκεια 90′
ΤΡΊΤΗ 28/11
19.00 Κ.Σ. – Destination Free (ΧΟΡΟΣ) – Διάρκεια 35′
20.00 Κ.Σ. – Infinity Room (ΧΟΡΟΣ) – Διάρκεια 40′
ΔΕΥΤΈΡΑ 11/12
19.00 Κ.Σ. – Yellow Digit (ΜΟΥΣΙΚΗ) – Διάρκεια 60′
20.30 Κ.Σ. – Ζωή βασισμένη σε αληθινά γεγονότα (PERFORMANCE) – Διάρκεια 120′
ΤΡΊΤΗ 12/12
19.00 Κ.Σ. –  Inemuri (ΘΕΑΤΡΟ) – Διάρκεια 60′
20.30 ΦΟΥΑΓΙΕ Α’ – Λόλα (ΧΟΡΟΣ) – Διάρκεια 45′
21.30 Κ.Σ. – Anti-gone2 (PERFORMANCE) – Διάρκεια 50′

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Written by